• 1
  • 2
2019-06-07, 23:17
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
https://metromode.se/noje/ett-av-var...ga-skyldockor/

"Alla kvinnor ser olika ut och har olika kroppstyper – ändå ser i princip alla skyltdockor i butikerna likadana ut. Nu tar Nike ställning mot det och börjar med kurviga skyltmodeller – för första gången i sportföretagets historia!"

Nyligen lanserade företaget sin första plus size-kollektion med träningskläder.

Äntligen säger i alla fall jag. Är det ett trendbrott vi ser? Tror ni fler kommer att ta efter Nike?

Blir det några manliga skyltdockor med gubbmage då?

Är väl bra att det finns träningskläder i storlekar för de som mest behöver dem, så länge det inte handlar om att normalisera ohälsosam övervikt, som i västvärlden är ett mycket större problem än ohälsosam undervikt. McDonalds kanske kunde börja med en anorektisk clown för att attrahera det segmentet?
Citera
2019-06-08, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Men att det skulle handla om "att man vill göra gott" är knappast sant, man gör såhär för att tjäna mer pengar och döljer det bakom goda intentioner.

Verklighetstrogna modeller säljer helt enkelt bättre. Nike vill inspirera och hjälpa kvinnliga idrottare.
Citera
2019-06-10, 16:26
Medlem
visceral89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Verklighetstrogna modeller säljer helt enkelt bättre. Nike vill inspirera och hjälpa kvinnliga idrottare.
Skulle uppskatta en källa på detta påstående. Jag har otroligt svårt att tro att jag skulle köpa något med en ful snubbe som modell. Man vill ju se ut som han på bilden när man har på sig skiten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in