2019-06-10, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur gör de med alla hyresgäster som fick sina lägenheter förstörda? De måsta ju röra sig om flera hundra människor. Har de tomma lägenheter stående i reserv?
Råder bostadsbrist så att sett finns lägenheter i stort antal ca 100+ som står toma ser jag som föga troligt.
Citera
2019-06-10, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utsikten15
Kan så vara.. kollar man in K*str*ti som bor där det small (fb) så är det mycket motorcyklar och säkert en hel del träning som det ser ut. Om och hur han skulle vara släkt med den tänkta måltavlan vet jag inte. Men det har nämnts i denna tråd tidigare vill jag minnas något om.

Jag påstår att den K*str*ti som bor just där inte behöver ha ett skit med saken att göra. Trådsanningen är att det är Göteborg falangens ledare *dri*n som gömt sig där. OM det nu vore ett till mordförsök på just *dri*n så har de tidigare gjort massor av direkta försök = finns ingen anledning att spränga hela kvarteret - han vet redan vem som är ute efter just honom.

Jag och flera med mig påstår att det är en form av maktdemonstration. Här kommer mina tre gissningar.

Vi skiter i lagen sa klanen som är involverad i gänget som handlade om den fastbundna kalle i branden i industrin i norrköping. Ev bor inblandade m skyddade uppgifter där. Vi skiter i både K*str*ti och ev åklagare. Meta president i Albanien ställde in valet dagen efter dock. Om det är den gruppen är det nog militärt sprängmedel från Balkan som använts och springpojken är nån rumän från gatan som tar på sig all skuld själv.

Vi skiter i lagen och påföljder för svenska lagen gäller inte oss är även tänkbart för gruppen fanatiska muslimer som enbart lyder Allah. Om det är den gruppen låter P11 som tänkbart material och springpojken ska sökas bland fanatiska muslimer - moske finns nåt kvarter bort eller från de moskeer som är involverade - borås?

Någon annan typ den som bor i trean har en grupp efter sig som skiter i lagen verkar det som. Då borde det vara tapt. och springpojken kan en ungdom.
Citera
2019-06-10, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AyereeFeeWijImaak
och Bandidos smäller inte så här stora grejer för det påkallar mycket polisiära resurser som blir mycket negativt för deras övriga business. Så lägg ner Bandidos spåret och fokusera på den riktige bombmakaren

Hsr man konstaterat vad för bomb det var? TNT eller C2 eller vad det är man använder i typ Irak...
Citera
2019-06-10, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Och då infinner sig frågan vem skulle denna åklagare kunna vara? Är det säkert att det bor en åklagare på Ådalagatan.

Inte säkert. Det är ett rykte. Det bor troligen en med sekretess på våning 3 se ett av mina tidigare inlägg. Det bor en tingsnotarie på 3an.
Citera
2019-06-10, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segergudinnan
Hsr man konstaterat vad för bomb det var? TNT eller C2 eller vad det är man använder i typ Irak...

Tidigare i tråden påstås att P11 används "typ i irak" men finns inget som säger att det är P11 för det påstås att P11 skickas in genom rör och däckar bostäder.
Citera
2019-06-10, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Inte säkert. Det är ett rykte. Det bor troligen en med sekretess på våning 3 se ett av mina tidigare inlägg. Det bor en tingsnotarie på 3an.
Inte spränger någon ett halvt kvarter för en tingsnotarie. En tingsnotarie är en Jur.Kand som sitter ting och under större delen av tiden fungerar som sekreterare.
På slutet av notarietjänsten så får notarien ta enklare trafikmål.
Knappast ett skäl att dra av en bomb.
Citera
2019-06-10, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juncta
De sex imamerna som säpo haffat sitter på Garnisonen i Linköping. Därav attentatet på adressen där många anställda bor.
Är det polishuset du menar, dvs gamla T1’s kaserner?
Citera
2019-06-10, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Inte spränger någon ett halvt kvarter för en tingsnotarie. En tingsnotarie är en Jur.Kand som sitter ting och under större delen av tiden fungerar som sekreterare.
På slutet av notarietjänsten så får notarien ta enklare trafikmål.
Knappast ett skäl att dra av en bomb.

Reena Devgun var tidigare notarie och uttalade sig om att lagföra IS folk som begått brott. Nu är hon åklagare och det verkar f ö som om hon har skyddade uppgifter. De som uttalar sig i såna här ärenden är nog de som riskerar att bli hotade. Åklagaren som hittas med ett knapptryck hos åklagarmyndigheten i Linköping finns på annan adress. Där är det att hon lagt sig i att Bulgarien inte får köpa Jas plan som ligger henne i fatet. Tingsnotarien på denna adress har inte uttalat sig i nåt såvitt jag ser.
Citera
2019-06-10, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Reena Devgun var tidigare notarie och uttalade sig om att lagföra IS folk som begått brott. Nu är hon åklagare och det verkar f ö som om hon har skyddade uppgifter. De som uttalar sig i såna här ärenden är nog de som riskerar att bli hotade. Åklagaren som hittas med ett knapptryck hos åklagarmyndigheten i Linköping finns på annan adress. Där är det att hon lagt sig i att Bulgarien inte får köpa Jas plan som ligger henne i fatet. Tingsnotarien på denna adress har inte uttalat sig i nåt såvitt jag ser.
Då är hon åklagare inte notarie, en stor skillnad. Fortfarande tveksam om det är ett skäl.
Citera
2019-06-10, 08:45
Medlem
Det är exakt detta GM vill åstadkomma med en sån här stor bomb..ingen vet vem målet kan vara..Alla famlar i mörkret.
Hade det varit en mindre bomb i närheten av målet..hade utredningen varit mycket enklare.
Citera
2019-06-10, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Då är hon åklagare inte notarie, en stor skillnad. Fortfarande tveksam om det är ett skäl.

Hon uttalade sig tidigare redan som notarie (och är nu åklagare ja) så jag menar att det beror på hur synlig du är och vilka ärenden du jobbar med och den tingsnotarien som finns på adressen är en osynlig notarie = bomben har inget med honom att göra. Sekretessade åklagare ska du inte kunna få fram uppgifter om = de ska inte kunna veta om det bor en åklagare i huset. Självklart känner de sig hotade ändå. Någon i tråden säger att många som jobbar där imamerna är inlåsta bor i huset. Källa?
Citera
2019-06-10, 08:54
Medlem
Om det bombats pga att några imamer häktats kan man tycka att det borde lösas snabbt. Om imamerna häktats pga terrorkoppling så borde deras omgivning ff vara avlyssnad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in