2019-06-07, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaLorD
Inte omöjligt med tanke på hur långt ljudet uppfattades..

Hörde att folk vittnat om muller ända till Vånga?? det är ju sjukt långt bort.. > 30km
Låg bebyggelse mellan centrum till Roxen samt platt mark.
Jo, ljudet måste ha varit högt men det har inga hinder på vägen.
Citera
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Vi är 4 mil från Linköping,hörde en dov knall vid den tiden och gick in och kollade om det var åska på gång. Det var det inte.
4 mil? Inte en chans. Jag befann mig cirka 200 meter från platsen och hörde inte någonting. Jag var förvisso inomhus, men det hördes inte 4 mil bort.
Citera
Medlem
Idunas avatar
Vem som helst kan se av de bilder som publicerats, att explosionen skedde utanför fastigheterna, inte inomhus.
Citera
Medlem
Ligger inte Stadsmissionen i byggnaden mitt emot, eller är jag helt ute och cyklar?

Där kanske finns några kufar...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleX
Är det ett stort hål i backen där cykelhuset var och folk har hört smällen från över 3 mil bort så är det säkert en meteorit.

Finns inte en chans att folk hörde den 3 mil bort.
Jag är ca 3km bort, jag hörde den tydligt, men lät som en mindre smäll.
Citera
2019-06-07, 10:56
Medlem
"lexbase familjen" delar efternamn med gäng kriminella i tynnereds konflikten i gbg , var livat senast den 17 april där ,, är de babbe hämd som ligger bakom?
Citera
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
OM det skulle röra sig om ett brott, känns inte tiden för explosionen lite konstig.
Brukar inte kriminella spränga sina bomber nattetid.
Kl 9 känns fel, vi får väl se.
Ja, eller mitt på dag, eftermiddag, och då oftast på ett ställe där många befinner sig och inte är inomhus. Jag är ledig idag och tittar på SVT, finns det någon bättre kanal att titta via, SVT är ju inte de mest pålitliga om man säger så...
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Det verkar vara ett tema i tråden, att vara dum i huvudet. Ett meteoritnedslag hade gett en krater.

Jag tror att en meteorit hade uppmärksammats av astrofysiker i förväg.
Citera
2019-06-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Kan ju ha varit en förberedelse om vi ska spekulera. Massa studentfirande osv. Någon som kanske ställt en cykel med sidoväskor med bomben/bomberna i. Ser väldigt oskyldigt ut.

Jo, eventuellt förbedelse där bomben sprängdes i förtid. Just nu känns olycka som mer troligt dock, men vi får se.
Citera
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Exakt, möjligen ligger locket på och det finns kroppar i byggnaderna? Borde läcka ut inom kort....
Lite så tänker jag. SVT verkar vilja "dämpa" omfattningen i sin rapportering.
Citera
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Känns som den är utanför ja. Enligt bilder på AB känns det som alla fönster fallit inåt.

Jag tänker nog gasolgrillar som stått i skjulet som påstås vara borta. Gasen har sipprat ut hela natten. Och antänds av något.

Det krävs alltså en exakt blandning för att det ska detonera. Annars blir det bara ett eldmoln. Då hade vi bara sett en stor sotfläck. inte strukturella skador
Citera
2019-06-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutop
Bilderna är från 2014. Kan såklart ha tagits bort

2015, men i allafall så syns betonggrisen plus en stolpe på bilden från idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in