2019-06-07, 10:49
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuttzi
Enligt läsare på aftonbladet är det ett stort hål i marken där cykelförrådet var.

Intressant, finns det bild?
Citera
Medlem
musttomtes avatar
Det var en rejäl bomb. Satan vilken smäll. Kanske någon som kokar brännvin hehe.

Vem är ägare till denna körskola ? körskolor brukas ägas av skumma typer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lambipap
Är det ett bostadsområde? Vad är det för område? Billiga hyresrätter eller dyra bostadsrätter?

Det är typ mitt i centrum... liite utanför, inget direkt bostadsområde, snarare blandområde med verksamheter, simhall nära, sporthall etc.

100m från Linköpings mest trafikerade centrumgata.
Citera
2019-06-07, 10:50
Medlem
Tamborinos avatar
OM det skulle röra sig om ett brott, känns inte tiden för explosionen lite konstig.
Brukar inte kriminella spränga sina bomber nattetid.
Kl 9 känns fel, vi får väl se.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Jag gissar på gas, då det rör sig om en fastighet i centrala staden. Det kan vara en läcka eller avsiktligt i det lägre segmentet av huskroppen. Mindre troligt på flera ställen simultant i huset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Intressant, finns det bild?

Inte vad jag sett tyvärr.
Dock sa dom nu att TT har fått info om att smällen kom utifrån.
Citera
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Meteor låter väl rätt osannolikt om ingen sett nåt ljusfenomen?

Beror väl mycket i vilken vinkel den kommer in. Kommer den från solens mitt på ljusa dagen är det väl inte omöjligt att missa den? Sedan har man väl kanske inte fått in samtliga vittnesuppgifter ännu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Det var en rejäl bomb. Satan vilken smäll. Kanske någon som kokar brännvin hehe.

Vem är ägare till denna körskola ? körskolor brukas ägas av skumma typer.

har inget med körskolan att göra, skolan har funnit där i hundra år..
Citera
Medlem
G.Silverbanes avatar
Explosionen bör ha skett inne i fastigheten, till och med ventilerna på fasaden har blåsts ut
Citera
2019-06-07, 10:51
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Kan hålla med dig. Jag brukar vara nummer ett på att dra muslimkortet och det är ju så det brukar vara, kanske är det så idag med, men det finns saker som inte talar för det som:
- Att området i övrigt lugnt som jag fattar det.
- Stor bomb på ett ställe som inte skapar så många dödsfall, muslimer brukar ju vilja döda så många som möjligt.
- De muslimska terror-nätverken har inte den kunskap för denna typ av bomb.
- Ett terror-nätverk hade sannolikt valt ett ställe som är mer folktätt för större "effekt"

Det som dock talar för att det är muslimrelaterat är att det infaller på en fredag.

Verkar lite otroligt att det inte är några allvarligt skadade eller t o m döda. Kan det vara så att man tystar ner?

Tänker mig att man visst måste ha kunskap om detta, alternativet är att det är en olycka, och hur svåra kan såna bomber var att tillverka om det lika gärna kan ske av en olyckshändelse?
Citera
Medlem
Det ena cykelförrådet framför huset är helt bortblåst (se google maps). Gissar att det är där det har smällt. Ser ut så på skadornas utbredning också. Tidpunkten verkar lite märklig om det skulle vara någon typ av mänsklig/brottslig verksamhet.
Citera
Medlem
KalleXs avatar
Är det ett stort hål i backen där cykelhuset var och folk har hört smällen från över 3 mil bort så är det säkert en meteorit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in