2019-06-07, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
En sann djurvän 2019 hatar människor, så enkelt är det.

Det finns ett parti för dessa och fanskapen sitter i regeringen med S.

Men för att följa topic, dessa sprängningar och skjutningar har blivit vardag och en notis i lokalpressen.
Citera
2019-06-07, 18:37
Medlem
https://www.un.org/disarmament/un-saferguard/explosion-danger-area/

Bara att mata in random värden och se vid vilken vikt man uppnår ett riskområde för öppen explosion som motsvarar hela det skadade området.
Citera
Medlem
Safariis avatar
Är det ingen som har insikt i det kriminella miljöet å just Linköping?

Som det är nämnt i tråden, ska det vara en f.d. BC/M16 som är folkbokförd i husen.

BC splittrades och f.d. utpekade ledare är nu utpekad president i NO Surrender MC. Det är inte så osannolikt heller att just han har fått tillåtelse/tillfrågad denna position.

Men dem flesta lokala kriminella jobbar/gått med X-team efter BC avslutades. Så det verkar inte osannolikt därav territorium eller makt som är skälet till attentatet.

Ingen som har lite insikt i dom nya konstellationerna som kan bidra med att spekulera i vad som ledde till dådet?
Citera
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Som jag sagt tidigare så är det mer troligt att någon försökt göra bomber hemma och att något gick fel.
Organiserad brottslighet? Ja, det är det ju då.
Som sagt igen, smällarna i Helsingborg har avtagit rätt så rejält efter Närlunda-smällen. Från att det smällde var/varannan dag till att det smäller max 1-2ggr i månaden.
Ingen vet hur många bombskapare vi har i landet, de är nog rätt så många och det verkar finnas efterfrågan också.
Tyvärr är gängkriminaliteten ett problem i LKPG. Men de brukar inte vilja väcka uppmärksamhet i större utsträckning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det skriver du, men menar det inte egentligen, för första tanken stämmer ofta. Och gamlingar skiter du i? Som bott i huset hela sitt liv, och nu får det förstört? Då är det viktigare med hundarna?

En sann djurvän 2019 hatar människor, så enkelt är det.

Du har ingen aning...
Djurvän betyder inte att man skiter i någon.
Jag mår fortfarande dåligt för tanten som chockad gick ut på sin balkong efter smällen.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Måntro dom har överpropotionerat sprängladdningen av misstag och nu sitter och kollar på bilderna och tänker "oj jävlar, vilket smäll"
Citera
2019-06-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Inte ett jota. Och det påverkar inte vad jag skrev. Enligt officiella media är mc-gäng rasister.

Inte för att det var "min" diskussion men du måste ha fel på ditt Google:
https://www.youtube.com/watch?v=sDCoyTS3gl0

Här intervjuas Mehdi Seyyed och var tydligen med i Bandidos som uppenbarligen inte är mer rasistiska än att det gick bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Varför i hela friden skulle någon smälla en bomb så långt från målet om det skulle ha med moskén att göra?

Nej. Detta handlar nog om någon varning av något slag inom grovt kriminella kretsar. Kanske har jubelidioten underskattat kraften på sprängkraften.

Majorna: Explosion – stor polisinsats i Kungsstens industriområde...

för att en granat hittades 4 min gång våhg genom ett natur område som bara gick till en moske i gbg i år...

https://www.expressen.se/gt/misstankt-handgranat-hittad-stor-polisinsats/
Citera
Medlem
MrAndress avatar
Fan vilken långhelg att besöka svärföräldrarna, låg och sov i gästrummet, lite trött efter nationaldagsfirandet.

Vaknade av smällen och att rutorna skallrade, och svärföräldrarna bor i Tannefors. Så det är en bit bort.

Var tvungen att låna fruns farsas cykel och åka för att titta. Kom över bron (drottningbron?).
Till korsningen men kunde bara stå där några minuter innan man vart bortkörd av polisen.

Då jag har en del explosiverfarenhet så skulle jag tippa på att det gått åt flera kilo för denna smäll.
Krigszon skulle jag kalla det.
Citera
2019-06-07, 18:40
Medlem
Skadebilden är lite märklig. För att få så omfattande skador långt från explosionsplatsen behövs
kilovis med sprängmedel och då borde det bli en rejäl krater i marken. Om det nu var en bomb...
Citera
2019-06-07, 18:41
Medlem
Dåliga drönarbilder men man ser ingen räddningstjänst så dom lär vara tagna direkt efter smällen; https://www.svt.se/nyheter/dronarbilder-over-forstorelsen
Citera
2019-06-07, 18:41
Avslutad
Känns mindre och mindre troligt att det är Bandidos. Tror media kör på det drevet för det känns "bekvämt"

Pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in