Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
Bullshit, de ryssar man ser utomlands på platser där västfolk finns är de rikaste 1-2 %.
De utgör trots allt ett par miljoner. Dummisar som du inser inte att man tidigare aldrig såg ryssar för att de helt enkelt inte fick åka utomlands.
I den här politiska situationen heter det.
Och även första raden är felformulerad, så ett tips är att du kollar översättningsmatrisen lite bättre nästa gång där djupt inne i skogen....
Ryssar har fått åka utomlands under drygt de senaste 25 åren. Jag tvivlar på att många här kan komma ihåg hur det såg ut förut pga att de gick i dagis och inte så mycket brydde sig om ryssar.
Väl, jag pratar mestadels om Moskvabo men har också bekanta från mindre städer. Dyra jeepar som kostar ca 100 genomsnittlöner i denna stad åker på gatorna, och parkeringsplatserna mellan hus är fulla av privata bilar, vilket man inte upplevde för bara 5 år sen. Nja, inte 1-2% utan snacka om 25-30% som har det mycket bra idag. Ingen middleclass förstås men wannabe.
Jag har ingen "matrix" och skriver utantill om vad jag ser och vet själv. Håller på att lära mig språket men är inte proffs än, så tack för rättelsen; Ah vilket enkelt och pinsamt fel! Jag brukar inte göra sådana, måste ha varit för bråttom