Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
Mångkulturen som strävan är psykologiskt, ekonomiskt, kulturellt och demografiskt förtryck av värdlandet. Det är helt existentiellt utmattande.
Framförallt psykologiskt skulle jag säga. När livsupplevelsen blir beskuren så känns annat mindre viktigt.
Generationen bakom kan man inte prata med p.g.a hjärntvätt. Generationen framför lever i sina trevliga bubblor. Vin på altanen till fina villan med sin gamla livspartner, de fnissar och minns allt roligt och äventyrligt de har gjort i ett oskyldigt Sverige. De är uppblåsta och obrydda när man vill engagera dem i Sveriges tillstånd.
Kvar återstår den egna generationen. Men inte ens där är man säker.
Man flanerar på stan för en gångs skull, plötsligt händer något..
- 'Vänta, vad fan, det är ju Fredde från plugget, han har jag inte sett på 20 år tror jag. Han var en kul jävel, vad har han för sig nu? Och så går det upp - Jaha, han har gått bort sig. Det luriga leendet är borta, liksom glimten i ögat. Han ser arg ut och håller i ett plakat med någon klimatklyscha, orkar inte läsa, orkar inte gå fram.
Man tar bilen hem, sätter på kärringen(som ångestlindring). Tar fram en fisketidning, läser lite förstrött, tankarna vandrar - Hur kunde det bli såhär?
Ska det vara såhär??