• 1
  • 2
2019-06-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Croissanten
Yes det blir Scania!

Vet att de har buss, men så vitt jag förstått det så tar det ganska mkt tid. Och vi tänkte dela upp restiden emellan oss därav att vi vill bo på pendel-linjen.

Då blir det 20-30 min var och inte en timma för den ena och 10 min för den andra. Vi tänkte också på södertälje (precis vid stationen) men strök det pga restid för tjejen.

Har en bekant som jobbar pa Scania sedan 20ar.
Han flyttade till en vit del av Sloddertalje....och sa fort han fick flickvan och barn darifran.
I Sloddertalje vill du som svensk inte bo. Mojligen som 18-25 gillandes droger och syrianer......

Kan inte komma pa vart de flyttade. Radhusomrade soder om stan dar de pastar det ar helt okej....

Ronninge heter det tydligen. Kan vara vart for dig att kolla upp
Senast redigerad av peller 2019-06-04 kl. 23:28.
Citera
2019-06-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Croissanten
Yes det blir Scania!

Vet att de har buss, men så vitt jag förstått det så tar det ganska mkt tid. Och vi tänkte dela upp restiden emellan oss därav att vi vill bo på pendel-linjen.

Då blir det 20-30 min var och inte en timma för den ena och 10 min för den andra. Vi tänkte också på södertälje (precis vid stationen) men strök det pga restid för tjejen.

Nej omdu åker med Scania buss när du slutar tar det inte lång tid. Du ska gä då till södra för pendeltåg? Min dotter åker varje dag med Scania. <<de hämtar upp dig vid entren om du jobbar på konstruktion eller labb, även huvudkontoret. Mycket snabbare än pendel. Ja om du inte går 3km till centralen. Därför är Essingen bäst. inte samma priser som centralt men dyrt. Absolut bäst för er.
Citera
2019-06-04, 23:41
Medlem
Croissantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Nej omdu åker med Scania buss när du slutar tar det inte lång tid. Du ska gä då till södra för pendeltåg? Min dotter åker varje dag med Scania. <<de hämtar upp dig vid entren om du jobbar på konstruktion eller labb, även huvudkontoret. Mycket snabbare än pendel. Ja om du inte går 3km till centralen. Därför är Essingen bäst. inte samma priser som centralt men dyrt. Absolut bäst för er.

Tack för tipset, ska absolut kolla på det!
Citera
2019-06-05, 00:50
Medlem
Bott i stuvsta, och besökt de flesta av dessa orter. Rekommenderar stuvsta, möjligen väldigt sömnigt, men mysigt. Älvsjö verkar också trevligt, ganska nybyggt nära stationen om jag minns rätt. Rönninge besökte jag aldrig, så vill inte uttala mig om. Huddinge och flempan var inga favoriter.
Citera
2019-06-05, 09:26
Medlem
Håller med flera här, Stuvsta låter utmärkt för er.
Finns bra och fina förvånansvärt prisvärda BR nära pendeln, tar 25 min till Södertälje och 13 min till Stockholm City, och inga byten. Perfekt läge.
Lite sömnigt dock, Huddinge C som är en station från är också helt ok.
Flemingsberg tycker jag ni ska undvika.
Älvsjö (som tillhör Stockholm Stad = lägre skatt) är sådär, varit lite stökigt kring stationen. Bättre områden lite bort från stationen men då innebär det byte till buss eller lång promenad.

Nä, satsa på Stuvsta är mitt heta stalltips!
Citera
2019-06-05, 14:21
Medlem
hassehares avatar
Hej

Du har ju Rönninge. trevligt område......ligger närmare S-tälje än till Stockholm men är OK.

Hasse Hare
Bor i S-tälje....jobbar i Tumba.
Citera
2019-06-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassehare
Hej

Du har ju Rönninge. trevligt område......ligger närmare S-tälje än till Stockholm men är OK.

Hasse Hare
Bor i S-tälje....jobbar i Tumba.

har nära bekanta i rönninge och har varit där mycket och det är riktigt bra. mycket villor, så vet inte hur utbudet av lägenheter är dock.
Citera
2019-06-06, 10:10
Medlem
Croissantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Bott i stuvsta, och besökt de flesta av dessa orter. Rekommenderar stuvsta, möjligen väldigt sömnigt, men mysigt. Älvsjö verkar också trevligt, ganska nybyggt nära stationen om jag minns rätt. Rönninge besökte jag aldrig, så vill inte uttala mig om. Huddinge och flempan var inga favoriter.

Citat:
Ursprungligen postat av Krimfall1
Håller med flera här, Stuvsta låter utmärkt för er.
Finns bra och fina förvånansvärt prisvärda BR nära pendeln, tar 25 min till Södertälje och 13 min till Stockholm City, och inga byten. Perfekt läge.
Lite sömnigt dock, Huddinge C som är en station från är också helt ok.
Flemingsberg tycker jag ni ska undvika.
Älvsjö (som tillhör Stockholm Stad = lägre skatt) är sådär, varit lite stökigt kring stationen. Bättre områden lite bort från stationen men då innebär det byte till buss eller lång promenad.

Nä, satsa på Stuvsta är mitt heta stalltips!

Citat:
Ursprungligen postat av Kacki
har nära bekanta i rönninge och har varit där mycket och det är riktigt bra. mycket villor, så vet inte hur utbudet av lägenheter är dock.

Tack alla 3!
Citera
2019-06-09, 11:45
Medlem
Ett litet Out of the box-tips: Ganska många Scania-anställda väljer att överge Sthlm och istället bosätta sig i Nykvarn, som är ett välmående villasamhälle mellan Södertälje och Strängnäs. Om du är ute efter Svensson-liv så är det faktiskt ett bra val: du kan få ett billigt boende och ha det väldigt bra för en rimlig budget, jämfört med villapriserna och de igenkorkade trafiklederna söder om stan. Kruxet är väl att din tjej får tågpendla till Sthlm C, men det funkar faktiskt hyfsat (och om ni är seriösa med att starta familj etc. kan hon ju börja leta jobb i närområdet istället). Du har dessutom ytterligare en större arbetsgivare i Volvo CE som ligger rätt nära, de vill sannolikt mer än gärna köpa loss dig från Scania (åtminstone om du har en teknisk bakgrund). Något att fundera på kanske?
Citera
2019-06-21, 07:47
Medlem
Du kan ju bo strax norr om sta'n också. Sundbyberg/Sollentuna/Solna. Lite längre restid men betydligt bättre områden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in