2019-06-06, 14:38
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Varför då han/hon skaffar/får ju en egen lägenhet där han har sin adress. Kan få lägenhet via intern kön vid separation om man inte får stickspår via kommunen.

Barnen! - blev ju ensamma nu menar jag, och det framkommer här på tråden att mannen bor där trots att adressen är "gud vet var?" Han liksom blir tvungen nu att "flytta hem" på riktigt. Eller har Soc. tagit hand om de? Enligt tråden, inte.
Citera
2019-06-06, 18:24
  #110
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Vad är Bosniak ?!
Bosnisk muslim.
Citera
2019-06-06, 19:19
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det gäller bara om man är skrivna på samma adress. Zeineb och hennes man är varken gifta eller folkbokförda på samma adress. För att Försäkringskassan och de allmänna bostadsbolagen ska kunna vidta sådana åtgärder krävs att de har misstanke om fusk. Dock har de fullt skägg i dag med alla storfuskare, så det krävs oftast angiveri från grannar, släktingar eller flashbackare för att de ska agera.
Men det stämmer ju, är inte van på att tänka så här fuskigt. Det är väl därför jag är fattig.

Inget nytt om GM än?
Citera
2019-06-06, 23:17
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Frågade dig om Zs mamma bor eller har bott i Märsta eftersom du skrev att du "umgos mer med henne" . Du svarar att du inte kan fråga de just nu för deras sorg, och det förstår jag! - men förstår inte varför du behöver fråga det om du nu umgås med mamman mer eller mindre? Rimligen vet du utan att behöva fråga om den saken! Eller var min fråga opassande på nåt sätt?

Ja.. alltså jag vill inte börja berätta historier om släkten.. så vitt jag vet bor mamman och har länge gjort i Tensta.. om det är ett bra svar..
Umgås kan man då o då.. jag personligen brukar inte ställa frågor förutom i allmänt osv.. hon kanske har bott lr har flyttat till Märsta.. för mig personligen är inte det relevant..
Citera
2019-06-06, 23:29
  #113
Medlem
Finns ju de som har eller har haft dolda adresser.
Kan ju ha varit nånting liknande i detta fall?
Citera
2019-06-06, 23:53
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Ja.. alltså jag vill inte börja berätta historier om släkten.. så vitt jag vet bor mamman och har länge gjort i Tensta.. om det är ett bra svar..
Umgås kan man då o då.. jag personligen brukar inte ställa frågor förutom i allmänt osv.. hon kanske har bott lr har flyttat till Märsta.. för mig personligen är inte det relevant..

Ja, tusen tack! Det är svar på min fråga, som var ganska allmän, enligt mig. Vad som är relevant för mig behöver inte vara det för dig och viceversa.
Dessutom, när kvinnor mördas dagligen till höger o vänster runt oss (även män, barn, unga etc.)
är det väl helt naturligt att man ställer sig en massa frågor.
När det gäller detta forum vad tror du människorna gör här? Jag för min del vill försöka förstå vad som orsakar dessa eländiga, liv och död, mord?
Citera
2019-06-07, 04:44
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jag för min del vill försöka förstå vad som orsakar dessa eländiga, liv och död, mord?

Svaret på den frågan är inte särskilt invecklat. Detta mord, liksom en stor majoritet av alla andra mord i Sverige nuförtiden var ett direkt resultat av "mångkultur". Hade GM och/eller BO nekats inresa så hade mordet inte skett.

Så ser det ut i de flesta fall, sen finns ett fåtal fall kvar där alla inblandade är svenskar . Dessa är mer intressant att studera, eftersom de faktiskt bryter mönstret genom att inte vara direkt beroende av invandring för att ens kunna inträffa.
Citera
2019-06-07, 12:30
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Har du någon anning vad Zs gubbe/man jobbar med?

Faktiskt vet inget om dem.. flickan träffade jag sist när hon var liten
Citera
2019-06-07, 12:36
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ja, tusen tack! Det är svar på min fråga, som var ganska allmän, enligt mig. Vad som är relevant för mig behöver inte vara det för dig och viceversa.
Dessutom, när kvinnor mördas dagligen till höger o vänster runt oss (även män, barn, unga etc.)
är det väl helt naturligt att man ställer sig en massa frågor.
När det gäller detta forum vad tror du människorna gör här? Jag för min del vill försöka förstå vad som orsakar dessa eländiga, liv och död, mord?

Ja absolut .. håller fullständigt med.. därför är även jag här... kan skriva hur mycket detaljer som helst om deras liv som släkt osv.. men det känns extra känsligt i nuläget plus att de kommer att veta exakt vem jag är.. och det för mig är helt onödigt..
Har pratat med mostrarna och de är helt knäckta.. kan du tänka dig att jag liksom börjar prata detaljer.. Hursom .. med tiden kanske.. Det som gör mig ledsen i dessa fall, kvinnomord, är att hela familjens liv kommer att förstöras båda privat och bland allmänheten
Citera
2019-06-08, 08:02
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekka01
Inte riktigt så. Redan på 90-talet hade iaf Stockholmshem koll på folk som köpte tomt. Ett par bekanta blev uppsagda från lägenheten med hänvisning att de ägde en fastighet. Det blev bråttom och kostade lite mer att skaffa huset för dem tack vare det. Varför skulle det samma inte gälla folk som köper BR?
Det är väl knappast skäl för uppsägning att du äger en fastighet. Många har Hr och sommarstuga/hus.
Om du däremot skriver dig på annan fastighet så kan det bli problem.
Citera
2019-06-08, 12:33
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Har precis fått veta: OB, Zaineb, är dotter till en bekant till mig..
Det hela är rån-grej?..
BOs man jobbar fr kl 17 och sena kvällar.. hon var ensam m barnen strax innan de skulle börja äta.. hon stod i köket förberedde maten när nån bröt upp lägenhetsdörren och attackerade alla som försökt stoppa honom.. hennes äldsta dotter är skadad.. de andra, 2 pojkar, sprang o gömde sig...
Så inga hedersmord lr så.. hennes man är helt knäckt och vårdas för shock...
Kanske mannen har fiender? jag vet inget mer.. umgås mer m hennes mor...

Jag är sent ute men enligt ratsit så är hon inte gift.
Finns även en kvinna till boende i samma hus med typ samma förnamn. Om det betyder något vet jag inte, bara observerat det.
Citera
2019-06-08, 12:45
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Varför skulle det vara det. Vi har ytterst få hederskulturbrott i Sverige och när det sker så är det svenskar ( zigensre )

Vad har du för källa till det?
Och vad menar du med ”svenskar (zigenAre)”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in