Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-03, 10:21
Medlem
InteRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Jorden blir bara varmare och varmare, snart kan människan inte längre leva här. Kan även plötsligt komma en meteorit som suddar bort oss, som vi aldrig ens varit här.

Undergången är påväg. Mänsklighetens.

Efter du dör om säg sådär 20-30-40 år, i nuvarande läge, bryr du dig om världen finns kvar efter det? Om du fått veta att världen går under kort efter du dött, hade du varit okej med det och inte brytt dig ett dugg? Vill du att mänskligheten ska leva vidare utan dig?

Jag skulle hellre vilja vara med om det då det ändå är en garanti.
Känner att det är dags att människan går under för vi har uppenbart tappat kontrollen över det mesta och det kommer bara leda till mer misär för alla ju fler år som går.
Jag vill inte att mänskligheten ska fortsätta en dag till.
80% är bara marionetter och dem 20% som fortfarande ser, tänker, hör och känner lider av att se detta.
Citera
2019-06-03, 10:25
Medlem
Det är fruktansvärt hur vanligt den postmodernistiska, människohatande och apatiska världsåskådningen har blivit. Ni beskriver människan som ett "vidrigt djur" och "planetens cancer" och glädjs eller ställer er likgiltiga inför människans eventuella undergång. Har man passerat tonåren och inte lagt denna skräpattityd åt sidan bör man ta sig en lång funderare.

Att tro att man är smartare än alla andra (eller de allra flesta), att andra är idioter och att planeten är på väg att gå under (på grund av idioterna förstås), och att av dessa anledningar välja att inte skaffa barn - är är en väldigt sorlig tillvaro som varken gynnar individen eller samhället. Dessutom är det är precis såna ambitionslösa apatiska drönare helt utan framtidstro våra makthavare och dess propagandister vill styra över.

Det kan hända att vår nuvarande civilisation har "peakat" när det kommer till välstånd och livskvalité, och att vi har en jobbig nedgång framför oss. Men detta har hänt många gånger förr och är ingen anledning att kasta in handduken. Vi får vara tacksamma över att våra förfäder inte resonerade att allt är skit samma för att solen en vacker dag kommer slockna eller att det kommer en ny istid, eller att växthuseffekten kommer koka ihjäl oss. Om de gjort så hade vi aldrig ådstakommit något i närheten av vad vi har idag.

Ja, jag vill att mänskligheten ska leva vidare utan mig. Så länge som möjligt, ända tills det inte går längre. Om jordens undergång nu är oundviklig är det väl inte så mycket mer man kan göra än att bygga de bästa förutsättningarna för framtidsmänniskorna och önska dem lycka till.
Citera
2019-06-03, 10:28
Medlem
Vem bryr sig när man dött?
Citera
2019-06-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Nej faktiskt inte, dör mänskligheten ut är alla framsteg vi gjort förgäves.
Vad "bryr" du dig om det som död? Någon gång kommer vi dö ut av klimatet ändras ändå. Det kanske går i en cykel? Att det "börjar" om livet ifrån celler osv osv? Vad är det som säger att livet inte existerar på olika platser i universum men inte nödvändigtvis samtidigt?
Senast redigerad av Leksandbanan 2019-06-03 kl. 10:38.
Citera
2019-06-03, 11:38
Medlem
Att mänskligheten skulle överleva genom all oändlighet ter sig ungefär lika märkligt som att den skulle gå under medan jag fortfarande lever i mina ögon.

Jag är Mao rätt chill med det hela. Det mesta föds och dör, gäller individer likväl som arter så att mänskligheten stryker med i slutändan verkar fullständigt rimligt.
Citera
2019-06-03, 17:22
Medlem
Utan dig finns det ingen värld, eftersom världen är en hallucination som uppstår i ditt medvetande. Tänk efter, all info du har om nämnda värld är diverse sinnesintryck/tankar. Så, for all you know, är världen bara en dröm.

Varje natt stängs sinnet av och världen är borta. Men ingen klagar över det, för lidande är, i likhet med världen, bara en tanke och utan dessa sover man gott - utan lidande.

Att världen går under är en vardaglig sak som händer varje dygn och inget att hänga upp sig på.
Citera
2019-06-03, 19:21
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Jorden blir bara varmare och varmare, snart kan människan inte längre leva här. Kan även plötsligt komma en meteorit som suddar bort oss, som vi aldrig ens varit här.

Efter du dör om säg sådär 20-30-40 år, i nuvarande läge, bryr du dig om världen finns kvar efter det? Om du fått veta att världen går under kort efter du dött, hade du varit okej med det och inte brytt dig ett dugg? Vill du att mänskligheten ska leva vidare utan dig?

Ditt medvetande lever vidare, du skapades i the big bang, vi skapades där, vårt kollektiva medvetande. människor är bara kött i utkanten av smällen.

Döden är något vi biologiska varelser måste acceptera, den kommer förr eller senare. Huvudsaken är att du slipper lida tills den dagen då du dör. Ge inte efter för avund, girighet eller lättja. Gör din plikt, kräv din rätt. och låt oss dö med värdighet!
Citera
2019-06-03, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksandbanan
Vad "bryr" du dig om det som död? Någon gång kommer vi dö ut av klimatet ändras ändå. Det kanske går i en cykel? Att det "börjar" om livet ifrån celler osv osv? Vad är det som säger att livet inte existerar på olika platser i universum men inte nödvändigtvis samtidigt?

Om vi antar att universum är det närmast oändligt är det osannolikt att vi är det enda intelligenta livet.
Hur som helst så känns det onödigt att mänskligheten går under eftersom vi har möjlighet att påverka utgången.
Citera
2019-06-03, 19:34
Medlem
Nä det tycker jag inte . Men man undra ju hur ni ska klara er 🙄
Citera
2019-06-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Om vi antar att universum är det närmast oändligt är det osannolikt att vi är det enda intelligenta livet.
Hur som helst så känns det onödigt att mänskligheten går under eftersom vi har möjlighet att påverka utgången.
Antingen är universum oändligt eller så är det det icke, ett axiom ifrån logiken. Att det inte är sannolikt är inte starkare än att det är sannolikt.
Citera
2019-06-03, 21:23
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:

Jag hade tyckt det var hemskt om mänskligheten dör så snabbt efter jag dör. Tänker att jag vill att den ska överleva långsiktigt och inte bara för min skull. För alla barn, deras barn osv. Att allt annat liv på jorden skulle dö tycker jag också är hemskt. Som har funnits i miljontals år och helt plötsligt dö pga hur människor lever.
Om det kommer en meteorit känns det mer okej för det går inte göra något åt.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2019-06-03 kl. 21:26.
Citera
2019-06-03, 21:28
Medlem
Somethingdeeps avatar
Asså är man död så är man ju död så det är ju lite svårt att få reda på, men jag tänker att världen kommer ju ändå gå under någon gång så om jordens undergång blir min död eller om jorden går under efter att jag dött spelar mig ingen större roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in