• 9
  • 10
2019-06-09, 10:55
Medlem
Ni måste driva va? Svenska invånare är en av världens mest skuldbelagda människor. Om ni tror att folk har upp emot 300 000 på sitt konto så är det nog väldigt få som har det
Citera
2019-06-09, 12:10
Medlem
Håller med!
De flesta har väl lån eller kredit skulder!
Så egentligen har de inte ett öre på kontot!
Citera
2019-06-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Japp. Det låter rimligt. Svensken vill leva som vi har 0% i skatt fast vi har 60% i skatt sen 25% moms på det. Detta leder i sin tur till att svensken belånar sig upp till öronen. Många vill verka som de har det fett. Nytt kök, ny bil, fin altan, bubbelbad, uppfart i marmor eller vad fan folk har. Så patetiskt det hela är egentligen.
Ja allt handlar om yta och folk som vet att jag har det bra undrar varför jag inte bränner flera 100 tusen på en bil eftersom jag skulle se bättre ut. då brukar jag undra för vem och vad får jag för det? då brukar dom börja stamma om att man måste hålla viss klass och att det ska se fint ut. då brukar jag fråga igen, FÖR VEM?
då tycker dom JAG är konstig och återgår till övertiden dom absolut inte klarar sig utan medan jag åker hem i min rostiga bil och lägger mig i hängmattan och somnar med lungt sinne.
Citera
2019-06-11, 11:45
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Ni måste driva va? Svenska invånare är en av världens mest skuldbelagda människor. Om ni tror att folk har upp emot 300 000 på sitt konto så är det nog väldigt få som har det

Tyvärr är det så illa, jag skulle gissa att folk som har 300K på sitt sparkonto understiger 8%. Sen sitter de på saftiga blanco- och bostadslån också. Inte undra på att svenskarna mår sämre och sämre.

Snygga på ytan, vrak på insidan.
Citera
2019-06-17, 09:15
Medlem
läst att ca 50% av befolkningen inte skulle fixa fram 10.000:- om de fick en oförutsedd utgift
Citera
2019-06-17, 09:25
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Vad spelar det för roll hur stora skulder folk har? Frågan är hur mycket folk i genomsnitt har i likvida medel på sina sparkonton, vilket är drygt 30-50k.

Frågan är inte vad deras nettoförmögenhet, skuldsättning eller bostadssituation är eller allt annat ni pratar om. Skulle inte säga att värdepapper räknas in som "fria att spenderas" och betala räkningar med, därför är endast likvider relevant.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in