2019-06-03, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
En hel familj, som Huligans ungefär. Vem som kallar sig Darrar här är dock mycket oklart. Nej en bättre hypotes är att det är en annan tjomme som misslyckades men bombtillverkningen.

Tror att det är Darrar, för mycket som stämmer. Om det inte är han så borde han kommit in och skrivit om branden på hans våningsplan.
Citera
2019-06-03, 10:10
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
En hel familj, som Huligans ungefär. Vem som kallar sig Darrar här är dock mycket oklart. Nej en bättre hypotes är att det är en annan tjomme som misslyckades men bombtillverkningen.

Jag kollade första inlägget i tråden om Termovägen, och det är skillnad mellan användaren Darrar, och familjen Darrar, som han skrev om.

Det är ett extremt allvarligt brott, om explosionen var för att tysta ett vittne/en anmälare av organiserad brottslighet.
Citera
2019-06-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efternamn.fornamn
Tror att det är Darrar, för mycket som stämmer. Om det inte är han så borde han kommit in och skrivit om branden på hans våningsplan.
Du har rätt. Ser mycket oroväckande ut.
Han berättade också i tråden att polisen kände till honom och hans välvilliga oro över darrarklanens brottsliga aktiviteter som också verkade ha eskalerat till hot och beskyddarverksmhet gentemot matställen i närheten.
Då är det fråga om överlagt mord. Få se om den alliansstyrda kommunen Järfälla då har så mycket klös att de tvingar de beslutande socialtanterna att vidtaga åtgärder och flytta bort den marockanska darrarfamiljen från Termovägen.
Citera
2019-06-03, 11:15
Medlem
Dollmens avatar
Om det är Darrar så e de för mycket. Någon insatt från Kalhäll som kan bekräfta ? Isånnafall måste muslimerna sättas dit
Citera
2019-06-03, 17:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Någon som kan ringa användaren Darrar å se att han lever baserat på de uppgifter vi har? Blev orolig.
Citera
2019-06-03, 18:02
Bannlyst
Usch om det stämmer att det är användaren Darrar. Må asen åka fast och få kännbara straff!
Citera
2019-06-03, 18:16
Medlem
LeifD2s avatar
Är det inte tidigt att dra slutsatsen att det är mord? Kan ju vara det, förståss, men vi vet ju inte. Men tanke på hur det ser ut på AFAbladets bilder, så verkar rutorna ha åkt ut med karm och hela rubbet. Tydligen finns (enligt en sökning på google) gas indraget i lägenheter på Termovägen. Oklart dock om det finns i denna fastighet.
Av skadorna att dömma och det beskrivna brandförloppet tycker jag att det luktar som en gasexpolsion. Men även det kan ju vara mord, förståss.
Citera
2019-06-03, 18:27
Medlem
Provokatörs avatar
Signaturen Darrar varnas för att vara oförsiktig med sina egna uppgifter i den andra tråden:
Du har lämnat många personliga uppgifter, är du inte rädd att de kan lista ut vem du är? Mitt råd är att inte lämna ut fler detaljer om ditt liv. Det är generellt ganska lätt att kartlägga med små pusselbitar här och där.
(FB) Marockansk klan som utsätter Termovägen för grov brottslighet och styr området!

Detta svarade Darrar 2016-08-06 i den andra tråden:
Jag vet, men å andra sidan så kan man inte vara tyst när onda krafter styr ett område. Jag bor på Termo och jag har varit hörd i utredningen kring överfallet på kvinnan. När den fup släpps så kommer alla veta vem jag är. Men tills dess har du rätt. Fast dödar dom mig så har jag ialla fall avslöjat dom och här raderas inget. Mitt testamente om dom lämnas här.
(FB) Marockansk klan som utsätter Termovägen för grov brottslighet och styr området!

/Provokatör
Citera
2019-06-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Är det inte tidigt att dra slutsatsen att det är mord? Kan ju vara det, förståss, men vi vet ju inte. Men tanke på hur det ser ut på AFAbladets bilder, så verkar rutorna ha åkt ut med karm och hela rubbet. Tydligen finns (enligt en sökning på google) gas indraget i lägenheter på Termovägen. Oklart dock om det finns i denna fastighet.
Av skadorna att dömma och det beskrivna brandförloppet tycker jag att det luktar som en gasexpolsion. Men även det kan ju vara mord, förståss.
Har väl aldrig hört talas om att det finns gas i stockholms förorter. Varför skulle de djävlas med farliga och dyra gasledningar när det finns el?
Stockholms stad var tokiga och drog ut gas ända till Vällingby men det var väl på 50-talet när de planerande stadskotorna inte kände till att det fanns något så modernt som elspisar. Termovägen byggdes i slutet på 80-talet.
Av explosionen och den svarta röken att döma kan det komma från bensin som hällts in genom brevlådan och sedan antänts genom en tidsinställd tändare.
Citera
2019-06-03, 21:00
Medlem
Mycket tråkigt om det är visselblåsaren (och medborgarjournalisten?) Darrar som har blivit mördad.

Jag har själv varit på termovägen ett antal gånger och kan dementera att det skulle finnas gas-spisar där.

F.ö ett ganska fint bostadsområde,det är nog mer klientelet som bor där söm gör området till bajs.
Citera
2019-06-03, 22:03
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Har väl aldrig hört talas om att det finns gas i stockholms förorter. Varför skulle de djävlas med farliga och dyra gasledningar när det finns el?
Stockholms stad var tokiga och drog ut gas ända till Vällingby men det var väl på 50-talet när de planerande stadskotorna inte kände till att det fanns något så modernt som elspisar. Termovägen byggdes i slutet på 80-talet.
Av explosionen och den svarta röken att döma kan det komma från bensin som hällts in genom brevlådan och sedan antänts genom en tidsinställd tändare.

Jag har sett en annons om lägenhet på just termovägen. Men det kan ju vara någon priatperson som instalerat gasspis själv, med flaska. Jag vet flera som har gjort det.

Ja, bensin kan det vara ja. Vi får se vad polisen kommer fram till i tekniska undersöknignen. Är det morde får vi verkligen hoppas på att man får fast den/dom som ligger bakom.
Citera
2019-06-05, 10:28
Medlem
Dollmens avatar
Någon som fått bekräftat? Varför så tyst? MusslimMaffianMördar å ingen bryr sig? Alla Rassar, var e ni ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in