Citat:
Jag måste säga lite tvärtom. Det är oerhört kul att tråka ut troll. OK, mata ej trollen, det stämmer, men när det inte är uppenbara troll, men ändå uppenbara om man är insatt i ämnet, då är det kul. Då blir det inte eller trams då det blir en adekvat frågeställning fast ingen är så dum att ställa den egentligen.
Har gjort det massor av gånger, allt inom trådens ämne. Trollet kommer med den ena kommentaren dummare än den andra, det ena förslaget dummare än det andra, försöker utveckla och försvåra tråden och man har svar på allt. Till slut blir det bara tyst i tråden.
Mata ej trollen stämmer för det mesta, men inte alltid.
Har gjort det massor av gånger, allt inom trådens ämne. Trollet kommer med den ena kommentaren dummare än den andra, det ena förslaget dummare än det andra, försöker utveckla och försvåra tråden och man har svar på allt. Till slut blir det bara tyst i tråden.
Mata ej trollen stämmer för det mesta, men inte alltid.
Jag har också gjort det ibland.
Oftast tycks deras plan vara att skriva ett kort inlägg som provocerar andra att skriva spaltmeter om hur fel detta är. Jag har ibland bemött detta genom att själv ställt en kortfattad motfråga där jag bett dem förtydliga sig på ett vis som istället medför att de tvingas skriva spaltmeter och förklara sitt märkliga utlande. Ibland går det på det, men oftast förvinner de från tråden för gott. Oavsett vilket "förlorade" de.
Citat:
Ungefär så ja.
Jag är mycket mer fascinerad över folk som läser en trådstart med ett intressant diskussionsämne och meddetsamma känner att de måste kolla TS historik för att se om TS verkligen har upplevt det han påstår och det han vill diskutera. Det är det verkligt underliga i hela trolldebatten tycker jag.
Jag är mycket mer fascinerad över folk som läser en trådstart med ett intressant diskussionsämne och meddetsamma känner att de måste kolla TS historik för att se om TS verkligen har upplevt det han påstår och det han vill diskutera. Det är det verkligt underliga i hela trolldebatten tycker jag.
Jag gör det ibland. Orsaken är att jag vill finna mer information. T.ex. i en relationsfråga där det ej framgår information som kan vara av stor betydelse i frågan, t.ex. kön eller ungefärlig ålder. Orsaken är inte att jag önskar finna motsägelser, men ibland uppdagas sådana.
Detta gäller speciellt i suspekta ämnen (såsom att någon vill urinera på sin partner eller liknande) där finner man förhållandevis ofta tidigare trådar som motsäger varandra, t.ex kön eller ålder. Att påpeka detta medför oftast att de känner sig bortgjorda och förvinner från tråden, och förhållandevis ofta även slutar spamma sönder halva forumet med ihopljugna suspekta problem.
De går kanske ingång på att skriva sådana saker, men det är än fler som spenderar sin tid på att ärligt försöka hjälpa en medmänniska. Detta tycker jag är ett sorgligt och obehaglig beteende från mytomanens sida där omgivning endast ses som ett verktyg för den egna tillfredsställensen. Det oftast mest effektiva sättet att få tyst på mytomaner är att avslöja och konfrontera dem. Ingen gillar att känna sig bortgjord och de undviker därför oftast att sätta sig i liknande situationer igen. Detta i sin tur ökar möjligheten att de istället tar itu med sina verkliga mentala problem, till förmån för såväl dem själva som sin omgivning.