2020-05-22, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Du tänker nog på den fd polischefen Göran Lindberg, aka Kapten Klänning. Han åkte dit för sexualköp och försök till våldtäkt av minderårig 2010 och inte 2004.
Men ja, jag får också feta kapten klänning-vibbar av Simon Häggström när jag hör och ser honom och hur han uttalar sig. Definitivt något skevt med den där typen.
Tror att det är två olika individer faktiskt. Kapten klänning var en skrivbordspolis och blev väl inte gripen på lägenhetsbordell eller?
Citera
2020-05-22, 06:15
Medlem
Haubits77Bs avatar
Han var alltså med i o.p. "Plattan".
Den magnifika insats som skrämde bort knarkhandeln från Plattan till Fatbursparken och Gullmarsplan.
Det blev ju skitbra....
Citera
2020-05-22, 06:23
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Han var alltså med i o.p. "Plattan".
Den magnifika insats som skrämde bort knarkhandeln från Plattan till Fatbursparken och Gullmarsplan.
Det blev ju skitbra....
Du skojar va?
Du kanske bör ta en tur ner till plattan och se hur bortskrämda knarklangarna är.
Citera
2020-05-22, 06:46
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du skojar va?
Du kanske bör ta en tur ner till plattan och se hur bortskrämda knarklangarna är.

Det var det som var tanken.
Effekten blev däremot att två nya försäljningsställen uppstod.
Det var det som var min poäng.
Citera
2020-05-22, 06:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ok.
Fast jag är inte helt enig om att det var nya ställen som uppstod.

Knarklagning har alltid förekommit både på plattan och på andra håll -- och att langarna flyttat runt är ingen nyhet.
Citera
2020-05-22, 06:58
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok.
Fast jag är inte helt enig om att det var nya ställen som uppstod.

Knarklagning har alltid förekommit både på plattan och på andra håll -- och att langarna flyttat runt är ingen nyhet.

Jo, fast Gullmarsplan och Fatburen exploderade som säljställen under den pågående operationen.
Det är mer än en ren tillfällighet.
Citera
2020-05-22, 16:21
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Tror att det är två olika individer faktiskt. Kapten klänning var en skrivbordspolis och blev väl inte gripen på lägenhetsbordell eller?

Ok, då vore det kanske på sin plats att källhänvisa dina påståenden om vem det kan vara?

Citat:
Jo, fast Gullmarsplan och Fatburen exploderade som säljställen under den pågående operationen.
Det är mer än en ren tillfällighet.

Stämmer, ett stort problem som erfarna poliser väl känner till. Jagar man iväg pundarna från en plats så dyker de upp på en annan.
De passade polisen bra att ha plattan som samlingsplats för allsköns drägg med deras fasta OP som de har där. De är såklart inte kul för hederliga människor som passerar förbi men det är det ju inte någonstans.
Tyvärr brukar såna här förhastade beslut ofta ha politisk bakgrund, typ nån minister som blev antastad av nån pundare när hen var på väg till NK och fick för sig att det är dags för polisen att "göra plattan trygg".
Senast redigerad av konstapel 2020-05-22 kl. 16:26.
Citera
2020-05-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Ok, då vore det kanske på sin plats att källhänvisa dina påståenden om vem det kan vara?

Stämmer, ett stort problem som erfarna poliser väl känner till. Jagar man iväg pundarna från en plats så dyker de upp på en annan.
De passade polisen bra att ha plattan som samlingsplats för allsköns drägg med deras fasta OP som de har där. De är såklart inte kul för hederliga människor som passerar förbi men det är det ju inte någonstans.
Tyvärr brukar såna här förhastade beslut ofta ha politisk bakgrund, typ nån minister som blev antastad av nån pundare när hen var på väg till NK och fick för sig att det är dags för polisen att "göra plattan trygg".
Jag har aldrig påstått någonting mer än att det inte lät som klänning på hans beskrivning.

Angående det andra, hänger den där gambianska heroinligan fortfarande vid plattan och kungsträdgården? Hur kom de ens in i landet till att börja med? Nog för att det är svängdörrar för jordens värsta avskum till Sverige, men ändå. Var det någon sexturistkärring som släpade hit dom?
Citera
2020-05-31, 11:42
Medlem
Vad ska han heta internt inom kåren? Nya kapten klänning? Kapten kjol?
Citera
2020-06-08, 01:47
Medlem
cybergrodans avatar
Sökte på han på ratsit men han finns inte, har han påhittat namn i media eller?
Citera
2020-06-09, 13:53
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Sökte på han på ratsit men han finns inte, har han påhittat namn i media eller?

Nej, han har skyddad ID.
Citera
2020-06-09, 14:50
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:

Håller med dig om detta gällande drogförsäljningen.

Sen vad det gäller Simon så har jag utan anledning
känt att jag inte gillar honom.
Jag har inget att ta på, utan en känsla.
Försökte läsa boken han skrivit, den gav jag upp efter en timme.
Jag brukar alltid försöka avsluta en bok jag startat.

Kanske är det är för att han är en bondjävel som kommit
till Hufvudstaden och vill passa in.
Osäkerheten lyser igenom.
Kanske man blir bitter av att arbeta med det han gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in