2019-05-30, 22:33
Medlem
Bizmarcks avatar
Har på sistone överösts av reklam och ”goda” röster som uppmanar mig att gå in och investera i kryptovaluta, vilket tydligen skall leda till garanterad rikedom. Innan jag ödslar tid och energi på att sätta mig in i området djupare vill jag ha era bästa argument till att bara ta och skita i alltihop!
Så låt höra, tack!
Citera
2019-05-30, 22:36
Bannlyst
Eftersom du inte ens bemödat dig att sätta dig in i handeln så avråder jag dig, om du ändå vill ge dig in och handla med kryptovalutor så råder jag dig till att endast investera 15% av din portfölj.
Citera
2019-05-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Har på sistone överösts av reklam och ”goda” röster som uppmanar mig att gå in och investera i kryptovaluta, vilket tydligen skall leda till garanterad rikedom. Innan jag ödslar tid och energi på att sätta mig in i området djupare vill jag ha era bästa argument till att bara ta och skita i alltihop!
Så låt höra, tack!

Finns inget som heter garanterad rikedom krypto går upp och ner varje dag och vissa blir inlurade i rena pyramidspel i tro om att man handlar med krypto.
Citera
2019-05-30, 22:41
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Så låt höra, tack!

Att du inte orkar sätta dig in är en jättebra anledning att inte ge dig in.
Citera
2019-05-30, 22:42
Medlem
Yllevantars avatar
Jag tror det är bäst att hålla sig utanför om du aldrig pysslat med det. Hade en bekant som också fått dessa lovord, köpte in sig på en valuta som inte "låg ute" ännu, men som snart skulle komma ut! Vänta bara!

Det slutade med att pengarna försvann i alla fall. Sen hur det gick till eller hur det fungerar vet jag inte heller, men det känna som att det är något som bara vissa ska hålla på med.

Kör vanliga aktier eller fonder istället, det är nog säkrare!
Citera
2019-05-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Jag tror det är bäst att hålla sig utanför om du aldrig pysslat med det. Hade en bekant som också fått dessa lovord, köpte in sig på en valuta som inte "låg ute" ännu, men som snart skulle komma ut! Vänta bara!

Det slutade med att pengarna försvann i alla fall. Sen hur det gick till eller hur det fungerar vet jag inte heller, men det känna som att det är något som bara vissa ska hålla på med.

Shit man blir ju mörkrädd för vad folk gå på i idag
Citera
2019-05-30, 23:16
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar

Kör vanliga aktier eller fonder istället, det är nog säkrare!

Ska man äga kryptovaluta så ska man ha bitcoin och INGET annat! Allt annat är bara sämre kopior.

Köp bitcoin och glöm bort det 10år
Citera
2019-05-30, 23:25
Medlem
DrVonAnkas avatar
Det är ytterst volatilt och INGENS ord väger mer än en annans. Det kan gå vägen men lika gärna käpprätt neråt. Spela på roulette istället, då vet du i alla fall risk/reward.
Citera
2019-05-30, 23:38
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Man måste inte ta alla tåg. Jag hobbymineade för att jag tyckte att det var kul i högstadiet och fick ihop ett par bitcoins som jag såklart glömde bort och nu inte kommer åt, det fick räcka för min del . Mina argument för att inte gå in igen är: 1. Rena stölder av sorten "plånbokshållaren tog pengarna och försvann", 2. För många är där och spekulerar, jag kan lika gärna köpa medtech-aktier, 3. När vår tids pengar inte längre används och bitcoin är den nya valutan handlar jag hellre i guld och silver än pengar som endast existerar på internet.
Citera
2019-05-31, 00:48
Medlem
Snapcounts avatar
Om något låter för bra för att vara sant..

Ja, du vet fortsättningen på det hela.
Citera
2019-05-31, 06:04
Medlem
DigitalNomadXs avatar
Citat:
Så låt höra, tack!
Köp inte något du inte förstår. Du måste ju så klart själv tro på det för att inte paniksälja så fort priset rör på sig. Du måste kunna tåla -50% nedgång och fortfarande tro på det för att fortsätta hålla och på flera års sikt möjligtvis göra stor vinst.

Jag rekommenderar denna videon för lite förståelse och pepp: "The Bitcoin Standard": https://youtu.be/Zbm772vF-5M?t=282

Anledningar till att INTE gå in:
* Du gillar fiat-valutor och/eller inflation och tror starkt på deras framtid
* Du litar på att pengar på din bank alltid kommer vara dina pengar och de kommer aldrig förloras
* Du tror att staten kommer förbjuda kryptovalutor
* Du tror mer på guld än Bitcoin eller att Bitcoin måste sakna helt värde eftersom det är hittepå digitala pengar och inte fysiskt
Citera
2019-05-31, 07:10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Att gå in som de sista i ett pyramidspel eller en tulpanlöks spekulation är sällan lyckat...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in