Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-30, 18:59
Medlem
Flickpojkens avatar
Har Balena och undrar om de kommer funka? Om inte hur gör man?
Citera
2019-05-30, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Har Balena och undrar om de kommer funka? Om inte hur gör man?

om du har iso fil med ett operativ system så laddar du bara ner Rufus och startar och slänger in den där och kör start så formaterar den usb stickan sedan klart
Citera
2019-05-30, 19:10
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
om du har iso fil med ett operativ system så laddar du bara ner Rufus och startar och slänger in den där och kör start så formaterar den usb stickan sedan klart

Ok, rufus går alltså att köra i mac os?
Citera
2019-05-30, 19:13
Medlem
Flickpojkens avatar
De står faktikst att de inte går att öppna instalations filen till rufus eftersom den inte stöds av mac os.
Citera
2019-05-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ok, rufus går alltså att köra i mac os?

sök på google hur man gör på macos aldrig gjort det på mac os bara gjort det på windows och linux så du får nog googla mac os how to create bootable disk eller något sådant
Citera
2019-05-30, 19:58
Medlem
Flickpojkens avatar
De enda jag behöver är ett program som kan bränna en windows ISO fil till USB i mac os.

De kan ju inte va omöjligt? Skulle ju extrem omständigt att behöva leta reda på en annan PC!
Citera
2019-05-30, 20:01
Medlem
Jag har för mig att jag använt Disk Utility för detta, men en sökning på nätet verkar säga att det inte alltid är så enkelt.

Läs lite här:
https://apple.stackexchange.com/questions/73183/copying-iso-file-to-usb-drive-in-os-x
Citera
2019-05-30, 20:03
Medlem
Citat:
De enda jag behöver är ett program som kan bränna en windows ISO fil till USB i mac os.

De kan ju inte va omöjligt? Skulle ju extrem omständigt att behöva leta reda på en annan PC!
Det är inbyggt i Boot Camp-assistent som finns i mac (Program > Verktygsprogram). Se steg 2. Dump.
Citera
2019-05-30, 20:03
Medlem
Eller denna: https://www.unixtutorial.org/creating-bootable-usb-from-iso-in-macos
Citera
2019-05-30, 20:25
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Det är inbyggt i Boot Camp-assistent som finns i mac (Program > Verktygsprogram). Se steg 2. Dump.

Kollade upp de men de verkar ju väl drastiskt att skapa en partitition för windows. Om jag förstod de rätt.
Citera
2019-05-30, 20:34
Medlem
Citat:
Kollade upp de men de verkar ju väl drastiskt att skapa en partitition för windows. Om jag förstod de rätt.
Det gjorde du inte. Om du bockar för bara den första rutan så gör du ett installationsmedium. Inget mer.
Citera
2019-05-30, 20:40
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Det gjorde du inte. Om du bockar för bara den första rutan så gör du ett installationsmedium. Inget mer.

Ok, de låter ju vettigt. Vad betyder i praktien?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in