Citat:
Ursprungligen postat av
Gretzz
Det är naturligtvis helt omöjligt för du skulle banken/Advisa inte förtjäna några pengar på stackars Lena.
Sådana penninginrättningar som Advisa lever på de som inte kan sköta sin ekonomi, då kan man ta oskäligt betalt för sina tjänster, och kunden har inte många andra möjligheter.
Kort sagt parasiter.
Advisa tar inte betalt av kunderna, det är bankerna som betalar dom.
När man ansöker om ett lån hos Advisa eller nån av alla deras konkurrenter så uppger man hur mycket man vill låna och hur lång återbetalningstid man vill ha. Samt hur man tjänar pengar och hur mycket du tjänar.
Sen ansöker man och inom ett dygn så har man en 15-20 erbjudande och bland dom så väljer man det som passar bäst
Jag valde ett lån med 3.9% effektiv ränta och rakamortering men det fanns även annuitetslån med 4-16% ränta och det fanns långivare som inte ville låna ut hela beloppet, jag behövde 250 men en bank erbjöd bara 200.
Så från den listan valde jag det som passade mig bäst.
Jag är bra på att sköta min ekonomi. i snitt så sätter jag in runt 12k i månaden på mina isk konton så pengarna fanns där för att inte ta ett lån men jag är helt övertygad om att mina fonder kommer gå upp betydligt mer än 2.6% så går dom upp mer än så så tjänar jag på att låna.
Snittet ligger nånstans på 10% dom senaste 10åren.
Visst det är ett spel där du kan förlora mycket. Men 250k är inga summor som man förlorar sömnen över. Går det åt helvete så går det åt helvete går det bra så har du en gratis semesterresa varje år.