2019-12-14, 09:02
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madgett
Rebecca och Fiona. Såg ut och betedde sig som de druckit mer än en öl som de påstod.

Den duon känns konstant tjackade. Jag har fan pratat med pundare på busshållplatser som har mer koll på läget.
Citera
2019-12-14, 09:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Econizze
Fråga: När artister är där i buren. Varför är dom inte vända mot publiken. Jag blir inte klok!! Låt folket där digga med varandra. Också kan inte någon jäkel i närheten sälja lite varm hembränt glögg till dem där ute - det är en bössa jag hade kunnat stötta

Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Ingen bra kameravinkel och det är i det hörnet musiker får plats.

Det har alltid stört mig lite att artisterna stått vända mot studion. Jag förstår att det är för att enkelt kunna filma dem utan att behöva bygga en större studio men det känns lite bajsnödigt att de ska spela med ryggen mot livepubliken 90 procent av tiden.
Citera
2019-12-14, 09:51
Medlem
Farah känns skum iår. Igår gästades studion av tappade barn. De hade en bössa som låg på ca 140 000 kr. Då sa farah att "ah, inte för att vara sån men jag tror inte vi kommer nå 300 000 kr. 200 000 kanske". Hahahaha. Va fan är det för nåt? Förhelvete, uppmuntra! Uselt beteende där.
Citera
2019-12-14, 10:01
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Nu smider Miriam o Farah Taco-planer

Och nu drar de upp den där middagen igen

...det verkar som att nåt gått snett på den middagen för nu fnös Miriam åt uppringaren (My) igen...

https://www.svtplay.se/video/24511861/musikhjalpen/musikhjalpen-sasong-12-14-dec-06-00

ca 1:26:28 om man spolar tillbax från liven

Miriam är väl vegetarian och det första uppringaren sa när hon skulle locka Miriam var något om kött. Lät inte så lockande för en vegetarian... min tolkning.
Citera
2019-12-14, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Econizze
Bra planerat men dålig genomförande av årets fredag. Höjdpunkten ikväll var när Rebecca o Fiona spelade men sen kom världens sömnpiller till nattkompis? SÄMSTA EFTERFESTEN! De fick också en livbojje med det nygifta paret men ingenting mer än ett grattis?? Jävlar vilken besvikelse detta år varit generellt. Sån besvikelse ;/
Höjdpunkter utan någon särskild ordning:
- 12 h crosstrainer Sara
- LBSB
- Gänget i retro kläder och hockeytröjor som dansade runt
- Imanella live på torget
- Pontus i blå jacka <3
- Alla gulliga barn och gamlingar
- Aron <3
Tycker också att Imenella var en av årets höjdpunkter och även hennes medrappare (eller vad det kallas) Diana var fantastiskt bra.
Estraden & Victor Leksell var också mycket bra live.
Citera
2019-12-14, 10:22
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Undrar hur mycket pengar som förskingras från dessa insamlingar - för ingen kan övertyga mig om att sådan information någonsin skulle komma pöbeln till livs. Detta då dessa evenemang direkt skulle lida svältdöden och aldrig återkomma...
Citera
2019-12-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Undrar hur mycket pengar som förskingras från dessa insamlingar - för ingen kan övertyga mig om att sådan information någonsin skulle komma pöbeln till livs. Detta då dessa evenemang direkt skulle lida svältdöden och aldrig återkomma...
Och hur mkt av dina inbetalade skattepengar tror du inte förskingras och utnyttjas åt helt andra saker varje år?
Citera
2019-12-14, 10:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Och hur mkt av dina inbetalade skattepengar tror du inte förskingras och utnyttjas åt helt andra saker varje år?

Hahaha, ja det har jag väl ytterst mången gånger tjatat om i andra trådar här på Flashback! Inte för att jag anser du borde veta det, men så är det. Att sedan denna tråd avser Musikhjälpen kanske borde få några klockor att ringa hos dig, eller?
Citera
2019-12-14, 11:00
Medlem
Jag undrar om producenten sa till dom innan det började att "i år så går ni ut och är så jävla grå och tråkiga ni bara kan!"
Citera
2019-12-14, 11:18
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldKarlsson
Jag undrar om producenten sa till dom innan det började att "i år så går ni ut och är så jävla grå och tråkiga ni bara kan!"

Jag har försökt lyssna då och då i år men tyvärr får man inte stånd direkt av det osexigt torra innehållet. På sätt och vis är väl trion i studion inte trafikolyckor som Gina Dirawi och vissa andra tidigare burapor utan mest tråkiga. När evenemanget i sig är urvattnat och närmar sig ålderns höst är det svårt för någon som Miriam att vara peppig eller snyfta trovärdigt när en öfre hipstermedelklassreporter berättar om saker som kanske, kanske inte, hänt i ett flyktingläger.

På tal om inget (och med risk för att "gynna bruna krafter" och "vara högerextrem") men vågar de inte ha insamlingsburen "på kärlekens torg" i Malmö längre?
Citera
2019-12-14, 11:25
Medlem
1754s avatar
Jag gillade krulltotten till att börja med, innan han visade sitt hat mot köttätare och folk som flyger.

Och mina pengar kunde dom ta, men min låt har dom inte spelat mig veterligen.
Senast redigerad av 1754 2019-12-14 kl. 11:26. Anledning: Felstavning.
Citera
2019-12-14, 11:33
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
På tal om inget (och med risk för att "gynna bruna krafter" och "vara högerextrem") men vågar de inte ha insamlingsburen "på kärlekens torg" i Malmö längre?

De alternerade mellan Malmö och Göteborg mellan 2008-13 sen har det varit nya städer varje år, dock inte Stockholm av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in