2019-05-28, 13:42
Medlem
I Windows finns en applikation där man kan ta screenshots. Jag är ute efter en applikation där man kan ta spela in en snutt från en film eller rörlig media. Har du tips på någon sådan applikation?
Citera
2019-05-28, 14:16
Medlem
DigiFlaxs avatar
Windows har även en inbyggd funktion för screencasts. Tryck Win + G för att få upp den funktionen.
Citera
2019-05-28, 14:17
Medlem
Ska det spelas in (klippas ut) från en film som du har som fil i dator eller på skiva? Är det direkt från en streaming tjänst?
Om du är mera specifik och skriver det i google, fast på engelska, så är jag säker på att du hittar rätt ganska snabbt.

Om det är att klippa ut eller redigera video filer som du har på datorn så finns det många program, ett gratis är Hitfilm 4 Express, tror man måste skriva i email eller något sådant för att få länken att ladda ner, men det finns säkert tillgängligt på annat håll eftersom det är gratis.
Citera
2019-05-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Ska det spelas in (klippas ut) från en film som du har som fil i dator eller på skiva? Är det direkt från en streaming tjänst?
Om du är mera specifik och skriver det i google, fast på engelska, så är jag säker på att du hittar rätt ganska snabbt.

Om det är att klippa ut eller redigera video filer som du har på datorn så finns det många program, ett gratis är Hitfilm 4 Express, tror man måste skriva i email eller något sådant för att få länken att ladda ner, men det finns säkert tillgängligt på annat håll eftersom det är gratis.

Om det är en streamingtjänst jag ska kopiera från?
Citera
2019-05-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Windows har även en inbyggd funktion för screencasts. Tryck Win + G för att få upp den funktionen.

jag kör win7. windows+G fungerar inte i win7. är det bättre att köra lunux variant i detta fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in