2006-03-04, 23:25
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Som jag ser det är en av moderatorernas uppgifter att guida oss rätt, dvs att om vi till exempel skapet en tråd i fel forum så läggs den i rätt Forum. Om rubriken råkar ha ett detaljfel så rättas den till osv. Ansträngningen att göra sådana saker borde inte vara mycket större än att slänga eller låsa. Jag tror att en sådan service skulle höja humöret i största allmänhet i forumet.

Då har du nog missförstått en moderators uppgift. Vi är som sagt inte husnegrar som skall flytta trådar hela tiden p g a folks lathet.
Vi guidar ju rätt genom att inte tolerera alla felpostningar. Då lär folk sig att man faktiskt måste posta i rätt forum.
2006-03-04, 23:27
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Kanske har jag fel men har det inte blivit vanligare att trådar slängs istället för att flyttas till forum där de bättre hör hemma? Är det någon ny policy isåfall?
För att inte användarna skall bli förslappade och posta a la anarki eller förse moderatorerna med mänger av meningslöst arbete så är det bättre att bara låsa, låsa och åter låsa tills dess att de få som inte förstår lärt sig.

Sedan låses trådar av helt andra anledningar och anledningen till just att denna tråd låses är pga. tråden är nu besvarad och finns det någon som önskar öppna den igen får denna skicka PM med motivation.

*tråd låst*
2006-03-04, 23:27
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Låsningar och slängningar bör bara ske i undantagsfall tycker jag.
Det tycker jag också, och så tror jag att det är. Det finns naturligtvis undantag och missar, men oftast så är vi mods snälla och hjälpsamma.
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in