2006-03-03, 23:18
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Min teori är att flera av de moderatorer som har tillträtt på senaste tid kanske inte riktigt har den känslan som behövs

PM:a moderatorn i fråga och fråga hur denna tänkte så kanske denne omprövar sitt beslut.
2006-03-03, 23:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Det slängs även fler trådar nu för att vissa nya moderatorer inte vet att man kan flytta trådar till rätt forum istället för att kasta dem.

Triggerhappy

Eller så slängs det fler trådar för att vissa trådstartare
inte bemödar sig att tänka en stund och därefter
posta i det forumet som passar bäst.

Eller tycker du att man kan posta var som helst och sedan
är det berörd moderators sak att flytta alla trådar som
har hamnat fel?
2006-03-03, 23:28
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
har hamnat fel?

Ja(?)
2006-03-03, 23:34
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Eller så slängs det fler trådar för att vissa trådstartare
inte bemödar sig att tänka en stund och därefter
posta i det forumet som passar bäst.

har hamnat fel?

Är det moderatorernas uppgift att straffa klantiga användare eller att få forumet att fungera så smidigt som möjligt? Jag trodde att enbart loungen var ett undantag vad det gäller regeln att flytta felaktiga trådstarter till rätt forumdel. Du kan väl ändå inte påstå att det postas trådar i fel forum på ren jävelskap? Varför inte flytta en felpostad tråd till rätt forum? Speciellt om trådstarten faktiskt har fått ett gäng svarsinlägg. Att slänga en tråd, som inte är redundant, bara för att den är postad i fel forumsdel känns bara som en töntig maktdemonstration.

Edit: det kanske inte är en regel att flytta trådar. Mer en kutym. Men det är en bra sådan.
2006-03-04, 00:20
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Är det moderatorernas uppgift att straffa klantiga användare eller att få forumet att fungera så smidigt som möjligt?
Måste det ena utesluta det andra?

Kan folk inte posta i rätt forum får de väl skylla sig själva, är det gränsfall så visst, då kan de ju flytta rätt den. Men när det är uppenbart att trådstartaren inte ens bemödat sig med att tänka igenom saken så förtjänar tråden enligt mig att hamna i papperskorgen.

Får en användare en tråd slängd så kanske h*n tänker efter nästa gång det är trådstartardags, lär h*n sig att moderatorn flyttar oavsett så blir det aldrig rätt.
2006-03-04, 00:28
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Måste det ena utesluta det andra?

Kan folk inte posta i rätt forum får de väl skylla sig själva, är det gränsfall så visst, då kan de ju flytta rätt den. Men när det är uppenbart att trådstartaren inte ens bemödat sig med att tänka igenom saken så förtjänar tråden enligt mig att hamna i papperskorgen.

Får en användare en tråd slängd så kanske h*n tänker efter nästa gång det är trådstartardags, lär h*n sig att moderatorn flyttar oavsett så blir det aldrig rätt.

Nej visst är det så, men ibland handlar trådslängningen om att en person felaktigt har postat i filmforumet när det handlar om hur han ska se sin film på datorn på bästa sätt. Att vara fascistisk när det inte ens är viktigt känns ju bara tröttsamt.

Nu var filmforumet bara ett exempel. Jag vill inte nämna namn eftersom jag inte vill ta det med berörd moderator via pm.
2006-03-04, 11:32
Medlem
H.E.L.s avatar
Läs det klistrade i övrigt.
En del bemödar sig inte att posta i rätt forum utan dumpar allt i övrigt. Sen skall jag vara husneger och lägga alla trådar där de hör hemma. Någonstans måste man ju sätta gränsen.
2006-03-04, 17:26
Medlem
vinbras avatar
Här är ett färskt exempel på tråd som skapades i fel forum och som låstes istället för att flyttas, trots att många engagerade sig i den. Varför blev den inte flyttad till rätt forum?!
http://www.flashback.org/showthread.php?p=3793115#post3793115
2006-03-04, 17:41
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Här är ett färskt exempel på tråd som skapades i fel forum och som låstes istället för att flyttas, trots att många engagerade sig i den. Varför blev den inte flyttad till rätt forum?!
http://www.flashback.org/showthread.php?p=3793115#post3793115
Se: http://www.flashback.org/showpost.php?p=3793114&postcount=38

Läs gärna sista raden!
2006-03-04, 22:17
Medlem
Knudsons avatar
Här är ett lysande exempel på en övernitisk mod. Tyvärr känns det numera rätt tråkigt och hänga i det forumet efter att denna modden har dykt upp där.

Varför inte bara rätta till rubriken istället?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=304781
2006-03-04, 22:34
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Varför inte bara rätta till rubriken istället?
Varför inte anstränga sig lite och skriva en tydlig/korrekt rubrik redan från början?
2006-03-04, 23:14
Medlem
vinbras avatar
Som jag ser det är en av moderatorernas uppgifter att guida oss rätt, dvs att om vi till exempel skapat en tråd i fel forum så läggs den i rätt Forum. Om rubriken råkar ha ett detaljfel så rättas den till osv.

Ansträngningen att göra sådana saker borde inte vara mycket större än att slänga eller låsa.

Låsningar och slängningar bör bara ske i undantagsfall tycker jag.

PS. Och dra gärna ner på spydighetsgraden när ni svarar på våra synpunkter. Tack på förhand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in