2019-05-27, 06:57
  #1
Medlem
Vad händer med demokratin när svenskar blir i minoritet, kommer den blir lika frånvarande eller bristande som i invandrarnas ursprungsländer eller kommer vårat gullande förvandla invandrarna till demokratiälskande mönstermedborgare?
Citera
2019-05-27, 07:55
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Vad händer med demokratin när svenskar blir i minoritet, kommer den blir lika frånvarande eller bristande som i invandrarnas ursprungsländer eller kommer vårat gullande förvandla invandrarna till demokratiälskande mönstermedborgare?
Sover Dolly Parton på rygg?? De två största frågorna är klimat/miljö och invandring. Båda dessa frågor handlar om arten människans överlevnad. Tar vi inte tag i klimat/miljöfrågorna har vi ingen planet att bo på. Kör vi inte ut muslimerna ur landet är vi snart deras slavar eller döda. Man väljer vilket som är mest bråttom. Då jag anser att muslimerna inte är kapabla att leva klimatvänligt och inte kan föra forskningen vidare så anser jag att den frågan är den viktigaste. Muslimer kan hålla sig till sina hemländer med lägre ekologiska fotavtryck så kan vi i lugn och ro forska fram klimatsmarta lösningar här i Norden. Något som vi inte har råd med om muslimerna ska parasitera på oss.
Citera
2019-05-27, 08:46
  #3
Avslutad
"Muslimerna" är på god väg att ta över Socialdemokraterna, det är inte långt borta att de är i majoritet inom partiet, vi pratar bara något val bort.
Citera
2019-05-27, 10:19
  #4
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Demokrati är något alla får kämpa för varje dag!
Citera
2026-06-18, 08:06
  #5
Medlem
En intressant frågeställning som dog ut alldeles för snabbt. Demokrati ska vara för alla. Och om/när den hotas behöver vi alla hjälpas åt att bevara den.
Citera
2026-06-19, 08:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
En intressant frågeställning som dog ut alldeles för snabbt. Demokrati ska vara för alla. Och om/när den hotas behöver vi alla hjälpas åt att bevara den.
Politiken är ofta ett väsen utan minne. Är väl därför det sägs att varje generation måste återerövra demokratin.
Citera
2026-06-19, 08:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Politiken är ofta ett väsen utan minne. Är väl därför det sägs att varje generation måste återerövra demokratin.
Man får tillsammans försöka förutspå generationsväxlingarna - samarbete och förebyggande i den mån det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in