2019-05-27, 19:10
Medlem
Greta liknar Olof för mycket, annars hade hon blivit filmstjärna. Då valde hon denna väg istället. Hon är ute i gott syfte men tyvärr har media här i Sverige kidnappat henne för sina syften.
Citera
2019-05-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
nä men allvarligt så största problemet vi har är befolkningsökningen

vi har fler människor än vad som är långsiktigt hållbart och befolkningen fortsätter att öka

politikerna väljer att använda "klimathotet" till att höja skatter för att få in pengar så att man fortsätta att öka befolkningen och konsumtionen

när man istället borde sänka tillväxt och hålla befolkningen på nuvarande nivå

men politikerna vill ha obegränsad tillväxt och många fler konsumenter

men vi kanske hittar ett nytt jordklot eller 2 så att vi kan fortsätta att växa?

Ja Ungern stimulerar barnafödande med kraftiga skattesubventioner !
Citera
2019-05-27, 19:20
Medlem
Hoppas innerligt slippa!
Sätt ungjä..ln tillbaka på skolbänken igen!
Små flickor ska inte leda/lura regeringar,
se bara på Sverige hur illa det kan gå.
Citera
2019-05-27, 21:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Ja Ungern stimulerar barnafödande med kraftiga skattesubventioner !

Medans Sverige subventionerar barnadödande. Vilka är mest humana och premierar liv högst?
Citera
2019-05-27, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
vad ligger hund och kattskatten på i dagsläget?

Hundskatten avskaffades 1996.
Citera
2019-05-27, 21:55
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Medans Sverige subventionerar barnadödande. Vilka är mest humana och premierar liv högst?

Vi har subventionering av barnafödande här i Sverige också, och det heter flerbarnstillägg och är något som sossarna är starka förespråkare av. Själv är jag emot flerbarnstillägg.
Citera
2019-05-27, 22:11
Medlem
Krugerrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Greta liknar Olof för mycket, annars hade hon blivit filmstjärna. Då valde hon denna väg istället. Hon är ute i gott syfte men tyvärr har media här i Sverige kidnappat henne för sina syften.
Är Olof mongot i Ica-reklamen?

Jag tror hennes mor tillsammans med en viss pr-firma konstruerat fenomenet Greta. Sen har judemedia tagit vid och mjölkat klimatgreta. Skulle gärna se Greta rida bort i solnedgången på sin terapihäst med tillhörande CO2-utsläpp. Win-win för miljön och jag slipper se mongot.
Citera
2019-05-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Nu är Eu valet klart och "de gröna" har en lite saftigare lönebonus. Kan vi slippa läsa om den där 12 åringen som strejkar och "klimat ångest"?
Slippa? Vem tvingar dig att läsa om henne?
Nej, jag hoppas inte de slutar uppmärksamma en ung tjejs kamp. Jag hoppas de fortsätter belysa hur hon inspirerar unga världen över att ställa krav.

Att du är korkad o läser saker du inte vill läsa är nog ditt stora problem
Citera
2019-05-27, 22:22
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hur Sverige röstade spelar dessvärre mindre roll, när EU's största land Tyskland röstade fram Miljömuppar.

Lyckligtvis är Tysklands gröngölingar betydligt mer invandringskritiska än de skogstokiga svenskarna. Miljötalibaner är alltid jobbiga, men svenska MP går på den perfekta kombon öppna gränser/islamisering/klimathysteri.
Citera
2019-05-27, 22:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Lyckligtvis är Tysklands gröngölingar betydligt mer invandringskritiska än de skogstokiga svenskarna. Miljötalibaner är alltid jobbiga, men svenska MP går på den perfekta kombon öppna gränser/islamisering/klimathysteri.

Absolut inte! Menar du att Tyskland miljöpartister skulle vara vettigare än CDU och Merkel?

https://dailystormer.name/germany-gr...y-women-voted/

Citat:
If you think Merkel is bad, you should see the German Green leader Claudia Roth. On immigration, she makes Merkel look like Eva Braun.
Citera
2019-05-27, 22:59
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Absolut inte! Menar du att Tyskland miljöpartister skulle vara vettigare än CDU och Merkel?

https://dailystormer.name/germany-gr...y-women-voted/

Nej, jag jämför med svenska MP, inte CDU. Svenska miljöpartiklar spelar i egen liga när det gäller bristande verklighetskontakt.
Citera
2019-05-27, 23:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Nej, jag jämför med svenska MP, inte CDU. Svenska miljöpartiklar spelar i egen liga när det gäller bristande verklighetskontakt.

Jag har hört flera hårresande saker från Tyska Grüne, och även enligt flera kunniga på detta forum så är Tyska Grüne lika galna.
(FB) Tyska miljöpartiet - die Grünen rusar i opinionen!

Varför skulle De Gröna i Tyskland, med sin etnomasochism och war guilt, vara minder galna än De Gröna i andra länder? Har du jämfört alla miljöpartiers partiprogram? Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in