2019-05-27, 00:00
Medlem
https://www.telegraph.co.uk/news/201...iate-interest/

Har inget bättre för mig så jag skriver ner lite spontana tankar om detta. Jag gillar Moby oerhört mycket som musiker även om jag tycker han är en sojboj av rang; det eviga tjatet om Trump och veganism är väldigt ocharmigt och förutsägbart. Hursomhelst har han nyligen släppt en memoar ( Then It Fell Apart) där han påstår sig haft ett besök av en då 20-årig Natalie (18 enligt henne själv) backstage 1999 efter en spelning vilket ledde till en kort romans och sedermera flera år av fortsatt vänskap. Moby var själv 33 år då det ska ha skett.

Natalie Portman avfärdar historien på sociala medier och påstår att dom inte alls dejtade, utan i själva verket tyckte han var en "creepy old man" med ett "inappropriate" intresse för henne som knappt blivit vuxen. Moby svarar ungefär att han visserligen förstår om hon ångrade deras romans, men att man ändå skall vara uppriktigt med vad som skett.

Jag tycker historian är intressant då det pekar på en riktning inom #metoo där även helt ömsesidiga relationer i efterhand konstrueras som olämpliga och klandervärdiga av den manliga parten. Jag vet förstås inte exakt vad som skedde, men följande är mina spekuleringar om situationen:

Till att börja med - att Portman sökte upp Moby backstage förnekar hon inte ens hon själv - inte heller att dom "hängde". Moby var 1999 någonstans på toppen av sin karriär. Alla som varit ute i svängen lite vet hur kåta tjejer är på DJ's och musiker. I synnerhet världskända sådana.

Jag tror 18-åriga Portman var storögt imponerad av hans rockstjärnestatus på det där sättet bara en ung tjej kan vara och villigt särade benen. Det kanske inte var så mycket att dom "dejtade" som en tillfällig fling. Gissningvis såg Portman snart igenom Moby som är den typen av kille som aldrig skulle ens komma i närheten av en tjej som henne om det inte vore för hans status. Hon insåg helt enkelt att han var en ful, osäker och efterhängsen tönt. Moby var gissningsvis het på gröten då han förstod att denna chansen inte skulle komma igen.

I efterhand har Portman känt att det hela var ett misstag och hoppats av det hela skulle glömmas och grävas ner. Men icke. När Moby släppte sina memoarer i början av maj och historian kom fram till allmän beskådan kände Portman smått panik då den pinsamma episoden uppdagades och risken att den kunde skada henne socialt var uppenbar. Snacket om att dom aldrig hade något ihop och att hon tyckte Moby var en äcklig snuskgubbe tror jag inte ett dugg på - det hela är enbart damage control från hennes sida. Genom att rama in historian på ett sätt som Moby framstår som en förövare trots att inga övergrepp skett får hon både frånskjuta sig personligt ansvar samt ta på sig en bekväm offerkofta som får systerkapet att applådera likt tränade sälar på cirkus.

Moby å andra sidan tar upp historian med illa dold stolthet, att sätta Natalie Portman när hon var som fagrast är förstås en fjäder i hatten alltför smaskig att inte skryta om. Det är svårt att inte tolka Moby som en rejäl bekräftelsehora. Jag tror som sagt inte att dom egentligen dejtade utan att dom var intima en eller ett par gånger tills Portman fick kalla fötter. Men Moby förstorar då ändå inte lika mycket som Portman förminskar.

Vad tror ni andra, och vad tycker ni om Portmans hanterande av historian - om det Moby säger är någorlunda sant, är det inte rätt ynkligt av henne?
Citera
2019-05-27, 02:55
Medlem
Nihiliserads avatar
Ludret har alltså enligt sig själv, haft en kort romans med, och frivilligt särat för en småpedofil snuskgubbe?

Fyfan va vidriga brudar kan vara. Naturligtvis var det så som du skrev; hon imponerades tills det sprätte fittjuice genom trosorna av hans musiker-superstjärnstatus, för att sen kanske som du säger, börja se honom som en otillräcklig man, när den initiala kändishysterin börjat lägga sig.

Alternativet skulle vara att hon ville visa för alla andra groupies att hon var mest åtråbar, och av den anledningen nu skämmas över hennes simpla natur, i efterhand.

... I stort sett kalla alla som berättar om hennes groupieförflutna för: pedofila snuskgubbar, kommer ju skrämma andra kändisar från att berätta om då det var deras tur, att fylla hennes hål med sperma...
Senast redigerad av Nihiliserad 2019-05-27 kl. 02:59.
Citera
2019-05-27, 03:45
Medlem
Europes avatar
Jag läste artikeln och googlade fram ytterligare några, men blev av dem inte klok på om Moby i boken hävdar att de hade sex eller inte. Jag tycker det är rätt relevant i sammanhanget. Jag skulle själv i och för sig inte kalla det "en romans", "en relation" eller liknande om jag inte har sex med en kvinna. Jag skulle å andra sidan inte heller skriva i en bok vem jag har legat med. Eller har träffat. Jag diggar diskretion.

För övrigt har jag i likhet med TS fått bilden av Moby som gnällig soyboy, men samtidigt är jag faktiskt inte så insatt i vad han har sagt och skrivit, så det kan delvis vara en fördom. Han har lite det utseendet, helt enkelt. Men om han nu är det, så skiljer han sig från många andra sådana genom att faktiskt ha en viss talang för det han sysslar med. Jag är inget Moby-fan direkt, men t.o.m. jag brukar ibland gå runt och nynna på hans dängor.
Citera
2019-05-27, 05:09
Medlem
TheJackets avatar
Moby är en riktigt duktig musiker men en helt jävla efterbliven människa. Att äckliga judinnan Natalie Hershlag inte vågar stå för att hon snaskat på den kotten förvånar mig inte alls.
Citera
2019-05-27, 06:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Ludret har alltså enligt sig själv, haft en kort romans med, och frivilligt särat för en småpedofil snuskgubbe?

Fyfan va vidriga brudar kan vara. Naturligtvis var det så som du skrev; hon imponerades tills det sprätte fittjuice genom trosorna av hans musiker-superstjärnstatus, för att sen kanske som du säger, börja se honom som en otillräcklig man, när den initiala kändishysterin börjat lägga sig.

Alternativet skulle vara att hon ville visa för alla andra groupies att hon var mest åtråbar, och av den anledningen nu skämmas över hennes simpla natur, i efterhand.

... I stort sett kalla alla som berättar om hennes groupieförflutna för: pedofila snuskgubbar, kommer ju skrämma andra kändisar från att berätta om då det var deras tur, att fylla hennes hål med sperma...
Du, ska vi jämföra världsstjärnestatus på Moby då och Natalie då (hon hade slagit igenom med Leon, Everybody says I love you, Beautiful Girls och Star Wars som Queen Amidala) så vinner nog Natalie Portman med HÄSTLÄNGDER.

Men absolut, visst, Natalie förminskar situationen och Moby förstorar. 1999 så partyade man som om det vore 1999. Y2K, jordens undergång och allt det där, och Natalie var full av liv och gillade väl Mobys utstrålning, aura, chakra eller vad fan vet jag. Han kanske körde Jedi mind trick på henne. "Thisss is the mannn you're looking fooor".

NP tycker det är såklart pinigt idag och Moby är väl stolt som en tupp och vill få lite uppmärksamhet.
Citera
2019-05-27, 19:46
Medlem
itsurewasntmes avatar
Klart hon var 18
https://www.billboard.com/music/moby...ms/song/420602
Citera
2019-05-27, 19:52
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du, ska vi jämföra världsstjärnestatus på Moby då och Natalie då (hon hade slagit igenom med Leon, Everybody says I love you, Beautiful Girls och Star Wars som Queen Amidala) så vinner nog Natalie Portman med HÄSTLÄNGDER.

Men absolut, visst, Natalie förminskar situationen och Moby förstorar. 1999 så partyade man som om det vore 1999. Y2K, jordens undergång och allt det där, och Natalie var full av liv och gillade väl Mobys utstrålning, aura, chakra eller vad fan vet jag. Han kanske körde Jedi mind trick på henne. "Thisss is the mannn you're looking fooor".

NP tycker det är såklart pinigt idag och Moby är väl stolt som en tupp och vill få lite uppmärksamhet.
Du har fel, Moby var större, levererat världshits sedan -92. Léon herregud hon var ett barn. Rollen i SW gjorde hon samtidigt som ligget, frågan är bara om Moby målat dasen röd eller blå? Var den blå är han Jedi och all clear.
Citera
2019-05-27, 21:26
Medlem
RudolfHutlers avatar
Tyckte om Andew Anglins text om Mobys fadäs:

https://dailystormer.name/wow-poor-moby-sad-guy/

Citat:
It is a cruel way of speaking, because women are fundamentally cruel. It would be much fairer to say “I thought he was ugly and I wasn’t interested in him because of his low sex appeal” rather than using this gross coded language which implies something predatory.

Natalie Portman obviously fucked Liam Neeson in 1999 when they were in Star Wars: The Phantom Menace together, and he was 45 when she was 18.
Citera
2019-05-28, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Tyckte om Andew Anglins text om Mobys fadäs:

https://dailystormer.name/wow-poor-moby-sad-guy/

Haha, ja jag håller med i stora drag vad som står i texten, Moby har verkligen lyckats göra ett skolboksfall om hur man inte skall bete sig. Ursäkten var verkligen spiken i kistan - herrejävlar vilken omegahane han är. Kritiken av kvinnorna mot honom är samtidigt totalt osaklig och handlar bara om att han är en beta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in