• 3
  • 4
2019-05-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tja, borde vara okej. Skaffa mblemanget p second-hand. Du fr bra mbler fr spottstyver. (Kp dock ny sng, beg. sngar vet man aldrig vad som har skett i..)

This.

Sng och soffa kps inte begagnat.
Citera
2019-05-25, 17:58
Medlem
Hur stor r lgenheten?

Man kan klara soffa, soffbord, TV-bnk, tv, matbord, stolar, tallrikar, bestick och glas rtt s billigt.

Dremot som redan sagts, kp en ny sng, inte begagnad. De kommer knnas mycket bttre ocks
Citera
2019-05-25, 18:28
Medlem
Ett tips r att kpa in den vsentliga inredningen frst (sng, soffa, bord etc) och kpa in mer efterhand annars kommer det bli snuskigt dyrt s lnge du inte kper secondhand. Lycka till!
Citera
2019-05-25, 19:25
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajm
Otroligt dyr lista. Pax gr fr halva priset p Blocket.

Ikeas bsta sngar r billigare n Kungsngens smsta. S ven om man kper nytt kan jag rekommendera Ikea. Har alltid sovit gott i deras bttre modeller. ven sng kan man kpa begagnat om de anvnt madrasskydd. Nytt madrasskydd r billigare n ny sng.

Soffa, kksbord och stolar kper man givetvis begagnat.

Har inte full koll p TV-apparater men det r ltt att verdriva fr sig sjlv vilka features som faktiskt r viktiga.

Nr det gller s dyra inkp kan man spara mycket p att planera, hitta lga priser och kpa begagnat.

Man ska aldrig snla p sng, soffa eller tv. Det r i sngen man tillbringar mest tid, drefter framfr teven, sittandes i sin bekvma soffa, som polaren kan slagga i
Citera
2019-05-25, 19:27
Medlem
r det inte ngot generellt rd att man ska ha tre mnadslner i buffert?
Citera
2019-05-25, 19:36
Medlem
ufomongos avatar
Jag brnde nog 60 papp p smskit.

Du anar inte hur mycket prylar man inte har. Skruva upp frsta hyllan?
Kp skruvmejsel. Massvis med sna utlgg.

Men. Det r kul som fan! Lycka till
Citera
2019-05-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Man ska aldrig snla p sng, soffa eller tv. Det r i sngen man tillbringar mest tid, drefter framfr teven, sittandes i sin bekvma soffa, som polaren kan slagga i

Det r ltt att hitta p alla mjliga slags argument fr varfr man ska spendera mer pengar. Jag har som sagt alltid sovit gott i Ikeas bttre sngar. Jag har en bekvm begagnad soffa och min TV har alla de features jag faktiskt anvnder. Det r genom att dra ner p alla extrautgifter som man fr en stabil och trygg ekonomi. Reklam och frsljare frsker f oss ffnga s att vi betalar mer n vad vi behver.
Citera
2019-05-26, 00:40
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
10k till mbler?

D fr han nog g till nn loppis.. kostar vl minst 100k att mblera ett hem..

Drfr jag skrev "beroende p vad du behver", och jag menade inte fr en fullutrustad lgenhet. Endast vad du behver fr inflytt, det mest ndvndiga. Man kan faktiskt (och br) handla inredning p om p.

Kper man allting nytt slnger man pengar i sjn. Loppis, rva, blocket, facebook market. Finns hur mycket bra och snygga grejer som helst. Vissa grejer br man kpa nya, soffa och sng t.ex. men det mesta kan man hitta begagnat i gott skick fr en spotstyver.
Senast redigerad av SYSTEMexe 2019-05-26 kl. 00:52.
Citera
2019-05-27, 13:54
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Drfr jag skrev "beroende p vad du behver", och jag menade inte fr en fullutrustad lgenhet. Endast vad du behver fr inflytt, det mest ndvndiga. Man kan faktiskt (och br) handla inredning p om p.

Kper man allting nytt slnger man pengar i sjn. Loppis, rva, blocket, facebook market. Finns hur mycket bra och snygga grejer som helst. Vissa grejer br man kpa nya, soffa och sng t.ex. men det mesta kan man hitta begagnat i gott skick fr en spotstyver.

Ja om man hittar det man vill ha och det r okej s r det vl bra. . Jag har jag aldrig kpt ngot begagnat , anser inte att jag har slngt pengarna i sjn.

Jag har kvar grejerna lnge och jag r njd med dom. Men det kostar d inte 10k.. sklart kpte jag inte allt samtidigt, det r ju i princip omjligt om man har ett jobb m.m..
Citera
2019-06-07, 14:34
Medlem
flukkes avatar
Jag hade ca 25k till frsta lgenheten jag flyttade till fr snart 10 r sedan.
Frra ret hade jag tillsammans med frugan ca 100k nr vi flyttade till hus.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in