Tja, borde vara okej. Skaffa mblemanget p second-hand. Du fr bra mbler fr spottstyver. (Kp dock ny sng, beg. sngar vet man aldrig vad som har skett i..)
Ett tips r att kpa in den vsentliga inredningen frst (sng, soffa, bord etc) och kpa in mer efterhand annars kommer det bli snuskigt dyrt s lnge du inte kper secondhand. Lycka till!
Otroligt dyr lista. Pax gr fr halva priset p Blocket.
Ikeas bsta sngar r billigare n Kungsngens smsta. S ven om man kper nytt kan jag rekommendera Ikea. Har alltid sovit gott i deras bttre modeller. ven sng kan man kpa begagnat om de anvnt madrasskydd. Nytt madrasskydd r billigare n ny sng.
Soffa, kksbord och stolar kper man givetvis begagnat.
Har inte full koll p TV-apparater men det r ltt att verdriva fr sig sjlv vilka features som faktiskt r viktiga.
Nr det gller s dyra inkp kan man spara mycket p att planera, hitta lga priser och kpa begagnat.
Man ska aldrig snla p sng, soffa eller tv. Det r i sngen man tillbringar mest tid, drefter framfr teven, sittandes i sin bekvma soffa, som polaren kan slagga i
Man ska aldrig snla p sng, soffa eller tv. Det r i sngen man tillbringar mest tid, drefter framfr teven, sittandes i sin bekvma soffa, som polaren kan slagga i
Det r ltt att hitta p alla mjliga slags argument fr varfr man ska spendera mer pengar. Jag har som sagt alltid sovit gott i Ikeas bttre sngar. Jag har en bekvm begagnad soffa och min TV har alla de features jag faktiskt anvnder. Det r genom att dra ner p alla extrautgifter som man fr en stabil och trygg ekonomi. Reklam och frsljare frsker f oss ffnga s att vi betalar mer n vad vi behver.
D fr han nog g till nn loppis.. kostar vl minst 100k att mblera ett hem..
Drfr jag skrev "beroende p vad du behver", och jag menade inte fr en fullutrustad lgenhet. Endast vad du behver fr inflytt, det mest ndvndiga. Man kan faktiskt (och br) handla inredning p om p.
Kper man allting nytt slnger man pengar i sjn. Loppis, rva, blocket, facebook market. Finns hur mycket bra och snygga grejer som helst. Vissa grejer br man kpa nya, soffa och sng t.ex. men det mesta kan man hitta begagnat i gott skick fr en spotstyver.
Senast redigerad av SYSTEMexe 2019-05-26 kl. 00:52.
Drfr jag skrev "beroende p vad du behver", och jag menade inte fr en fullutrustad lgenhet. Endast vad du behver fr inflytt, det mest ndvndiga. Man kan faktiskt (och br) handla inredning p om p.
Kper man allting nytt slnger man pengar i sjn. Loppis, rva, blocket, facebook market. Finns hur mycket bra och snygga grejer som helst. Vissa grejer br man kpa nya, soffa och sng t.ex. men det mesta kan man hitta begagnat i gott skick fr en spotstyver.
Ja om man hittar det man vill ha och det r okej s r det vl bra. . Jag har jag aldrig kpt ngot begagnat , anser inte att jag har slngt pengarna i sjn.
Jag har kvar grejerna lnge och jag r njd med dom. Men det kostar d inte 10k.. sklart kpte jag inte allt samtidigt, det r ju i princip omjligt om man har ett jobb m.m..
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!