2019-05-24, 13:14
Medlem
Finns denna gren? Alltså den som kan hoppa ner (på matta, gräs, asfalt etc, eventuellt med fotvrist-stabiliserande skor med extra mjuka skosulor eller annat viktigt för säkerheten) från högsta höjden utan att skada sig vinner. Om hopparen skadar sig så förlorar denne automatiskt i syfte att öka försiktigheten. Det behöver inte vara nån officiell olympisk gren eller så, bra undrar om det finns privat. Vad är rekordet, 10 meter (det finns ju stuntkillar i filmer som hoppar från höga höjder)? Jag skulle tro att de med lägre kroppsvikt har större chans att vinna.
Senast redigerad av frer8 2019-05-24 kl. 13:59.
Citera
2019-05-24, 13:20
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Jag mår illa bara jag tänker på det
Citera
2019-05-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Jag mår illa bara jag tänker på det
Haha, har du precis ätit eller?
Citera
2019-05-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frer8
Finns denna gren? Alltså den som kan hoppa ner från högsta höjden (på matta, gräs, asfalt etc) utan att skada sig vinner (det behöver inte vara nån officiell olympisk gren eller så, bra undrar om det finns privat)? Vad är rekordet, 10 meter? Jag skulle tro att de med lägsta kroppsvikten vinnare lättare.
"Kan hoppa ner" Du får nog precisera dig lite mer. Man kan hoppa ner från eifeltornet om man vill men man blir ganska platt vid nedslaget. Vilka regler gäller? Hoppa ner och landa på fötterna, hoppa ner och landa med knäböj och fördela nedslagsenergin i en kullerbytta, eller är enda regeln att överleva?! De som utövar Parkour hoppar främst mellan föremål men väldigt ofta ingår höga höjdskillnader.
Citera
2019-05-24, 13:24
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Haha, har du precis ätit eller?

Hehe. Nä. Men ogillar höjder. Kombin med att atå högt upp och sedan hoppa ner i vetskapen om att det kanske bryts ett ben gör mig illamående
Citera
2019-05-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Hehe. Nä. Men ogillar höjder. Kombin med att atå högt upp och sedan hoppa ner i vetskapen om att det kanske bryts ett ben gör mig illamående
Haha tänk dig att delta och man ska hoppa och nu jävlar ska jag slå mitt personliga rekord och motståndare... och det ärofyllda priset blir en gipsvagga eller kista.
Citera
2019-05-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
"Kan hoppa ner" Du får nog precisera dig lite mer. Man kan hoppa ner från eifeltornet om man vill men man blir ganska platt vid nedslaget. Vilka regler gäller? Hoppa ner och landa på fötterna, hoppa ner och landa med knäböj och fördela nedslagsenergin i en kullerbytta, eller är enda regeln att överleva?! De som utövar Parkour hoppar främst mellan föremål men väldigt ofta ingår höga höjdskillnader.

Man får inte bryta ben, senor eller muskler (automatisk pris-förlust), man ska ställa sig upp och gå ganska normalt därifrån minst 30 meter som bevis på att man klarat sig. Man får landa hur man vill. Det kan finnas två olika grenar, den ena att hoppa rakt ner, och den andra att springa ut från en ramp.
Senast redigerad av frer8 2019-05-24 kl. 13:32.
Citera
2019-05-24, 13:33
Medlem
Citat:
Man får inte bryta ben, senor eller muskler, man ska ställa sig upp och gå ganska normalt därifrån minst 30 meter som bevis på att man klarat sig. Man får landa hur man vill. Det kan finnas två olika grenar, den ena att hoppa rakt ner, och den andra att springa ut från en ramp.
Men vem vill tävla i det när det slutar med en skada! Hoppa högt i tex stavhopp innebär att man får landa mjukt. Din tävling är som att gå in till en tiger i en bur.
Citera
2019-05-24, 13:34
Medlem
På Pentecost hoppar de från torn som kan vara upp mot 10 m höga med lianer runt fötterna för att säkra en säker landning. Värdelösa negrer med ett mandomsprov där man är en passagerare utan kontroll över resultatet, ungefär att som kvinna bli bortgift. De håller dessutom för ögonen!

https://m.youtube.com/watch?v=d6hXnYW_2ac
Senast redigerad av Bananrepublikan 2019-05-24 kl. 13:37.
Citera
2019-05-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
På Pentecost hoppar de från torn som kan vara upp mot 10 m höga med lianer runt fötterna för att säkra en säker landning. Värdelösa negrer med ett mandomsprov där man är en passagerare utan kontroll över resultatet, ungefär att som kvinna bli bortgift. De håller dessutom för ögonen!

https://m.youtube.com/watch?v=d6hXnYW_2ac

wow, det var nog inte riktigt den "sportgrenen" jag hade i åtanke. Kanske bungee jump kommer från Pentecost? Undrar om de brukar skada sig?

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men vem vill tävla i det när det slutar med en skada! Hoppa högt i tex stavhopp innebär att man får landa mjukt. Din tävling är som att gå in till en tiger i en bur.

Finns nog alltid några bland 8 miljarder människor
Senast redigerad av frer8 2019-05-24 kl. 14:10.
Citera
2019-05-24, 14:30
Medlem
Det finns en Afrikansk sport där man slänger sig ut från ett torn med enbart en (lian?) fäst runt benen, ser så jäkla härligt ut, undrar hur man vinner.
Citera
2019-05-24, 14:34
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Stavhopp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto