Citat:
Ni som äter olika mat vid varje måltid, kan ni förklara det för mig?
Hur har ni tid?
Hur orkar ni komma på olika maträtter?
Hur kan ni tycka det är gott att äta olika mat?
Hur är ni med mat?
Hur många olika måltider och dagar i rad har ni lyckats variera maträtter innan ni måste återanvända en maträtt?
Hur ser ert liv ut i övrigt, ni som har tid att stå och koka sås i ett dygn i streck, eller torka egen rättika i ugnen i 3 dygn på 20 grader?
Gör ni något annat än att ordna mat?
Hur blev era liv på det sättet?
Hur har ni tid?
Hur orkar ni komma på olika maträtter?
Hur kan ni tycka det är gott att äta olika mat?
Hur är ni med mat?
Hur många olika måltider och dagar i rad har ni lyckats variera maträtter innan ni måste återanvända en maträtt?
Hur ser ert liv ut i övrigt, ni som har tid att stå och koka sås i ett dygn i streck, eller torka egen rättika i ugnen i 3 dygn på 20 grader?
Gör ni något annat än att ordna mat?
Hur blev era liv på det sättet?
Varför skulle man inte ha tid? Finns gott om maträtter som tar max en halvtimme att tillaga. Så att skylla på tidsbrist låter bara dumt. Det är inte allt som tar flera dagar att tillaga, och även om det skulle ta tid att tillaga något, så behöver man sällan stå vid spisen varenda sekund. Så man har möjlighet att göra annat under tiden. Och du har väl tid att laga samma mat som du har ätit varje dag sedan 1976? Så varför skulle du inte ha tid att laga annan mat?
Det är lätt att komma på olika maträtter. Bland annat för att man gillar olika sorters mat, och gärna varierar. Köper man exempelvis köttfärs eller kyckling, så kan man lätt komma på minst 10 olika sorters maträtter baserat på köttfärs eller vad man nu har. Vill man pröva något nytt, så går det snabbt att söka på recept.
Hur jag kan tycka att det är gott att äta olika maträtter? Jag undrar snarare hur man kan tycka att det är gott att äta samma maträtt varenda dag i åratal. Jag skulle aldrig klara av det. Jag kan möjligen äta samma maträtt några dagar i rad, om jag exempelvis äter matlåda eller rester dagen därpå. Men jag skulle aldrig klara av att äta samma mat varenda dag under en längre period.
Ja, jag hinner med annat än att bara laga mat.
Själv är jag nyfiken hur ditt liv har blivit som det är, eftersom du äter samma mat varenda dag. Och hur du kan tycka att det är gott utan att någonsin tröttna.