2019-05-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Varför ska du tvätta soffan i maskin?

För jag hade ett litet barn på besök som kräktes i soffan :-(
Citera
2019-05-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenWayToHeaven
Prova på en fläck som inte sitter synligt för att se om det är okej med resten av soffan.

Polyester borde gå bra att köra på handtvätt åtminstone om det inte är sån som ser ut som sammet. Du kan ju prova tappa upp vatten i handfatet med tvättmedel och tvätta ett litet hörn som sitter dolt för att se om det går bra.

Alltså det är en tygsoffa.
Citera
2019-05-22, 21:19
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Så jag kan tvätta de i tvättmaskinen?
Jag skulle ha gjort det, du bestämmer hur du vill tvätta dina saker. Jag skulle å andra sidan inte köpt en soffa med polyesterklädsel ...
Citera
2019-05-22, 21:19
Medlem
Citat:
För jag hade ett litet barn på besök som kräktes i soffan :-(

Jag förstår men om det står att det ska vara kemtvätt hade jag inte chansat.
Citera
2019-05-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jag skulle ha gjort det, du bestämmer hur du vill tvätta dina saker. Jag skulle å andra sidan inte köpt en soffa med polyesterklädsel ...

Så du hade vågat chansa?
Citera
2019-05-22, 21:23
Medlem
Varför ta av tyget? Stoppa i hela soffan i maskinen.
Citera
2019-05-22, 21:25
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Så du hade vågat chansa?
Yes, har aldrig sett polyester som inte tål vattentvätt.
Citera
2019-05-22, 21:51
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Vågar man chansa och tvätta soffan? Det är tyget som ska tvättas och det är avtagbart. Så här står det om soffan på deras hemsida.
”100% polyester. Kemtvätt. Soffans rygg och sittdynor är avtagbara och tvättbar klädsel”

Men nu till frågan. Vågar man tvätta det i 30 grader? Vill inte att tyget ska krympa :/
Vi har en soffa från Stalands och har alltid kört tyget i maskin i 40 grader. Blir ren som attan och vi kör även i torktumlare, men inte att rekommendera eftersom det finns risk för krympning beroende på material.
Det står kemtvätt även på våra duntäcken, men vi tvättar dom alltid i vanlig tvättmaskin och torktumling med tennisbollar. Blir väldigt mycket billigare så, och det funkar
Citera
2019-05-22, 21:54
Medlem
Citat:
Vågar man chansa och tvätta soffan? Det är tyget som ska tvättas och det är avtagbart. Så här står det om soffan på deras hemsida.
”100% polyester. Kemtvätt. Soffans rygg och sittdynor är avtagbara och tvättbar klädsel”

Men nu till frågan. Vågar man tvätta det i 30 grader? Vill inte att tyget ska krympa :/

Sist ja kollade så brukar inte man tvätta soffa i tvättmaskin oavsett ifall den går lossa i bitar. Lös det på ett vettigare sett vet ja om du vill ha din soffa kvar efter tvätten. Tacka mig efter puss o hej lever pastej
Citera
2019-05-22, 21:57
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crayskey
Sist ja kollade så brukar inte man tvätta soffa i tvättmaskin oavsett ifall den går lossa i bitar. Lös det på ett vettigare sett vet ja om du vill ha din soffa kvar efter tvätten. Tacka mig efter puss o hej lever pastej
Smart ass...man hör att du har en omodern skinnsoffa
Citera
2019-05-22, 21:58
Medlem
Ok många har varnat mig. Jag har inget badkar men kan jag ta av klädseln och tvätta i duschen? Enbart vatten?
Citera
2019-05-22, 22:04
Medlem
Jag skiter i det. Försökte ta av ena klädseln nu. Var jäkla jobbigt. Blir säkert ännu jobbigare att få på det sen. Finns det inga speciella medel som rengör soffa? Typ textilrengöring ?
Senast redigerad av madrassen 2019-05-22 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in