2019-05-21, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Magen är ju inte utredd pga en kamera i halsen och röven... Det finns ju hur mkt som helst att utreda i magväg. Jag gissar att stressen efter ångestattackerna i sig kan orsaka magproblem. Vad tror du?

Även om det visar sig vara psykiskt, så är det väl inte mer än rätt att man får det utrett istället för att nån med 5års studier ska sitta och gissa (nåt som de dessutom suger på).

Eller är det för mkt begärt av sjukvården tycker du?

Ska förklara händelseförloppet.

Jag gick till sjukhuset. Blev kontrollerad, då jag mådde illa. De konstatera högt blodtryck, väldigt högt. Var liggande i akuten i 3 dagar, under dessa dagar så förklarade läkaren varför högt blodtryck var farligt bland annat för hjärtat. Jag brydde inte mig. Under denna tiden så gav de mig medicin och sänkte mitt blodtryck. Jag gick hem, och de sa till mig att jag ska åka till vc och få en medicin utskrivet så ja kan hålla bldtrycket nere. Jag gick aldrig ditt. jag är en lat jävel och hatar sjukhus.
Det går en havlår och sedan kommer min synpåverkan, ja blir nästan blind i vänstra ögat och är yr.
Blir inlagd och de pumpar i mig mediciner och sänker mitt blodtryck, ögat blir bättra men synskada består. Jag får medicin utskrivet och ja tar den alltid varje dag, försöker vara god patient och lydig.
det går en vecka och istället för att vara bättre så börjar jag få världens vibrationer i bröstet och obehagliga pirriga känslor och ryser i kroppen, samt en känsla i bröstet som påminner om en tight tshirt. och jag får här för första gången problem med magen. Jag bajsar ut världen största skit som påminner om en golfbol, men egentligen små korvar ihopklistrade, liknar en trådboll. Sedan därefter börjar jag få svårt att gå på toa, snackar om redan nästa dag, och min avföring är smal som in i helvete, som en blyerts penna. Jag blir förstoppad. Men jag skiter i det och jag käkar min medicin. Det går en halvår. jag börjar få dagligen nu vibrationer i bröstet, och magens känns obehaglig som om jag har en barn som rör sig där inne eller en orm. jag vibrerar i hela kroppen och sedan så får jag nu dagligen dagligen konstant tryck i min bröstkorg. Min näsa spricker och ja blöder kraftigt, blir inlagd på sjukhuset i 5 dagar, det visar sig att jag har fortfarande hög blodtryck och de bränner min näsa för att stoppa blodet, jag får ha en bandage som är 10 m lång uppstoppat i näsan, bandet kom ut ur munnen, tyckte det var roligt. Sedan så blir ja hemskickat och ska komma nästa vecka för att göra hjärtutredning, pga tryck i bröstet.

jag gör ultraljud, och min vänstra hjärtkammare är lite förstorad pga blodtryck, men inget farligt. Jag gör sedan en arbets ekg, här börjar helvete, jag får adenosin injektion och hjärtat simulerar hög puls samtidigt som jag cyklar och ja gör testet, går ut sedan på lunch och samma dag ska jag röntga kärlen direkt efter cykeltestet. Så under lunchen passar jag på att ta min medecin eftersom ja inte fick ta den på 48h och ja har hög blodtryck, ja tar medicinen. och en sak att nämna under första testet dvs cyklande innan andra testet röntgen av kärlen, så kände jag mig helt konstigt i magen när hjärtat slog, det liksom sprack något där inne eller nåt liknande. hursomhelst jag intar min min medicin efter lunch, och går till röntgen, ja är inne i röntgen apparaten och från ingen stans jag får den äckliga känslan i magen som om någon spricker, och vibrationer blir påtagliga och booom min första hjärtklappning. Ja blir inlagd på akuten och bevakad, och den dagen hade jag hela jävla dagen hjärtklappningar. och sedan blir jag hem skickad med hjärtklappningar och bryr mig inte så mycket. men varje gång jag tar min medicn så kommer dessa hjärtklappningar, ja fick en tyngre medecin, maxa dosen och plus en annan medicin med max dos.

Nu börjar det roliga, varje vecka, besöker jag minst 3 ggr i veckan sjukhuset med ambulans eller går ditt med familj eller vänner, de gör ekg skickar mig hem. kontrollerar ej magen. så pågar det i 1 år! till slut så gör de utrednng kring hjärtat och ja blir friskförklarat, men hjärtklappningar är fortfarande där.

tills slut de kommer på att ja har två mediciner mot blodtryck, med max dos, de sänker min dos och ändrar medicin, direkt ja blir vanlig i hjärtat. men tryck i bröst och mag problemen kvarstår.
nu söker jag hjälp för magen, ja väntar då ingen tror på mig nu, för innan var det hjärtat och nu magen och trycker samt vibrationerna i bröstet. varje läkare som ja träffar säger åt mig att vänta.

under tiden så får jag utredning för ögonen, och de hittar felet och gör röntgen på hjärnan, och min synnerv är svullen pga tryck, samt så röntgar ha njurkärlen och ja har inte sekundär hypertoni, ja kollar hormoner då de tror ja har kanske giftstruma eller hormonell obalans, men allt är normalt. under denna tiden, så har jag sex och ja sprutar blod, nu tänker ja wtf, plus ja kan inte få stånd så bra, ja tror ja får hiv eller nåt ja går testar mig för det och ja är frisk. sedan så tror ja att min kuk krympt och att ja har problem med kuken, nån sjukdom. min kuk var på den tiden 5 cm slak och 14 cm hård, nu är den oftast alt mellan 7-11 cm slak och 14 hård. hursomhelst ja drar på egen remiss till urolog och gör ultraljud på kulorna och de var normala, men min testosteron var och normal dock kunde bli bättre, om ja gick ner i vikt mer och tränar mer, alla andra värden är bra. under tiden går ja ner i vikt 27 kg.

Jag sökte hjälp för bröstet och får en remiss, ja röntgar lungorna och på samma gång ser ja om hjärtat är förstorat och allt var normalt. Sedan väntar jag på remiss för magen, ja får efter massa tjat och hos annan vårdcentral, ja får tid till en undersökning där de stoppar ner slang i min strupe, och allt ser bra ut. sedan går det halvår, medan ja väntar.

jag försöker intala mig att allt e bra men de går inte. ja kan inte bajsa, ja får tryck i bröstet, obehag i magen, vibrationer i bröstet och ryggraden, yrsel. kan inte prata normalt har dålig minne, och ja går inte ut mer. över dessa år har ja förlorat min sociala liv, och har studieuppehåll, ja sitter hemma och bara grubblar med mina magsmärtor och tryck i bröst samt yrsel och alice in wonderland syndrome, ser allt smått.

Ja får äntligen koloskopi och läkare säger allt e bra. Nu räcker det säger dem medans en annan läkare hittade helicobacter i min skit och gav mig antobiotika.

ja e ingen läkare och älskar inte sjukhuset så mycket att ja besöker dem ofta, ja e en vanlig kille som vill få livet tillbaks och gå vidare.

här sitter jag idag helt utslagen, både ekonomiskt och hälsomässigt samt fått världens depression, och social ångest och agorafobi allt pga min jävla mage nu, då ja inte kan skita normalt och beroende av laxermedel för att tömma magen. detta ha resulterat i att jag inte varit ute i flera år och inte haft kontakt med någon alls förutom familj. ja e helt lost.

kan knappt gå rakt, idag krocka jag i en kvinna vid en parkering och skyllde på att det var en bil som tänkte köra på mig, men egentligen så går ja på moln, helt yr och fucked up. ja ser allt i smått, och har vibrationer skakig syn darrande tänder etc och obehag i magen samt tryck i bröstet.

försökte med kbt, men missade en tid och vips så väntar man. DET VAR INTE förren nån vecka sedan som ja skrev en självremiss till min vc, när läkaren sa ja kan inte gör till dig. skrev ja har självmordtankar, och livet är inte värt att leva så här. fick en tid nästa vecka.

men kommer inte gå där. fuck that, ja e inte ångest person. ja e sjuk.

Ja har lust och börja med heroin, eller skjuta mig själv eller pröva en sista sak, dvs läsa om var vitala organ finns och försöka ej penetrera dem när ja knivhugger mig sj i magen och på det sättet får in en fot på sjukhuset och då är dem då är dem tvungna att undersöka, tänkte att min plan ska fungera nästan som en trojansk häst. Ni vet inte vad man är kapabel till att göra, när man får psykos och lider så här, fyfan alltså under dessa år har jag blivit ateist, människor hatare och hatar mig sj samt psykad. Blivit helt annan person.

fuck svenska sjukvården, de tar en problem och hackar de i små bitar och låter någon gå 20 ggr till läkaren för samma problem. Varför kan de ej sammanställa mina symtom, och sedan säga vi ska låta någon utreda detta, gå du hem eller stanna här, men vi lovar inget för du kan ha dold sjukdom som vi ännu inte vet, men iaf vi ska undersöka det. det är allt ja kräver, inget annat är det så mycket begärt. shieet.

fuck it om out.
Citera
2019-05-21, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Läs boken ”ingen panik”, läser den själv nu som KBT för min panikångest/paniksyndrom.

Många utav dina symtom kopplas direkt till paniksyndrom, det är läskigt vad det kan göra med en, själv får jag domningar, hjärtklappning, bröstsmärtor, ryggsmärtor, dimsyn,dålig i magen, diarre, hård i magen, smärtor generellt i hela kroppen.

ja har inte längre hjärtklappningar eller panik. har inte haft det i snart mer än 1 år tack och lov. men ja har försökt med kbt, men magen vibrerar och det är obehag i magen som ja beskrev, sedan så är jag yr och har spänningar och tyng i bröst och mina tänder skakar och ja känner vibrationer i ryggraden och i huvudet slår det stötar liksom, samt ja ser blixtar i synfältet och mina ögon rör sig vänster och höger snabbt när ja läser och typ ögonen hoppar upp och ner, borde få smek namnet crazy eye. ja får snurrig känsla i drömmar och det pågår även när ja vaknar och är helt vaken, ja brukar se allt i smått, tror det heter alice in wonderland syndrome. ja kan knappt gå rakt en längre sträcka utan att svaja. det drar och rycker i näsan, ansiktet samt mina tänder vibrerar varje dag, dem skakar liksom. och på toppen av det, så känner jag obehag i magen, som går ej att beskriva.
Citera
2019-05-21, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RoffelMao
Jo, det är utrett. Man hade sett magsår eller förändringar under en gastroskopi. Ändrad avföring kan betyda kolorektalcancer men det utreds med koloskopi.

Sen finns det funktionella problem med magen. Man kan inte hitta någon ting som är fel. Man kan röntga, ta vävnadsprover och kolla i mikroskop och allting men det finns inget avvikande. Trots det kan man ha stora problem med magen. IBS brukar det kallas då. Sen påverkar psyket magen mycket också.

Sjukvården har varit alldeles för tillmötesgående mot TS. Man gör så ibland och hoppas att det ska stilla oro hos vissa patienter. Men gränsen borde dragits tidigare.

Allt talar för att det är TS psyke som är problemet.

jag hade helicobacter h pyroli i avföringen, och min igg eller lgg var ökad när de underöskte för chrons sjukdom. och sedan så har jag haft desa färger i min avföring, beige, svart, blod och gul.
koloskopi utesluter det mesta, men tänk de annat i magen som stör. tänk de andra organ som pressar tarmarna eller nervsjukdom som trögar magen, ja har en utbukning på vänsta sida av magen men läkarna säger att det är gaser.

orkar inte mer leka hobby läkare, fan vad ja hade önskat få träffa en skön läkare, som tv 4 läkaren dr mikael. Eller någon läkare som studerat på harvard, och är super grym inom vården, typ kan alla sjukdomar utantill och forskar på fri tiden.
Senast redigerad av Finansanalytikern 2019-05-21 kl. 23:15.
Citera
2019-05-21, 23:16
Medlem
Tänk om psykologen löser alla dina problem?

Tycker att du ska ha en öppnare inställning om vad långvarig smärta i kroppen ställer till med i hjärnan. Finns både tuben klipp och böcker om sånt. Underskatta det inte!

Det värsta som kan hända är att läkarna har fel om det psykiska, och då kommer psykologen att komma fram till det. Då slipper du fortsätta höra tjatet om det spåret sen och kan gå vidare med problemen.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2019-05-21 kl. 23:19.
Citera
2019-05-21, 23:18
Medlem
RoffelMaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finansanalytikern
jag hade helicobacter h pyroli i avföringen, och min igg eller lgg var ökad när de underöskte för chrons sjukdom. och sedan så har jag haft desa färger i min avföring, beige, svart, blod och gul.
koloskopi utesluter det mesta, men tänk de annat i magen som stör. tänk de andra organ som pressar tarmarna eller nervsjukdom som trögar magen, ja har en utbukning på vänsta sida av magen men läkarna säger att det är gaser.

orkar inte mer leka hobby läkare, fan vad ja hade önskat få träffa en skön läkare, som tv 4 läkaren dr mikael. Eller någon läkare som studerat på harvard, och är super grym inom vården, typ kan alla sjukdomar utantill och forskar på fri tiden.

Det är ju inte bra att ha blod i avföringen men har man uteslutit det farliga så har man. Då kan man inte göra mer. Dom andra färgerna kan tyda på andra sjukdomar men jag är också risig i magen och färgerna varierar mkt. Det behöver inte betyda någonting.

Du låter väldigt orolig och jag hoppas att du träffar någon lugn och pedagogisk läkare. Lycka till
Citera
2019-05-21, 23:22
Medlem
Men om du vill ha en buköversikt är det viktigt för dig att veta att det är en hel del strålning du får i dig då.
Om inga prover eller undersökningar motiverar detta skulle jag skarpt avråda dig till en sådan undersökning.
Citera
2019-05-21, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrSheep
Men om du vill ha en buköversikt är det viktigt för dig att veta att det är en hel del strålning du får i dig då.
Om inga prover eller undersökningar motiverar detta skulle jag skarpt avråda dig till en sådan undersökning.

jag är beredd att sug kuk och äta skit för att bli frisk.
Citera
2019-05-21, 23:25
Medlem
Kolla upp att du inte har brist på zink eller magnesium.
Citera
2019-05-21, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av my.sucker.life
Kolla upp att du inte har brist på zink eller magnesium.

kollat upp det, allt e bra.

dock käkar jag zink, b6 och omega 3 sam d vitamin, för att naturligt höja testosteron och få bra hår på huvudet, samt tar hårkontroll tabletter. B12 kolla ja också och de normalt.
Citera
2019-05-21, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RoffelMao
Det är ju inte bra att ha blod i avföringen men har man uteslutit det farliga så har man. Då kan man inte göra mer. Dom andra färgerna kan tyda på andra sjukdomar men jag är också risig i magen och färgerna varierar mkt. Det behöver inte betyda någonting.

Du låter väldigt orolig och jag hoppas att du träffar någon lugn och pedagogisk läkare. Lycka till

ja hoppas det också, men just nu. så tänker jag ta de lugnt och dö ut, eller lida ut. Ja är mer utslagen pga ja inte blir trodd av läkarna än av mina smärtor. och min mage som inte tillåter mig ha normal social liv.
Citera
2019-05-21, 23:47
Medlem
Vad sa läkarna om Crohns då?
Citera
2019-05-21, 23:56
Moderator
Lapapps avatar
Förstår att du har riktigt stora problem, men fy fan vad gnällig du låter. Som ett litet omoget barn. Du klagar på allt och alla "som inte vill hjälpa dig", men du har ju fått hur mycket hjälp som helst! Endoskopierx2, KBT, hjärtultraljud, myocardscint etc etc. Pirrar i magen? Har ALDRIG hört en patient med dina symptom som haft en riktig (förklarande) sjukdom. Någonsin.

Sjukvård är sannolikhetslära. Det går i princip inte att helt säkert utesluta sjukdomar till 100%. Det finns ett 30-tal andra undersökningar man skulle kunna göra på dig utan att hitta något relevant (däremot skulle man hitta en uppsjö irrelevanta saker, men det är en annan diskussion). Förstår du hur dyr och opraktisk sjukvården skulle bli om man gjorde så mot alla patienter som är lika gnälliga som du? Efter CTn vill du göra en MR, sen bukultraljud, sen kapselendoskopi, sen SAP-scintigrafi, PET/CT, explorativ laparotomi etc etc. Av det du beskriver verkar du ha blivit mycket väl utredd.

Mitt tips till dig är att sluta vara så frustrerad och självömkande. Reflektera över ditt eget beteende. Du har uppenbarligen psykiska problem, ta itu med dem. Du kommer kunna bli en trevlig frisk människa igen om du bara tar dug själv i kragen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in