Citat:
Magen är ju inte utredd pga en kamera i halsen och röven... Det finns ju hur mkt som helst att utreda i magväg. Jag gissar att stressen efter ångestattackerna i sig kan orsaka magproblem. Vad tror du?
Även om det visar sig vara psykiskt, så är det väl inte mer än rätt att man får det utrett istället för att nån med 5års studier ska sitta och gissa (nåt som de dessutom suger på).
Eller är det för mkt begärt av sjukvården tycker du?
Även om det visar sig vara psykiskt, så är det väl inte mer än rätt att man får det utrett istället för att nån med 5års studier ska sitta och gissa (nåt som de dessutom suger på).
Eller är det för mkt begärt av sjukvården tycker du?
Ska förklara händelseförloppet.
Jag gick till sjukhuset. Blev kontrollerad, då jag mådde illa. De konstatera högt blodtryck, väldigt högt. Var liggande i akuten i 3 dagar, under dessa dagar så förklarade läkaren varför högt blodtryck var farligt bland annat för hjärtat. Jag brydde inte mig. Under denna tiden så gav de mig medicin och sänkte mitt blodtryck. Jag gick hem, och de sa till mig att jag ska åka till vc och få en medicin utskrivet så ja kan hålla bldtrycket nere. Jag gick aldrig ditt. jag är en lat jävel och hatar sjukhus.
Det går en havlår och sedan kommer min synpåverkan, ja blir nästan blind i vänstra ögat och är yr.
Blir inlagd och de pumpar i mig mediciner och sänker mitt blodtryck, ögat blir bättra men synskada består. Jag får medicin utskrivet och ja tar den alltid varje dag, försöker vara god patient och lydig.
det går en vecka och istället för att vara bättre så börjar jag få världens vibrationer i bröstet och obehagliga pirriga känslor och ryser i kroppen, samt en känsla i bröstet som påminner om en tight tshirt. och jag får här för första gången problem med magen. Jag bajsar ut världen största skit som påminner om en golfbol, men egentligen små korvar ihopklistrade, liknar en trådboll. Sedan därefter börjar jag få svårt att gå på toa, snackar om redan nästa dag, och min avföring är smal som in i helvete, som en blyerts penna. Jag blir förstoppad. Men jag skiter i det och jag käkar min medicin. Det går en halvår. jag börjar få dagligen nu vibrationer i bröstet, och magens känns obehaglig som om jag har en barn som rör sig där inne eller en orm. jag vibrerar i hela kroppen och sedan så får jag nu dagligen dagligen konstant tryck i min bröstkorg. Min näsa spricker och ja blöder kraftigt, blir inlagd på sjukhuset i 5 dagar, det visar sig att jag har fortfarande hög blodtryck och de bränner min näsa för att stoppa blodet, jag får ha en bandage som är 10 m lång uppstoppat i näsan, bandet kom ut ur munnen, tyckte det var roligt. Sedan så blir ja hemskickat och ska komma nästa vecka för att göra hjärtutredning, pga tryck i bröstet.
jag gör ultraljud, och min vänstra hjärtkammare är lite förstorad pga blodtryck, men inget farligt. Jag gör sedan en arbets ekg, här börjar helvete, jag får adenosin injektion och hjärtat simulerar hög puls samtidigt som jag cyklar och ja gör testet, går ut sedan på lunch och samma dag ska jag röntga kärlen direkt efter cykeltestet. Så under lunchen passar jag på att ta min medecin eftersom ja inte fick ta den på 48h och ja har hög blodtryck, ja tar medicinen. och en sak att nämna under första testet dvs cyklande innan andra testet röntgen av kärlen, så kände jag mig helt konstigt i magen när hjärtat slog, det liksom sprack något där inne eller nåt liknande. hursomhelst jag intar min min medicin efter lunch, och går till röntgen, ja är inne i röntgen apparaten och från ingen stans jag får den äckliga känslan i magen som om någon spricker, och vibrationer blir påtagliga och booom min första hjärtklappning. Ja blir inlagd på akuten och bevakad, och den dagen hade jag hela jävla dagen hjärtklappningar. och sedan blir jag hem skickad med hjärtklappningar och bryr mig inte så mycket. men varje gång jag tar min medicn så kommer dessa hjärtklappningar, ja fick en tyngre medecin, maxa dosen och plus en annan medicin med max dos.
Nu börjar det roliga, varje vecka, besöker jag minst 3 ggr i veckan sjukhuset med ambulans eller går ditt med familj eller vänner, de gör ekg skickar mig hem. kontrollerar ej magen. så pågar det i 1 år! till slut så gör de utrednng kring hjärtat och ja blir friskförklarat, men hjärtklappningar är fortfarande där.
tills slut de kommer på att ja har två mediciner mot blodtryck, med max dos, de sänker min dos och ändrar medicin, direkt ja blir vanlig i hjärtat. men tryck i bröst och mag problemen kvarstår.
nu söker jag hjälp för magen, ja väntar då ingen tror på mig nu, för innan var det hjärtat och nu magen och trycker samt vibrationerna i bröstet. varje läkare som ja träffar säger åt mig att vänta.
under tiden så får jag utredning för ögonen, och de hittar felet och gör röntgen på hjärnan, och min synnerv är svullen pga tryck, samt så röntgar ha njurkärlen och ja har inte sekundär hypertoni, ja kollar hormoner då de tror ja har kanske giftstruma eller hormonell obalans, men allt är normalt. under denna tiden, så har jag sex och ja sprutar blod, nu tänker ja wtf, plus ja kan inte få stånd så bra, ja tror ja får hiv eller nåt ja går testar mig för det och ja är frisk. sedan så tror ja att min kuk krympt och att ja har problem med kuken, nån sjukdom. min kuk var på den tiden 5 cm slak och 14 cm hård, nu är den oftast alt mellan 7-11 cm slak och 14 hård. hursomhelst ja drar på egen remiss till urolog och gör ultraljud på kulorna och de var normala, men min testosteron var och normal dock kunde bli bättre, om ja gick ner i vikt mer och tränar mer, alla andra värden är bra. under tiden går ja ner i vikt 27 kg.
Jag sökte hjälp för bröstet och får en remiss, ja röntgar lungorna och på samma gång ser ja om hjärtat är förstorat och allt var normalt. Sedan väntar jag på remiss för magen, ja får efter massa tjat och hos annan vårdcentral, ja får tid till en undersökning där de stoppar ner slang i min strupe, och allt ser bra ut. sedan går det halvår, medan ja väntar.
jag försöker intala mig att allt e bra men de går inte. ja kan inte bajsa, ja får tryck i bröstet, obehag i magen, vibrationer i bröstet och ryggraden, yrsel. kan inte prata normalt har dålig minne, och ja går inte ut mer. över dessa år har ja förlorat min sociala liv, och har studieuppehåll, ja sitter hemma och bara grubblar med mina magsmärtor och tryck i bröst samt yrsel och alice in wonderland syndrome, ser allt smått.
Ja får äntligen koloskopi och läkare säger allt e bra. Nu räcker det säger dem medans en annan läkare hittade helicobacter i min skit och gav mig antobiotika.
ja e ingen läkare och älskar inte sjukhuset så mycket att ja besöker dem ofta, ja e en vanlig kille som vill få livet tillbaks och gå vidare.
här sitter jag idag helt utslagen, både ekonomiskt och hälsomässigt samt fått världens depression, och social ångest och agorafobi allt pga min jävla mage nu, då ja inte kan skita normalt och beroende av laxermedel för att tömma magen. detta ha resulterat i att jag inte varit ute i flera år och inte haft kontakt med någon alls förutom familj. ja e helt lost.
kan knappt gå rakt, idag krocka jag i en kvinna vid en parkering och skyllde på att det var en bil som tänkte köra på mig, men egentligen så går ja på moln, helt yr och fucked up. ja ser allt i smått, och har vibrationer skakig syn darrande tänder etc och obehag i magen samt tryck i bröstet.
försökte med kbt, men missade en tid och vips så väntar man. DET VAR INTE förren nån vecka sedan som ja skrev en självremiss till min vc, när läkaren sa ja kan inte gör till dig. skrev ja har självmordtankar, och livet är inte värt att leva så här. fick en tid nästa vecka.
men kommer inte gå där. fuck that, ja e inte ångest person. ja e sjuk.
Ja har lust och börja med heroin, eller skjuta mig själv eller pröva en sista sak, dvs läsa om var vitala organ finns och försöka ej penetrera dem när ja knivhugger mig sj i magen och på det sättet får in en fot på sjukhuset och då är dem då är dem tvungna att undersöka, tänkte att min plan ska fungera nästan som en trojansk häst. Ni vet inte vad man är kapabel till att göra, när man får psykos och lider så här, fyfan alltså under dessa år har jag blivit ateist, människor hatare och hatar mig sj samt psykad. Blivit helt annan person.
fuck svenska sjukvården, de tar en problem och hackar de i små bitar och låter någon gå 20 ggr till läkaren för samma problem. Varför kan de ej sammanställa mina symtom, och sedan säga vi ska låta någon utreda detta, gå du hem eller stanna här, men vi lovar inget för du kan ha dold sjukdom som vi ännu inte vet, men iaf vi ska undersöka det. det är allt ja kräver, inget annat är det så mycket begärt. shieet.
fuck it om out.