2020-08-06, 14:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men det där fanns ju redan på Bill Clintons tid, då det skulle utredas om han haft sex med en vuxen frivillig kvinna. Det skulle ju nagelfaras ordentligt. Och sen brottsutredningar på det.
Nej, det fanns inga distriktsåklagare som hela tiden väcker åtal för någon skitsak som antagligen rinner ut i sanden.

Men 17:30 svensk tid får vi reda på vad man har.
Citera
2020-08-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det fanns inga distriktsåklagare som hela tiden väcker åtal för någon skitsak som antagligen rinner ut i sanden.

Men 17:30 svensk tid får vi reda på vad man har.

Ja, man får se vad det blir av det hela. Michael Cohen och Mary Trump har lämnat över dokument om jag förstått saken rätt.
Citera
2020-08-06, 15:52
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ja, man får se vad det blir av det hela. Michael Cohen och Mary Trump har lämnat över dokument om jag förstått saken rätt.

Hon jobbar självklart med en massa olika fall. Mest troligt handlar det inte om Donald Trump utan om NRA, Amazon eller folkräkning. Arbetes varningar för systemkollaps, inbördeskrig och avrättning av oliktänkande bör tas med en nypa salt.
Citera
2020-08-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Hon jobbar självklart med en massa olika fall. Mest troligt handlar det inte om Donald Trump utan om NRA, Amazon eller folkräkning. Arbetes varningar för systemkollaps, inbördeskrig och avrättning av oliktänkande bör tas med en nypa salt.

Citat:
James' announcement was released after The New York Times published a story late Wednesday that Manhattan District Attorney Cyrus Vance subpoenaed President Trump's financial records from Deutsche Bank. The outlet reported that the bank complied.
https://www.foxnews.com/politics/new-york-ag-teases-major-national-announcement-for-thursday

Det här är vill man ju veta mer om. Letitia James säger att ingen står över lagen just nu. Wayne LaPierre står inte över lagen och inte president Trump heller Men om det skett något brottsligt får ju framtiden utvisa.
Citera
2020-08-06, 18:00
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=y_osrzi0GjY

Letitia James säger att de har ännu inte tagit ställning om det finns något brottsligt begånget av Trump.
Citera
2020-08-06, 18:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej USA är modellandet. Hur ska man inte låta en distriktsåklagare göra det? Allt för demokratin! Även om det sliter sönder landet och omöjliggör att någon president hädanefter tar några beslut som inte faller oppositionen i smaken.

Brukar vara början till slutet även för stora imperium.
VAd är du upprörd över?
Antingen håller åtalet eller inte, återkom när det är prövat och nej på resten för dig.
Hur kan man få det så galet fel att inte en distriktsåklagare kan åtala vid brott

Dock är det lustigt att sliter sönder landet är ju vad trumpen gjort redan, och enbart genom vara en icke ledare, svag och inkompetent.
Och det var många som förutspådde detta, ska dom få rätt för detta menar du att trumpen fixar detta med kanske så illa som inbördeskrig?
Dock kommer många många många få rätt på denna om det sker, vilket betyder att vi IGEN kan säga "Vad var det vi sa...!"
Citera
2020-08-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
VAd är du upprörd över?
Antingen håller åtalet eller inte, återkom när det är prövat och nej på resten för dig.
Hur kan man få det så galet fel att inte en distriktsåklagare kan åtala vid brott

Dock är det lustigt att sliter sönder landet är ju vad trumpen gjort redan, och enbart genom vara en icke ledare, svag och inkompetent.
Och det var många som förutspådde detta, ska dom få rätt för detta menar du att trumpen fixar detta med kanske så illa som inbördeskrig?
Dock kommer många många många få rätt på denna om det sker, vilket betyder att vi IGEN kan säga "Vad var det vi sa...!"

OM Trump har begått brott och landet går sönder för att en åklagare tar upp fallet för att lagföra honom är det ju TRUMPs fel att landet går sönder. Tycker då jag i alla fall.
Citera
2020-08-06, 18:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
OM Trump har begått brott och landet går sönder för att en åklagare tar upp fallet för att lagföra honom är det ju TRUMPs fel att landet går sönder. Tycker då jag i alla fall.
De vi pratar med här är bakom en våldskultur, och de hoppas på våld om de inte får behålla makten som alla andra högerextrema.
Det enda arbetaren berättar är att h*n vill ha våld om de förlorar, för bli av med makten för en högerextrem är en signal att med våld ta tillbaka den.

Intressant med Deutchebanks utlämnande av papper, ska bli intressant och följa trumpens pengar.
För vi vet ju redan sedan tidigt att det är många många MÅNGA frågetecken i dessa.
Citera
2020-08-06, 18:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag tror att det blir en epidemi av åtal eller försök till det vid ett ev. presidentbyte i höst. Det blir det även med Trump kvar.

Och det kommer att förlama den politiska processen i USA på en nivå vi aldrig sett förut.

Och jag tror att jag inte är ensam om den bedömningen. Lycka till med er senile presidentkandidat. Hoppas att han kommer ihåg att han är det fram till valet.
Citera
2020-08-06, 18:23
Medlem
Citat:
Jag tror att det blir en epidemi av åtal eller försök till det vid ett ev. presidentbyte i höst. Det blir det även med Trump kvar.

Och det kommer att förlama den politiska processen i USA på en nivå vi aldrig sett förut.

Och jag tror att jag inte är ensam om den bedömningen. Lycka till med er senile presidentkandidat. Hoppas att han kommer ihåg att han är det fram till valet.

Vem är er?

Hela USA är ju redan ett bananland så det är väl inte så otroligt att allt krånglar till sig. Trump har ju förstört en hel del. Men återstår att se om det är något brottsligt han gjort. Undrar om deklarationerna kommer att läka?
Citera
2020-08-06, 18:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vem är er?

Hela USA är ju redan ett bananland så det är väl inte så otroligt att allt krånglar till sig. Trump har ju förstört en hel del. Men återstår att se om det är något brottsligt han gjort. Undrar om deklarationerna kommer att läka?
Tror du verkligen att han har gjort något smutsigare än någon annan president? Då är du bra naiv om du inte tror att det har förekommit tidigare. I stor skala ibland. Det antyder ju Bidens affärer i Ukraina ganska så klart.

Däremot så finns det nog inte någon annan president som har blivit så granskad och nagelfaren som Trump. Det är ganska så osannolikt att något större skulle dyka upp nu tror jag.

Och det verkar det den här gången med som det ser ut.
Citera
2020-08-06, 18:37
Medlem
Citat:
Tror du verkligen att han har gjort något smutsigare än någon annan president? Då är du bra naiv om du inte tror att det har förekommit tidigare. I stor skala ibland. Det antyder ju Bidens affärer i Ukraina ganska så klart.

Däremot så finns det nog inte någon annan president som har blivit så granskad och nagelfaren som Trump. Det är ganska så osannolikt att något större skulle dyka upp nu tror jag.

Och det verkar det den här gången med som det ser ut.

Jag tror ingenting. It is what it is, som det heter numera. Så vi får vänta och se helt enkelt. Men varför skulle han ha något emot att visa hur rik han är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in