2020-08-06, 06:08
Medlem
arbetets avatar
Idag får vi reda på om åtalet håller. Det handlar om Deutsche Bank tydligen:

Duty To Warn
@duty2warn
New York's Attorney General Letitia James says she is making a "major national announcement" tomorrow morning, 11:30AM.
https://twitter.com/duty2warn/status/1291160002842042370?s=20

Tänker inte uttala mig om detta då jag inte känner till bakgrunden helt. Jag kan dock säga att det är slut med USA som ett normalt demokratiskt land om detta får några konsekvenser. D.v.s. att Trump verkligen skulle åtalas. Vi kommer nämligen inte se några fungerande presidentskap i framtiden. Det skulle droppa in åtal från distriktsåklagare runt om i USA för minsta sak.

So, Be very Carefull what You Wish for!
Citera
2020-08-06, 06:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Duty To Warn
@duty2warn
New York's Attorney General Letitia James says she is making a "major national announcement" tomorrow morning, 11:30AM.

Tänker inte uttala mig om detta då jag inte känner till bakgrunden helt. Jag kan dock säga att det är slut med USA som ett normalt demokratiskt land om detta får några konsekvenser. D.v.s. att Trump verkligen skulle åtalas. Vi kommer nämligen inte se några fungerande presidentskap i framtiden. Det skulle droppa in åtal från distriktsåklagare runt om i USA för minsta sak.

Om åtal startas upp emot trumpen, så är ju det pga brott begåtts.
Kommer aldrig påverka framtidens presidenter ur den synvinkeln, då det bara drabbar kriminella presidenter.

Även när man slår på bongotrumman om att man har nått att säga, betyder inte att man kommer säga speciellt mycket har jag lärt mig genom åren och uttalanden.
Men vi får se givetvis.

Man har ju mer att undersöka här i framtiden, COVID-19 pengar som inte skulle behöva redovisas.
Korruptionen kring fuskbygget med staketet på gränsen.

Blir det åtal för trumpen, så kommer det inte var för minsta sak, det vet vi redan nu.
Citera
2020-08-06, 09:36
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Duty To Warn
@duty2warn

US är redan odemokratiskt å värre blir det under den store borne ledaren. Så det spelar inte så stor roll vad som händer här.
Vore väl coolt om Humle skulle torska för skattebrott. Eller vad är det som göms?
Två flugor i en smäll om han drar med sig Deutsche
Citera
2020-08-06, 09:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
US är redan odemokratiskt å värre blir det under den store borne ledaren. Så det spelar inte så stor roll vad som händer här.
Vore väl coolt om Humle skulle torska för skattebrott. Eller vad är det som göms?
Två flugor i en smäll om han drar med sig Deutsche
Och jag väntar på floden av åtal som kommer om Biden vinner i höst. Det lär nog finnas en hel del där att ösa ur.

Allvarligt talat, detta är slutet för USA som en västerländsk demokratisk nation.
Citera
2020-08-06, 09:46
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Och jag väntar på floden av åtal som kommer om Biden vinner i höst. Det lär nog finnas en hel del där att ösa ur.

Allvarligt talat, detta är slutet för USA som en västerländsk demokratisk nation.

Har man rent mjöl i påsen behöver man inte ens bry sig.
Då står man ut.
Och eftersom Humle är en synnerligen hämndlysten person kommer han säkert dra igång så mycket han bara kan för att sätta dit sin efterträdare, om han inte lyckas sitta kvar.
Citera
2020-08-06, 09:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Har man rent mjöl i påsen behöver man inte ens bry sig.
Då står man ut.
Och eftersom Humle är en synnerligen hämndlysten person kommer han säkert dra igång så mycket han bara kan för att sätta dit sin efterträdare, om han inte lyckas sitta kvar.
Jag tror du kan räkna bort Trump helt och hållet. Attackerna kommer att komma från RNC på en nivå som får Demokraternas fåfänga försök under Trump att verka rena söndagsskolan.

Och som sagt jag gillar det inte för det kommer att slita sönder landet:

Cernovich om detta (video):

Rogue Cernovich
@Cernovich
Is NY AG announcement going to be the arrest of Donald Trump?
https://twitter.com/Cernovich/status/1291215849030705152?s=20

Han har haft rätt många gånger i sina förutsägelser.
Citera
2020-08-06, 12:30
Medlem
klybans avatar
Citat:

Ja, det är det nog, och enligt mångas prognos före och vad som skulle ske med trumpen.
Lustigt att så många nu får rätt.
Citera
2020-08-06, 13:21
Avstängd
Citat:

Borde inte i så fall det slutet kommit redan med häxjakten mot Clinton? Började med att man trodde sig ha något i Whitewateraffären och när det inte höll vände man på varenda sten för att hitta något att sätta dit honom för. Ja, inte det allvarligaste förstås, terroranfallet mot Al-Shifa, men lite lagom småbrott.
Citera
2020-08-06, 14:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Borde inte i så fall det slutet kommit redan med häxjakten mot Clinton? Började med att man trodde sig ha något i Whitewateraffären och när det inte höll vände man på varenda sten för att hitta något att sätta dit honom för. Ja, inte det allvarligaste förstås, terroranfallet mot Al-Shifa, men lite lagom småbrott.
Skillnaden är här att man låter en sketen distriktsåklagare väcka åtal för troligtvis en skitsak. Förvänta dig en ström av sådana om Biden vinner. Förvänta dig det om Trump vinner.

Och det kommer till slut slita sär USA.
Citera
2020-08-06, 14:15
Medlem
Citat:
Skillnaden är här att man låter en sketen distriktsåklagare väcka åtal för troligtvis en skitsak. Förvänta dig en ström av sådana om Biden vinner. Förvänta dig det om Trump vinner.

Och det kommer till slut slita sär USA.

Du skriver om man låter? Vem ska förbjuda en åklagare att väcka åtal för vid misstanke om brott då?
Citera
2020-08-06, 14:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Du skriver om man låter? Vem ska förbjuda en åklagare att väcka åtal för vid misstanke om brott då?
Nej USA är modellandet. Hur ska man inte låta en distriktsåklagare göra det? Allt för demokratin! Även om det sliter sönder landet och omöjliggör att någon president hädanefter tar några beslut som inte faller oppositionen i smaken.

Brukar vara början till slutet även för stora imperium.
Citera
2020-08-06, 14:46
Medlem
Citat:
Nej USA är modellandet. Hur ska man inte låta en distriktsåklagare göra det? Allt för demokratin! Även om det sliter sönder landet och omöjliggör att någon president hädanefter tar några beslut som inte faller oppositionen i smaken.

Brukar vara början till slutet även för stora imperium.

Men det där fanns ju redan på Bill Clintons tid, då det skulle utredas om han haft sex med en vuxen frivillig kvinna. Det skulle ju nagelfaras ordentligt. Och sen brottsutredningar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in