• 1
  • 2
2022-03-11, 04:08
Vi betalar kyrkogårdsförvaltningen för gravvård. Var ett sjukt lågt pris så min moster, som inte riktigt kollade prislistan, råkade betala gravvård för mormor i 250 år *asg* förvaltningen hörde dock av sig och betalade tillbaka så vi kör 25 år i stöten.
Fult knep av detta företag för många som äger gravrätter har inte möjlighet att ta hand om dem och gör man inte det förfaller ägandet..dock brukar det ta många år. "Räddade" nyligen en släktings grav som stått utan vård i 35 år.
Citera
2022-03-11, 09:41
Medlem
Jag läste här innan att de på någon egen webbsida har skrivit gott om sig själva, där de mer eller mindre smutskastar kyrkogårdsförvaltningen och anklagar de för dåligt underhåll. Jag har ingen erfarenhet av detta alls, så jag vet inte vem som gör vad i det hela, jag är inte insatt. Alla ur min gamla släkt har begravts i hemlandet, men de har bott och levt i Sverige.

Jag tänkte på det här med tid och tajming. Gravrättsinnehavare blir man väl ganska omgående när någon i familjen dör? Min pappa gick bort för 2 år sedan. Men jag kan tänka mig att det är värre för de vars förälder har gått bort bara några dagar innan det kommer ett brev och "erbjudande" om tvätt av gravsten från något som heter "Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB". Man har inte hunnit bearbeta sorgen och dessa idioter ska strö salt i såret.

Medan vi skriver om det här på Flashback så är dessa banditer redan i Montenegro eller i Serbien och räknar pengarna. Var är myndigheterna? Vad gör Polisen? Är det ingen som vill eller kan stoppa den här ligan för gott? Kan inte Bolagsverket stänga företag som missköter sig? Vad krävs för att det ska hända? Är det bara om de missköter bokföring och skatter som de kan tvingas att stänga?
Senast redigerad av JohnFoe 2022-03-11 kl. 10:06.
Citera
2022-03-11, 10:50
Medlem
Jag delar en skannad bild av min faktura så ser ni hur den är utformad.

https://i.imgur.com/1LFvVcq.jpg

Jag har maskerat alla personuppgifter och andra identifierare. Annars ser den ut som på bilden.

Något jag la märke till när jag började maskera uppgifter var att "avinummer" förekommer på fyra ställen! Med följande instruktion på två ställen: "Vid betalning ange avinummer som meddelande". De saknar alltså OCR nummer på fakturan, och därför trycker de på att man ska märka betalningen på annat sätt. Varför saknas OCR nummer? Det kan man ju undra.

I princip alla riktiga fakturor har ett OCR nummer. Jag har varit med om att Klingel till exempel har ett statiskt nummer som OCR nummer där det är baserat på kundnumret. Det brukar annars vara ett nummer som roterar eller ändras från faktura till faktura. Men även Klingel har ett OCR nummer, trots det.

En annan intressant detalj är att de uppger IBAN nummer och SWIFT koden för SEB. Det är avsett för inbetalning från utlandet. De vet alltså inte i vilket land jag bor! Så mycket vet de om mig.

När används en faktura? En faktura ställer man ju ut den gången någon är skyldig pengar. För att någon ska bli betalningsskyldig så måste man ha fått en produkt eller en tjänst levererad utan betalning. Det här är utan tvekan en bluffaktura, maskerad som ett "erbjudande". Det är ingen snack om saken.
Citera
2023-04-15, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFoe
Jag delar en skannad bild av min faktura så ser ni hur den är utformad.

https://i.imgur.com/1LFvVcq.jpg

Jag har maskerat alla personuppgifter och andra identifierare. Annars ser den ut som på bilden.

Något jag la märke till när jag började maskera uppgifter var att "avinummer" förekommer på fyra ställen! Med följande instruktion på två ställen: "Vid betalning ange avinummer som meddelande". De saknar alltså OCR nummer på fakturan, och därför trycker de på att man ska märka betalningen på annat sätt. Varför saknas OCR nummer? Det kan man ju undra.

I princip alla riktiga fakturor har ett OCR nummer. Jag har varit med om att Klingel till exempel har ett statiskt nummer som OCR nummer där det är baserat på kundnumret. Det brukar annars vara ett nummer som roterar eller ändras från faktura till faktura. Men även Klingel har ett OCR nummer, trots det.

En annan intressant detalj är att de uppger IBAN nummer och SWIFT koden för SEB. Det är avsett för inbetalning från utlandet. De vet alltså inte i vilket land jag bor! Så mycket vet de om mig.

När används en faktura? En faktura ställer man ju ut den gången någon är skyldig pengar. För att någon ska bli betalningsskyldig så måste man ha fått en produkt eller en tjänst levererad utan betalning. Det här är utan tvekan en bluffaktura, maskerad som ett "erbjudande". Det är ingen snack om saken.

Fick en EXAKT likadan BLUF-, SKOJAR och BÅGFAKTURA härom dagen !

Tog reda på var denne Sunny Barua - 19860206-7434 - bor (är folkbokförd)
Klackvägen 11 lgh 1201; 126 39 Hägersten

En liten 2:a på 55 kvm tillsammans med en Herluf Thyde +4670-9562970 som jag tog och ringde upp ! Denne Herluf svarade men kunde inte ge några ytterligare upplysningar om Sunny !
Citera
2023-04-18, 19:33
Medlem
Min gamle far fick en likadan på posten senast idag, riktiga rövhattar till bolagsinnehavare..
Citera
2023-06-04, 12:23
Medlem
elbels avatar
finns en relaterad tråd
(FB) Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB skickar misstänkta bluffakturor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto