2019-05-19, 13:42
Medlem
Hej,

Jag har ett Nordea-konto som jag aldrig använder. De senaste månaderna har jag haft 0 kr på kontot och de har därför inte kunnat dra av månadsavgiften för bankkort.

Har nu fått brev hem från Nordea att jag ska sätta in pengar på kontot inom en vecka annars kommer avgiften bli ännu högre.

Är jag tvungen att göra det?
Kan jag helt enkelt inte bara avsluta mitt konto på Nordea och därmed slippa betala avgiften?

Jag vet att jag egentligen borde betala men har det rätt krasst nu så skulle vara skönt att slippa om man nu inte är så illa tvungen.
Citera
2019-05-19, 13:51
Avslutad
Om fakturan avser en period delvis tillbaka i tiden (t ex hela 2019) så bör du pröjsa den.
Citera
2019-05-19, 13:52
Bannlyst
Inte lätt med ett namn som Gangstah4life. Nej du kan inte avsluta ett konto och tro du slipper avgiften. Lönevecka men antar du inte har någon lön heller lika lite som ett sparkonto?

Sms-lån?
Citera
2019-05-19, 14:02
Medlem
Pynta bort betalningen till Nordea och avsluta kortet på banken nu innan du drar på dig
en massa onödig skit.

Har du kort hos Nordea och det står i avtalet hur pass mycket pengar det kostar att
använda kortet så är det de som gäller och det är inget eget önsketänkande som gäller.
Citera
2019-05-19, 14:05
Medlem
Jaja, får väl helt enkelt göra rätt för mig och betala då. Tack för svaren.
Citera
2019-05-19, 15:24
Medlem
Ett tips är att logga in i Internetbanken och skicka ett meddelande. Förklara läget: du har ett konto hos dem som du inte längre använder och hade glömt bort att avsluta. Be dem avsluta kontot. Säg att du verkar ha missat att betala någon månadsavgift och fråga om de kan stryka den. Finns chans att de stryker skulden som goodwill/mindre krångel.

Har du ett Nordeakontor i närheten kan du gå in där istället för att skicka meddelande. Eller ringa om du tycker det är lättast.
Citera
2019-05-19, 15:38
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Jag har ett Nordea-konto som jag aldrig använder. De senaste månaderna har jag haft 0 kr på kontot och de har därför inte kunnat dra av månadsavgiften för bankkort.
Varför avslutade du inte bankkortet om du aldrig använder det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in