2019-05-19, 11:04
Medlem
Får användare kalla andra för "rysstroll" och liknande eller är det mot regel 1.06, den om användarens anonymitet? Vart går gränsen?
Citera
2019-05-19, 11:27
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Får användare kalla andra för "rysstroll" och liknande eller är det mot regel 1.06, den om användarens anonymitet? Vart går gränsen?

Rysstroll är nu inte en specifik individ vad jag vet.
Citera
2019-05-19, 12:07
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Nej det brukar kallas trams, 0.03

Detta trots att det faktist finns ett ca 20 talet användare här som ovillkorligen argumenterar att Putin och hans maffia är den goda sidan, att de har inte invarderat nåt land, att det är väst som ljuger och är de onda samt att Sverige borde liera sig med ryska staten.

Dessa verkar inte sitta i St Petersburg då de har svårt där att ens hitta nån som kan engelska men nog tror jag det är nån slags trollfabrik vi bevittnar. Bara att dessa likväl omfattas av yttrandefriht på fb.
Citera
2019-05-19, 12:49
Medlem
nerdnerds avatar
Det finns nog ryska troll på FB, eller iaf svenskar som jobbar för ryska trollfabriker. Men jag avhåller mig för att kalla användare för rysstroll just pga risken att åka dit för 1.06. Eller 0.03 för all del, även om JAG tycker att det är relevant i högsta grad. Men nu är vi ju på Flashback. When in Rome...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in