Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-03, 01:43
Medlem
Katarsiss avatar
Går det?
Och finns det i så fall något sätt att hamna i "topplistan"?

Låt oss säga att jag vill att hela Sverige ska få veta mina åsikter om grävlingar - och skriver om grävlingar här på FB. Men jag vill också att alla som söker på "grävlingar" på google ska hamna på mitt FB-inlägg.

Jag vet att jag hamnat på FB vid googlesökningar, men det kanske bara är i arkiven man hamnar?
Citera
2006-03-03, 04:10
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Låt oss säga att jag vill att hela Sverige ska få veta mina åsikter om grävlingar - och skriver om grävlingar här på FB. Men jag vill också att alla som söker på "grävlingar" på google ska hamna på mitt FB-inlägg.

Det går alldeles utmärkt, Google bombing heter fenomenet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_bomb
Citat:
A Google bomb or Google washer is a certain attempt to influence the ranking of a given page in results returned by the Google search engine. Due to the way that Google's PageRank algorithm works, a page will be ranked higher if the sites that link to that page all use consistent anchor text. A Google bomb is created if a large number of sites link to the page in this manner. Google bomb is used both as a verb and a noun.

OT:
Första träffen på google på "smäda" är "Smäda profeten" tråden. Vid sökning på "profeten" så hamnar den tråden på niondeplats.
Citera
2006-03-03, 18:27
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn

OT:
Första träffen på google på "smäda" är "Smäda profeten" tråden. Vid sökning på "profeten" så hamnar den tråden på niondeplats.

Sorry, för enradspost. Lustigt.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=3649757&postcount=1
Citera
2006-03-03, 19:04
Medlem
StorMammas avatar
Slå in en fråga om droger så får du se......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in