2019-05-18, 21:04
Medlem
Boardgamess avatar
Göteborg har fullkomligt exploderat av hårsalonger som drivs av invandrare som inriktar sig till män. Verkar vara nån kedja eller iallafall kopplade till varandra. Det som är märkligt är hur snabbt alla dessa ploppat upp samt hur många personer som verkar hänga runt dessa salonger. Det är som att det är typ 6 - 8 personer och nån enstaka kund ibland på det. Störande, åtminstone där jag bor är att ett gäng unga killar stora delen av dagen hänger utanför salongen och skriver, låtsats bråkar och för ett allmänt hallebalo. Nån som vet nåt mer om detta fenomen ?
Citera
2019-05-18, 21:08
Medlem
PlutoniumPinnars avatar
Penningtvätt eller annan skum verksamhet av nåt slag? Samma fenomen finns i ”zonerna” i min stad.
Citera
2019-05-18, 21:14
Medlem
megacoolmans avatar
Ja, penningtvätt, knarkhandel mm.
Dessutom är väl personalen i någon arbetsmarknadsåtgärd, så vi skattebetalare betalar deras lön.

Lite hederliga pengar får de väl in, då män med mer eller mindre avancerade Elvis-frissor har ökat kraftigt i antal.
Citera
2019-05-18, 21:15
Avslutad
Enkelt:

Hårklippning är något som fungerar på alla platser.

Svenska staten ger starta egetbidrag till alla som vill starta eget.

Ägaren anställer snabbt två kompisar som får 80% skattefinansierad statlig lönesubventionerad lön ("instegsjobb")

Efter starta-eget-bidraget tagit slut om två år kursar salongen.

Då har ägaren och de två anställda kvalificerat sig för skattefinansierad statlig a-kassa.

De salonger som redan fanns har naturligtvis redan gått i konkurs då de inte kan tävla mot skattefinansierade salonger som inte har några kostnader.
Senast redigerad av Bertolucci 2019-05-18 kl. 21:18.
Citera
2019-05-18, 21:18
Medlem
Lite lustigt att denna tråden kom upp just nu. Vandrade i Stockholm häromdagen och hade samma tankar. Flera hårvårdscentraler med bara mörk personal och bara mörka kunder. Helt plötsligt har de bara dykt upp. Ofta även i ganska attraktiva områden, läs dyra områden.
Citera
2019-05-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Lite lustigt att denna tråden kom upp just nu. Vandrade i Stockholm häromdagen och hade samma tankar. Flera hårvårdscentraler med bara mörk personal och bara mörka kunder. Helt plötsligt har de bara dykt upp. Ofta även i ganska attraktiva områden, läs dyra områden.

Bakom Sturegallerian finns en hårsalong där en mkt svartmuskigt,jättetjock och blase frisör som ser ut som gansta och klipper och färgar östermalmsbrudar. En syn för gudarna.
Senast redigerad av pollarn 2019-05-18 kl. 22:05.
Citera
2019-05-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
[/u][/b]
Bakom Sturegallerian finns en hårsalong där en mkt svarmuskigt,jättetjock och blase frisör som ser ut som gansta och klipper och färgar östermalsbrudar. En syn för gudarna.

Kolla in korsningen Brunkebergstorg/Vattugatan!
Citera
2019-05-18, 22:00
Medlem
Mad monks avatar
JA! detta måste ju vara drömmen för svensken en IS-terrorist som håller i saxen.
Citera
2019-05-18, 22:44
Medlem
Boardgamess avatar
ingen som varit och klippt sig på nån av ställena. Borde kanske testa själv, skulle dock kännas rätt awkward.
Citera
2019-05-18, 22:56
Medlem
sajebiss avatar
Hade inte saxarna varit så jävla slöa på de ställena jag varit på så hade väl allt varit okey, men nu för tiden klipper min kvinna mig. Blir en del pengar över till lite läckra tatueringar, piercingar och lite annan WT-utsmyckning.
Citera
2019-05-18, 23:17
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoniumPinnar
Penningtvätt eller annan skum verksamhet av nåt slag? Samma fenomen finns i ”zonerna” i min stad.

Här I Sthlm också sedan säkert 20-30 år tillbaka och det bara ökar för vart år som går. Efterfrågan på klippning kan rimligen inte ökat nämnvärt på senare år, ändå har antalet frisersalonger ökat markant.

Ingen aning om det du säger stämmer, men det låter inte omöjligt. Många invandrargrupper är verkligen oproportionerligt ofta drivande i verksamheter som hanterar kontanter och riktar sig till privatpersoner snarare än företag såsom t.ex. frisersalonger, restauranter, gatukök, taxi, torghandel, kiosker och små butiker av allehanda slag mm. Det är en så extremt stor överrepresentation att jag verkligen undrar om detta uteslutande kan vara frågan om rena tillfälligheter?
Citera
2019-05-18, 23:33
Avslutad
Klipper mig själv svenskt 700kr+. Tror knappast det går klippa sig u 500kr om frisören payar skatt o mons lagligt i storstaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in