2019-05-18, 10:22
Medlem
itsurewasntmes avatar
Vad i hela fridens namn. Fick syn på en valaffisch när jag var ute och sprang, nu har det gått alldeles för långt.
Citat:
Rösta bort nationalister och extremister

Hur ska vår gemensamma framtid se ut? Snart sagt varje europeiskt land har sin egen Trump-kopia: nationalister och extremister som sprider hat, lögner och rädsla. Om de får som de vill, försvinner mycket av den frihet vi har vant oss vid. Gränser stängs och samarbeten upphör.

Men över hela Europa är vi många som vill något annat. Liberaler tar kampen för öppenhet, frihet och en europeisk framtid där vi löser utmaningarna tillsammans.
https://www.liberalerna.se/europa
Så. Nu är vi som har magen att sätta Sverige i första rummet alltså extremister?

Sinnessjukdom. Ge mig ETT land där detta skulle accepteras utan ens en axelryckning.
Senast redigerad av itsurewasntme 2019-05-18 kl. 10:25.
Citera
2019-05-18, 10:50
Medlem
Asgarvars avatar
Nationalism brunsmetas för att man visar fel solidaritet för människor. Demokratiska val brunsmetas som populism om opinionen går åt fel håll. Grundlagar gäller bara när det passar. Vi blir tyst ockuperade och ingen kommer göra något förrän folket på allvar drabbas av hunger och nöd, vilket lär bli ganska snart.
Citera
2019-05-18, 10:52
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Nationalism brunsmetas för att man visar fel solidaritet för människor. Demokratiska val brunsmetas som populism om opinionen går åt fel håll. Grundlagar gäller bara när det passar. Vi blir tyst ockuperade och ingen kommer göra något förrän folket på allvar drabbas av hunger och nöd, vilket lär bli ganska snart.
Detta stämmer.
Citera
2019-05-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Vad i hela fridens namn. Fick syn på en valaffisch när jag var ute och sprang, nu har det gått alldeles för långt.

https://www.liberalerna.se/europa
Så. Nu är vi som har magen att sätta Sverige i första rummet alltså extremister?

Sinnessjukdom. Ge mig ETT land där detta skulle accepteras utan ens en axelryckning.

Citat:
nationalister och extremister

Keep running..

Och varför är detta fel:
Citat:
tar kampen för öppenhet, frihet och en europeisk framtid där vi löser utmaningarna tillsammans
Citera
2019-05-18, 11:15
Medlem
butofcourses avatar
Kan man inte vara nationalist utan att vara extremist?

Att vara nationalist ska varenda svensk banne mig vara, sverige ska alltid komma i första hand, annars kan man flytta till det landet man sätter före.
Citera
2019-05-18, 12:03
Medlem
Det finns inget liberalt med de gamla Folkpartiet, de själva är ett extremt parti och med extrema partimedlemmar. Termen lagom går inte hem i FP's högkvarter och undersåtar.
Citera
2019-05-18, 14:38
Medlem
nidbilds avatar
Liberal leftist are crazy
Citera
2019-05-18, 14:55
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar

Jo, så är det. Liberalismen går hand i hand med globalismen och denne "rörelse" er inget annat en nån form av organiserad satanism. Om djävulen själv skulle ha tagit över jorden skulle han anvendt denna taktik.. Ronald Reagan sa en gång: ‘If Fascism Ever Comes to America, It Will Come in the Name of Liberalism’ , något att tänka på, faktiskt. Dom pratar om personlig frihet och allt "fint" som finns, men dom ljuger. Det dom förespråkar är egoism, och egoismen är i sin innersta kärna mörker...
Citera
2019-05-18, 15:30
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Keep running..

Och varför är detta fel:
Det är just att det står nationalister och extremister som är stötande. Om du tänker efter så är det skrivet så för att likställa de båda.

Keep practicing.
Citera
2019-05-18, 17:48
Medlem
Citat:
Det är just att det står nationalister och extremister som är stötande. Om du tänker efter så är det skrivet så för att likställa de båda.

Keep practicing.

Citat:
nationalister och extremister som sprider hat, lögner och rädsla

Nej, det är skrivet så för att bägge grupper sprider just hat lögn och rädsla. Men i vilket fall så är det ingen nyhet att nationalister även är extremister medans extremister finns i andra grupper utan att vara nationalister.
Citera
2019-05-18, 18:02
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Nej, det är skrivet så för att bägge grupper sprider just hat lögn och rädsla. Men i vilket fall så är det ingen nyhet att nationalister även är extremister medans extremister finns i andra grupper utan att vara nationalister.
Imponerande att både ifrågasätta och förstärka min poäng i samma mening.

Nej du, nationalister är inte extremister.
Citera
2019-05-18, 18:13
Medlem
Citat:
Imponerande att både ifrågasätta och förstärka min poäng i samma mening.

Nej du, nationalister är inte extremister.

ok..sprider nationalister hat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in