• 1
  • 2
2019-05-18, 10:06
Medlem
Ska du inte göra något olagligt,eller något som gränsar till olagligt, så skulle jag inte använda Godaddy.

Personligen skulle jag använda mig av namisp.com

Har bra erfarenhet av dom, och de sitter som jag fattar det i Västra Frölunda, de har bra priser och tar paypal. Det var typ det jag var ute efter när jag höll på.

För det andra om ditt domännamn är upptaget, så skulle jag inte satsa på att säkra just det. Utan köra en riktig fuling och köpa upp de runtomkring , alltså du vill ha Mammaslillaondapojke.com
det finns inte,däremot finns det Mammaslillaondapojke.eu ,Mammaslillaondapojke.co osv. Det kommer bli billigare för dig om du köper upp de mest relevanta och på så sätt "tvingar" ägaren till Mammaslillaondapojke.com att efterhand släppa det då han inser att han är ensam på sin .com adress och inte har någon av de andra.

Det finns folk som lever på att köpa upp potentiellt bra domännamn och sen parkerar och gör bra pengar när det dyker upp en köpare.

Det är lite som att handla med aktier dock, det finns ingen garanti på att det ger bra utdelning.
Senast redigerad av Throwaway1912 2019-05-18 kl. 10:22.
Citera
2019-05-18, 11:29
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Ska du inte göra något olagligt,eller något som gränsar till olagligt, så skulle jag inte använda Godaddy.

Personligen skulle jag använda mig av namisp.com

Har bra erfarenhet av dom, och de sitter som jag fattar det i Västra Frölunda, de har bra priser och tar paypal. Det var typ det jag var ute efter när jag höll på.

För det andra om ditt domännamn är upptaget, så skulle jag inte satsa på att säkra just det. Utan köra en riktig fuling och köpa upp de runtomkring , alltså du vill ha Mammaslillaondapojke.com
det finns inte,däremot finns det Mammaslillaondapojke.eu ,Mammaslillaondapojke.co osv. Det kommer bli billigare för dig om du köper upp de mest relevanta och på så sätt "tvingar" ägaren till Mammaslillaondapojke.com att efterhand släppa det då han inser att han är ensam på sin .com adress och inte har någon av de andra.

Det finns folk som lever på att köpa upp potentiellt bra domännamn och sen parkerar och gör bra pengar när det dyker upp en köpare.

Det är lite som att handla med aktier dock, det finns ingen garanti på att det ger bra utdelning.
GoDaddy har ju funnits i branschen sedan 1997 och uppfattades kanske som lite suspekta i början men idag är de ett av världens största domänregistratorer med en omsättning på över 2,3 miljarder dollar enl Wikipedia.

GoDaddy Inc. is an American publicly traded Internet domain registrar and web hosting company, headquartered in Scottsdale, Arizona and incorporated in Delaware. As of March 2019, GoDaddy has approximately 18.5 million customers and over 9,000 employees worldwide. The company is known for its advertising on TV and in the newspapers. It has been involved in several controversies related to censorship.

https://en.wikipedia.org/wiki/GoDaddy
Citera
2019-05-18, 11:44
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Se bara till att få allt inom "HEAD" rätt så att din sida helst kommer överst vid en Googlesökning.
Trams. Metataggar är inte en av Googles rankningsfaktorer.
Citera
2019-05-21, 18:50
Medlem
[quote=elektronikfreak|67608755]GoDaddy har ju funnits i branschen sedan 1997 och uppfattades kanske som lite suspekta i början men idag är de ett av världens största domänregistratorer med en omsättning på över 2,3 miljarder dollar enl Wikipedia.

Ja, fast nu missförstod du mig nog.
Jag hade möjligen använt mig av ett företag som godaddy om jag skulle göra något som var på gränsen.
Och givetvis hade jag inte gjort något i eget namn eller annat dumt.

Skulle jag däremot göra något som var helt rent och höll sig inom lagen ,så hade jag hellre använt mig av ett Svenskt företag som jag visste levererar.
(Möjligen hade jag slirat lite på namnet där med.)

Jag vet att Godaddy är väletablerat , men NameISP exempelvis har jag använt mig av tidigare och de levererar, är ett Svenskt företag,(fördel om det skulle strula med något juridiskt möjligen ?) verksamt sedan 2003. De har jämförelsevis bra priser och tar paypal. Allt jag personligen hade önskat av en domännamnsregistrar om jag skulle starta något rent.

Du gör ju givetvis som du vill,det är bara min input.
Citera
2019-06-27, 20:15
Medlem
Passar på med en fråga kring COM och NET domänerna.
Vill köpa en domän som snart är blir expired. Vart kan man läsa exakt hur reglerna är kring detta, när de släpps, karantäntid osv?

För SE är detta glasklart på iis.se där man även kan följa exakt datum för frisläppande och lista på domäner som snart blir lediga, men jag hittar inget på motsvarande https://www.verisign.com.

Nån broker som har koll på läget?
Citera
2019-10-13, 22:08
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Trams. Metataggar är inte en av Googles rankningsfaktorer.

Kanske, kanske inte, jag visste inte att de officiellt berättat om hur de rankar? Visst, pagerank har de väl visat (till viss mån) men det finns ju inga garantier som säger att det är exakt, eller bara den de använder (troligen inte).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in