• 1
  • 2
2019-09-25, 17:02
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Ja, den första är den vanliga versionen. DVD avbilden har uppenbarligen blivit större och kräver ett 8 GB USB minne. Då måste jag gå ner och handla ett par nya minnen.

Man kan ha större ?
Bara frågar för läste om ett annat OS, Chromium OS ville ha just en speciell storlek
Lät som ett större inte fungerade där
Citera
2019-09-25, 17:06
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Man kan ha större ?
Bara frågar för läste om ett annat OS, Chromium OS ville ha just en speciell storlek

Det är inget problem med vanliga linux distributioner, och har aldrig hört det nämnas. Jag har skrivit till allt från 8-256gb. Har till och med dd'at filen till min sekundära ssd och bootat live från denna och installerat OS på en annan ssd. Vill du se en snabb installation testa detta, mind will be blown.

Till och med dd'at fel och skrivit över min botade installerade disk med live media. Spännande förvirring nästa dag vill jag inflika.
Citera
2019-09-25, 18:12
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Man kan ha större ?

Som Sleepyoh22 skrev så har det ingen betydelse. Jag har använt allt från 4 GB till 128 GB till mina installationer.
Citera
2019-09-26, 01:40
Medlem
Mike.Andersens avatar
Jag testade precis en nätverksinstallation med den minimala avbildsfilen och det fungerade inte utan vidare. Jag blev tvungen att manuellt knappa in en URL för att det skulle fungera.

URL för den som råkar ut för samma sak.

Kod:
mirrorlist.centos.org/?release=8&arch=x86_64&repo=BaseOS&infra=$infra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in