2019-05-14, 19:54
Medlem
Hur skert r det att man r anonym om man skickar pengar via Swedbank?
Kan kparen spra mig?
Lt sga att du kper ngon digital information vad det nu kan vara och skickar via Swedbank.. kan detta d spras - jag har intresse att vara anonym..
Citera
2019-05-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Kan tyvrr inte svara p detta
Spras till ditt konto? Ja det finns ju paper trail, r det lagligt att lmna ut denna information hur som helst? Nej.

Citera fel sg jag visst.
Citera
2019-05-14, 20:05
Medlem
S den jag skickar pengar till via verfring kan inte se vem jag r - det mste upp till polisir utredning allts?
Citera
2019-05-19, 15:48
Medlem
Ingen som vet ifall jag gr en versttning till ngons konto.. om det kan spras till mig?
Typ - man kper ngot av ngon och man inte att sljaren ska veta vem kparen r..
Citera
2019-05-19, 19:43
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Ingen som vet ifall jag gr en versttning till ngons konto.. om det kan spras till mig?
Typ - man kper ngot av ngon och man inte att sljaren ska veta vem kparen r..

Banken har som avtal att ej lmna ut personuppgifter, s banken kommer inte lmna ut dina uppgifter till mottagaren.
Mottagaren kan sga att pengarna har kommit fel och d agerar banken i mellanhand kontakt, de ringer upp dig och fr fram orden frn mottagaren, mer n s gr de inte.
Skulle man gra en polisanmlan s tar polisen reda p uppgifter och drefter kan man ltt f reda p uppgifterna frn handlingarna,
annars s nej, personen kommer inte veta vem det kommer ifrn.
Citera
2019-05-21, 15:42
Medlem
Tack
Citera
2019-05-21, 20:05
Medlem
Vid internationella betalningar fljer det med uppgifter som avsndaren namn och adress. Likas vid pg/bg betalning, om jag inte minns fel.
Men en vanlig bankverfring med clearing/kontonr s redovisas inget annat flr mittagaren n det meddelande man kan skicka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in