Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Använder du Windows 7?
Ja, och har inga planer på att uppgradera/byta
45,45%
5 röster
Ja, men planerar att uppgradera/byta
27,27%
3 röster
Nej - gått vidare
27,27%
3 röster
Nej - aldrig använt
0%
0 röster
2019-05-14, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Några skäl? Windows 10 är ju 7an fast mer säkerhetsfunktioner, bättre aktivitetshanterare, osv. All tracking går ju att stänga av.

Är en principsak för mej och kommer köra 7an så länge den funkar , kommer spara en lapptopp med 7 också , även om det får bli en arbetsdator utan internet den dagen det är utgånget från MS

Skrivare , dvd brännare med en del nyttiga arbetsprogram kommer köras länge efter utgånget datum

Kommer nog ha tillgång till 7an så länge jag lever , släpper den aldrig

Dessutom är 7 mitt turnummer , haha
Citera
2019-05-14, 07:09
Medlem
DragforADHDs avatar
Köpte en laptop på blocket för att jag va behov av en dator så fort som möjligt.
Han som jag köpte av berättade att när han själv köpte datorn till sin dotter så var det Windows 7 på själva laptopen men att han bad sin polare att ta bort allt och så installerade dom Windows 10.

Så laptopen va Windows 7 från början när han köpte laptopen. Men sen när han sålde den på blocket så va det Windows 10.

Windows 10 tycker jag inte passar laptopen tycker Windows 10 är segare och laggigare typ som det är mer "igång" i bakgrunden eller något.

Så igår så tog bort Windows 10, Och installerade Windows 7 och allt funkar felfritt en jävla skillnad va snabbt det går. Tänkte jag kör med Windows 7 till när Mirosoft slutar med säkerhetsupdaterningar.
Ångrar inte en enda sekund till att jag installera Windows 7.

Får la uppdatera till Windows 10 när tiden är kommen men just nu känns Windows 10 inget vidare faktiskt..
Citera
2019-05-14, 07:25
Medlem
Det finns bara en anledning att köra windows 7, du har en svindyr programvara/utrustning som kräver det.

Övriga ursäkter betyder bara att man är antingen lat eller inkompetent.
Citera
2019-05-14, 07:26
Medlem
Slutade med att använda Windows 1996. Har aldrig ångrat mig.
Citera
2019-05-14, 07:51
Medlem
keyzexs avatar
Jag skiter i säkerheten då jag använder min dator främst till olika felsöknings program för fordon.
Men de flesta programmen fungerar inte i Windows 10, för mig är Windows 7 Pro 32 bitars bäst för då finns det drivrutiner till allt jag använder.

Jag har exakt allt i säkerhet avstängt och är ansluten till nätet och laddar ned massor av olika crackade software och det ända virus jag drabbas av då och då är Sallitykiller vilket är lätt få bort, ja ja lite förnuftig porr surfning när hjärnan gått i baklås när jag jobbar.

Sedan hatar jag gränssnittet i 10:an jo jag vet att det finns så man kan få det att se ut som 7:an men en gris är en gris även om man sminkar den fan så mycket.
Citera
2019-05-14, 09:20
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
Jag skiter i säkerheten då jag använder min dator främst till olika felsöknings program för fordon.
Men de flesta programmen fungerar inte i Windows 10, för mig är Windows 7 Pro 32 bitars bäst för då finns det drivrutiner till allt jag använder.

Jag har exakt allt i säkerhet avstängt och är ansluten till nätet och laddar ned massor av olika crackade software och det ända virus jag drabbas av då och då är Sallitykiller vilket är lätt få bort, ja ja lite förnuftig porr surfning när hjärnan gått i baklås när jag jobbar.

Sedan hatar jag gränssnittet i 10:an jo jag vet att det finns så man kan få det att se ut som 7:an men en gris är en gris även om man sminkar den fan så mycket.
Fast windows 7 är fortfarande säkert och använda tills 14 januari 2020 då det inte kommer vara säkert att använda det längre eftersom supporten upphör då. därför rekommenderar microsoft att man uppgraderar till windows 10.

I mitt fall så kommer jag fortfarande köra windows 7 till januari 2020. Vet inte vilket datum i januari 2020 jag kommer uppgradera till windows 10 iallefall innan den 14 januari.
Citera
2019-05-14, 09:23
Medlem
Skulle gärna ha 7an gillar inte 10 an
Citera
2019-05-14, 09:51
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Fast windows 7 är fortfarande säkert och använda tills 14 januari 2020 då det inte kommer vara säkert att använda det längre eftersom supporten upphör då. därför rekommenderar microsoft att man uppgraderar till windows 10.

I mitt fall så kommer jag fortfarande köra windows 7 till januari 2020. Vet inte vilket datum i januari 2020 jag kommer uppgradera till windows 10 iallefall innan den 14 januari.

Säker baserat på Windows support, men det finns andra aktörer, likt nu, som kommer supporta det med säkerhet ett bra tag efter det så det enda man missar är nya egenskaper.

Så det går att köra ett säkert W7 långt senare än 2020.
Citera
2019-05-14, 09:57
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Säker baserat på Windows support, men det finns andra aktörer, likt nu, som kommer supporta det med säkerhet ett bra tag efter det så det enda man missar är nya egenskaper.

Så det går att köra ett säkert W7 långt senare än 2020.
Så om vi säger om man kör windows 7 nu och microsoft rekommenderar att uppgradera till windows 10 sen? förlorar man alla sina saker på datorn då tex alla spel som är installerade osv?
Citera
2019-05-14, 10:04
Bannlyst
var typ 4 år sen jag hade w7, det är ju 10 år gammalt OS
Citera
2019-05-14, 10:05
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Så om vi säger om man kör windows 7 nu och microsoft rekommenderar att uppgradera till windows 10 sen? förlorar man alla sina saker på datorn då tex alla spel som är installerade osv?

Inte om man gör en - uppgradering. Men dessa kan/kunde krångla en del ibland så därför rekommendera(s)(des) nyinstallation. Ett faktum som kanske är överspelat år 2020.
Citera
2019-05-14, 10:10
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Inte om man gör en - uppgradering. Men dessa kan/kunde krångla en del ibland så därför rekommendera(s)(des) nyinstallation. Ett faktum som kanske är överspelat år 2020.
Okej jag hade tyckt det hade varit tråkigt och installera om allt osv :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in