Finns en till skriven på adressen och han skrev nyligen följande på sin Facebook:
Citat:
Det har nyligen kommit till min kännedom, genom en vän, att en person som blivit dömd för ett uppmärksammat mål varit skriven på min folkbokföringsadress, utan att jag hade någon som helst aning om detta. Jag blev chokad och kontaktade omedelbart polis och skatteverket, där polisen gav lugnande besked om att de genom förundersökningen kommit fram till att den dömde person i själva verket inte hade någon koppling alls till mitt hem, varför de valde att aldrig kontakta mig. Skatteverket har gjort en felskrivning (fel bokstavering) och kommer att rätta sitt misstag. Så fel kan det bli för en bokstav. polisen kände till skatteverkets misstag, och därför känner jag ingen oro.
Jag vill berätta detta för att förhindra eventuell ryktesspridning.
Tack.
Hittade även en annan Facebook-tråd där GM verkar vara ökänd och ha en rad namn:
Citat:
Ni som känner Edward Marica tidigare Karp. Säg upp bekantskapen med honom. Det är en person från Gislaved som hade väldigt mycket barnporr på sin dator.
Citat:
Jag vet på ett ungefär min bror umgicks med honom innan han fick reda på det, både att han och en Renato höll på med sån skit. Edward är rätt kort han ser tanig ut med glasögon brukar han ha och då hade han snagg också. Men han kan ha ändrat sig med utseendet. Jag vet att han bodde på trasten eller området intill
Citat:
vänta lite nu. Är det han som höll på att sälja guld?
Citat:
Tror mer och mer jag vet vem han är. Hette inte han Veritas eller liknande. Isåfall är han inne på tredje efternamnet nu
Citat:
Är det inte Eddie vi kände? Han hette väl veritas på den tiden?
Citat:
ja han heter Eddie sist jag träffade honom för några månader sedan