Citat:

Ursprungligen postat av 
Endryt

- Man får en konkurrent mindre
- Man får 163 butiker, butikslägen, inkörd personal
- Förvärv är ett av företags främsta verktyg vad gäller att på sikt öka omsättning/vinst.
Coop har kommunicerat att man ämnar konvertera alla Nettobutiker till Coop-butiker, med ett nytt koncept. Netto kommer således inte existera i Sverige.
För personalen kan det bli ett lyft, då jag tror att Coops personalpolitik trots allt ä bättre än Nettos.
Dock har jag svårt att tro att samtliga av dessa butiker kommer gå runt i det nya konceptet.
Vad som är mest anmärkningsvärt, tycker jag, är att Netto faktiskt säljer av butikerna. Det visar att lönsamheten och framtidsutsikterna inte varit lysande enligt ägarna.

Var nyligen inne  för första gången i vår "COOP-konvertérade" Netto-butik.
Ser ut som vilken j-a COOP-butik som helst och med deras priser.
INGEN av gamla Netto-personalen kvar...
	Citat:

Ursprungligen postat av 
tempeZZt

Det där stämmer ju inte ett skit. I alla fall inte i de fyra närmsta Nettobutiker jag har där jag bor. De två närmsta är helt ypperliga på ordning och reda när det gäller matvaror. Kända svenska märken till priser långt under ICA. Noga prismärkt är det också.
Visst, den femtedel av lokalen som har annat junk varierar ju i ordning, men där går man ju aldrig ändå. Trots allt är det ändå prismärkt där.
I övrigt lär det prishöjas nu när det ska bli Coop och då får man väl söka sig till Willys eller Lidl, men då är det för prisets skull, definitivt inte för någon oordning. Lidl har för övrigt mycket, mycket sämre ordning än sämsta Netto här.

Vårt gamla Netto hade god ordning. Inga problem där
	Citat:

Ursprungligen postat av 
kubizek

Har du nåt lättare förståndshandikapp? Självklart kommer inte Coop driva en netto-butik?!? Dom kommer ju självfallet att driva coop-butiker i lokalerna. Herrejösses.

...och nu har vår välskötta Nettobutik blivit en, om än ny, bara ännu en sunkig konsumbutik...
Varit där två ggr, den första och den sista..
Gamla Netto hade iaf en välskött och billig grönsaksavdelning. Det har COOP nu också, bara mkt dyrare...