• 3
  • 4
2020-01-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frevelm
Det är väl vidunderligt att det ska gå att trakassera till synes från flera håll, utan att detta går att avslöja. Det vill säga den som använder alternativkonton för det är skyddad av F-regel 1.06. Nästa regel är visserligen mot missbruk av sådana konton, men man får inte påpeka för dom som går på bluffen att det är så det ligger till.

Det värsta är att dessa individer ofta kidnappar intressanta trådar genom att systematiskt sabotera debatten. Efter ett tag lär man sig vilka konton som tillhör samma fysiska person. Antingen på sättet som de debatterar, eller så gör de något misstag som avslöjar dem. Till exempel så svarar de av misstag med fel konto. Jag brukar provocera dem och några gånger så har personen råkat skicka ett argt PM från fel konto.

Vilka tider på dygnet som kontona är aktiva ger också en indikation på att det kan röra sig om samma person. Till exempel så dyker de alltid upp i svärmar på samma tid för att försvara och ryggdunka varandra. När jag väl har konstaterat vilka konton som är samma person, då orkar jag knappt bemöta idioten. Oftast enbart för att trolla idioten med invektiva tillmälen.
Senast redigerad av Snullerux 2020-01-13 kl. 14:02.
Citera
2020-01-13, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det värsta är att dessa individer ofta kidnappar intressanta trådar genom att systematiskt sabotera debatten. Efter ett tag lär man sig vilka konton som tillhör samma fysiska person. Antingen på sättet som de debatterar, eller så gör de något misstag som avslöjar dem. Till exempel så svarar de av misstag med fel konto. Jag brukar provocera dem och några gånger så har personen råkat skicka ett argt PM från fel konto.

Vilka tider på dygnet som kontona är aktiva ger också en indikation att det kan röra sig om samma person. Till exempel så dyker de alltid upp i svärmar på samma tid och försvara och ryggdunkar varandra. När jag väl har konstaterat vilka konton som är samma person, då orkar jag knappt bemöta idioten. Oftast enbart för att trolla idioten med invektiva tillmälen.

I tråden om Greta verkar det finnas folk som ogillar Greta som multinickar, men jag orkar inte kolla med ordbehandlingsprogram etc för att se hur sannolikt det är.
Citera
2020-01-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
I tråden om Greta verkar det finnas folk som ogillar Greta som multinickar, men jag orkar inte kolla med ordbehandlingsprogram etc för att se hur sannolikt det är.

Jag är ganska säker på att minst ett konto har blivit avstängd för 1.07. Alternativa konton i den där tråden. Då har det handlat om en person som kidnappade den genom att systematiskt 24/7 höja Greta till skyarna.
Citera
2020-01-13, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Jag är ganska säker på att minst ett konto har blivit avstängd för 1.07. Alternativa konton i den där tråden. Då har det handlat om en person som kidnappade den genom att systematiskt 24/7 höja Greta till skyarna.

Ett par av dem som kommer med väldigt hårda personliga påhopp på Greta känns lite som att det skulle kunna vara 1.07, men jag ids som sagt inte kolla det närmre.
Citera
2020-01-14, 20:32
Moderator
Tinuviels avatar
I en diskussion om 1.07 (missbruk av alternativa konton) måste ni beakta 1.06 - det ÄR ett brott mot 1.06 att koppla samman konton. Se till att ni inte beskriver missbruk av alternativa konton på ett så detaljerat sätt att detta sker.

// mod
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in