Citat:
Ursprungligen postat av
AngelsKit-V.47
Beror på om du syftar på en extra tidsdimension eller rumsdimension
Jag tycker det är tydligt i första inlägget vad jag syftar på... hur menar du?
Något som är intressant är att tänka på är vad som händer när man skriver eller drar streck på ett papper. T.ex kan man tänka sig att pennans spets representerar ’nu’ medan ’då’ är linjen eller bokstäverna man redan skrivit. ’Sen’ är helt vitt; tomt. Ja, sen när man skrivit eller ritat klart så har vi ’livet’ där. Från den nolldimensionella spetsen till den endimensionella linjen. Sen kan man ju fundera på vad som händer när man korsar en redan dragen linje. Möjligheten att ens kunna göra detta tror jag är att vi betraktar det hela från en högre dimension. ’Nuet’ korsar ju s.a.s det tidigare nuet; och då har vi ju typ en tidsresa.
Säg att våra liv fungerar som pennans spets och att tidsresor inte är möjliga, ja då går formen att korsa sig själv bort.
Sen tror jag att våra liv formar ett väldigt tydligt mönster. Vi sover ju ungefär en tredjedel av tiden, periodiskt. Sen gör vi ungefär samma saker under vaken tid också med samma period. Om vi skulle se detta mönster tror jag vi skulle häpna över hur ’inrutade’ våra liv faktiskt är.
Väldigt flummigt detta måste jag säga...