2019-05-09, 22:08
Bannlyst
Är det bara jag som tror att livet handlar om sex, dvs att man skall knulla och ha det roligt. Vissa förstår inte att sex är något värdefullt och går miste om detta.

Vad tror ni andra? Livet handlar om skönt sex, eller har jag fel?
Citera
2019-05-09, 22:20
Medlem
oldtimedrunks avatar
Finns inget rätt svar på den frågan. Skulle tro att det är individuellt vad som ger mening med livet, för vissa är troligtvis sex meningen. Sex är för mig en krydda som ger energi och inspiration för de aktiviteter/intressen som ger mig mening med livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snigel222
Är det bara jag som tror att livet handlar om sex, dvs att man skall knulla och ha det roligt. Vissa förstår inte att sex är något värdefullt och går miste om detta.

Vad tror ni andra? Livet handlar om skönt sex, eller har jag fel?

Om du tänker så så kommer du bli deprimerad när du inte få sex på länge
Citera
Medlem
Synd bara att inga tjejer vill ligga med mig om jag inte betalar.
Citera
Medlem
Ja. Eller åtminstone fortplantning. Det är ganska viktigt. För den stora massan. Men det finns de som inte fortplantar sig som är viktiga i sammanhanget också. Alla bäckar små...
Citera
2019-05-09, 22:21
Medlem
När man är i 20års åldern kände man så men man måste våga vidga sina vyer.
Citera
2019-05-09, 22:25
Medlem
Genghis Khan vann.
Citera
2019-05-09, 23:20
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigel222
Livet handlar om skönt sex, eller har jag fel?
Bara sex blir nog lite tråkigt i längden, men att livet går ut på njutning är du knappast ensam om att ha funderat kring.

Läs på om Hedonism och Epikurism exempelvis.
Citera
2019-05-10, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Bara sex blir nog lite tråkigt i längden, men att livet går ut på njutning är du knappast ensam om att ha funderat kring.

Läs på om Hedonism och Epikurism exempelvis.

Du verkar ha missförstått.

Citat:

Epikurism, äldre stavning ibland epikureism, är en antik filosofisk riktning uppkallad efter Epikuros, som betonar vikten av sinneslugn. Epikuros levde och verkade i Grekland omkring 300 f.Kr..

Epikurismen har missförståtts som att vara en filosofi som rättfärdigar ett vällustigt utsvävande liv.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in