2019-05-08, 18:13
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Är det nån annan som varit med om att du biter dig själv på insidan av kinden när du sover? Vist jag har adhd så kanske har med detta att göra men hur fan slutar man med det?
Citera
2019-05-08, 18:21
Medlem
Gör det också!
Har ADHD jag med har aldrig länkat detta men du kanske är inne på något.
Är tandgnissel och käkspänningar om man inte tar ADHD-medicin vanligt för folk med diagnosen?
Tar man stimulanter i medicinskt syfte kan jag tänka mig dessa bieffekter.
Citera
2019-05-08, 18:29
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Är det nån annan som varit med om att du biter dig själv på insidan av kinden när du sover? Vist jag har adhd så kanske har med detta att göra men hur fan slutar man med det?
Det gör jag också från och till och eftersom jag inte har ADHD så tror jag inte det hänger ihop. Jag provade avslappningsövningar, magnesium mm, men det krävdes till slut en mjuk bettskena för att jag skulle slippa bita mig. Rekommenderas verkligen.
Citera
2019-05-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed

Jag brukade gnissla tänder förut. Då är det vanligt att även kinden kommer i "vägen" och får sig en omgång också.

Bettskena - testa det. Man får antingen göra ett avtryck hos tandläkare ELLER köpa en man själv formar, som finns på apotek.

Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in