Snusar dagligen, och gjort i 10 år. Tog lite då och då innan, men till slut kom ekonomin och möjligheterna, sedan dess har jag nästintill varje dag snusat, tål däremot inte nattsnus, men från morgon till kväll ligger alltid minst en inne. Hur många beror helt på dagens utmaningar..
Numera köper jag torra snusprillor som jag sedan blandar med önskad smaksaft och detta stuk har jag kört i 1,5år ( kom ifrån Grov, ettan och i värsta värsta fall kronan lös ). Snittpris per månad är ca 300 kr, billigt, gott och mina tänder har haft väldigt få problem även om jag hade ett hål för några år sedan ( det där förbannade godiset/sockret är boven där däremot ). Annars är mina tänder vagt bruna, andedräkt vet jag inte då sådant känner man sällan själv av ( om inte i vissa fall, men då är i regel något annat fel, som PH-värdet ) och min mun mår nog helt okej, inga blödningar, värk eller eländen som tandläkare anmärkt på ( annat att byta sida under läppen, för jämnare slitage, gott råd till alla snusare för övrigt! ).
Den dagen man måste snusa budgetsnus för nikotinet skull, då ger jag upp. Lustigt nog snusar jag billigare än släktingar som snusar kaliber, och mitt snus är det bästa snuset ( så klart

), deras dynga de köper är mest sorglig. Snus kan bli billigt, det handlar bara om vad som krävs. Nyfikna på vad jag talar om så finns det mycket på olika snushemsidor.
Snus slutar jag först efter jag ruttnat i graven. Jag ska ta mig fan begravas med hela truten full med snus, något annat godtar jag icke. Sen en på pannan till färjekarlen.