Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
Jo, kör man och skruvar med EPA-traktorer är man per definition raggare. Kanske inte i samma bemärkelse som raggare förr i tiden, men så lever vi inte förr i tiden heller (att jämföras med att en nazist inte behöver gå runt i uniform och mustasch för att vara nazist).
För övrigt kan ingen som inte har direkt insyn i fallet säga att det inte finns några juridiskt förmildrande omständigheter, då vi helt enkelt inte vet. Vi TROR däremot att våldet har varit helt eller delvis oprovocerat då vi inte tror att EPA-raggaren har gjort något innan som kan försvara våldet (det tror jag med), men vi VET inte. Det borde till och med du förstå, för att använda dina ord.
Vad vi ska göra är att vänta tills åtminstone förundersökningen är klar. Först då kan vi med ganska stor säkerhet förklara händelseförloppet. Filmen är inte ensamt tillräcklig för dom, även om den är ett osedvanligt bra bevismaterial.
Om kommande rättegång visar att händelsen har gått till på precis det sätt som många i tråden har gissat så kommer jag ropa utvisning lika högt som de flesta här inne. Men inte innan dess.
Ärligt talat..
Det vi hittills har sett som bevis i tråden är enbart en film som GM (eller deras kompis) filmat, ger inga förmildrande omständigheter för GM. BO var helt hjälplös, och oavsett om BO är av GM misstänkt för att vara "pojkvän med deras syrra" eller mördat deras morsa spelar det inte roll ett endaste dyft över huvud taget. GM (misshandlarna) kommer att åka dit så det "skvätter om det", om nu sextonåringar ens kan "åka dit så det skvätter om det".
Faktiskt så är det som så, att skulle "raggaren"/BO till och med försökt ha ihjäl GM alldeles innan det filmade vi har sett, kommer GM ändå att åka dit! (Om GM hävdar nödvärn).
-Nödvärnsexcess i sådant fall! (Men inte fan tror jag att det var på det viset, GM ville ge stryk till sin "antagonist" på skolan helt enkelt. Väldigt sannolikt.
(Blir GM dömda, får de väl "samtalsterapi" med random överfet socialtant som "_straff", på ett ungefär sådär. Beroende på deras officiellt låga ålder. Tror fan inte en sekund att GM kan hävda nödvärn.)