Citat:
Ursprungligen postat av
handkrem
Hej
Jag ska snart åka iväg utomlands och kommer behöva göra flera flygningar. Jag har tittat på pris för att flyga från Sverige till Destination 1 och vidare till destination 2 sen samma rutt hem igen. Priset är nästan 3000kr dyrare än om jag bokar tur/retur Sverige > Destination 1 sedan tur/retur Destination 1 > Destination 2.
Om jag bokar två tur/retur biljetter antar jag att vi måste checka ut och in bagaget för att kunna flyga vidare. Vi kommer ha 6 timmar på oss att göra detta.
Jag har inte provat att flyga på det här sättet förr, finns det någon här som kan svara på om det är möjligt att göra på det här viset?
Mvh handkrem
Som redan sagts så kan du få bekymmer om flyget är försenat och du har svårt att hinna få ut väska och checka in den på nytt. Missar du nästa flyg så löser inte flygbolaget att du kommer fram, utan du får så vackert lösa ny biljett. Jag har själv rest på sättet du ska göra och jag har aldrig haft bekymmer, men jag har alltid haft mycket gott om tid. Lite bök är det med att gå genom tull och göra ny bagageincheckning samt säkerhetskontroll.
Och kolla gärna om just ditt/dina flyg brukar komma och gå i tid.